دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بدترین رفتارهای زنان که روی مخ مردان است!

بدترین رفتار زنان از نظر مردان

بدترین رفتارهای زنان که روی مخ مردان است!
17
زمان مطالعه: 13 دقیقه
بدترین جملاتی که یک زن به همسرش می تواند بگوید :اگر این ویژگی های منفی در خودتان یا همسرتان وجود دارد بدانید که بدترین همسر دنیا هستید.

بدترین همسر دنیا این خصوصیات را دارد

در ایـن بخش از دلگرم چـنـد نـمـونـه از وحـشتـنـاک ترین، مــهیب ترین، دلخراش ترین و آزاردهنده ترین کلماتی را که یـک زن می تـوانـد در بـرابـر شوهرش بـر زبان بیاورد را ذکر کرده ایم.جر و بحث، مشاجره و حتی دعوا برای همه زوج ها پیش می آید. اما فرا گرفتن مهارتی که اجازه ندهید چنین روندی تبدیل به روال عادی زندگی مشترک شما شود بسیار مهم و ضروری است.بــطور حتم موارد بسیار زیادی وجود دارند که یک مرد هیچ وقـت نـمی خـواهـد از زبان همسرش بشنود. "بریم خرید" یـکی از آنهاست.

با شنیدن چنین عباراتی متوجه خواهید شـد کـه کل بعد از ظهرتان در کنار اتاق پرو خانم تلف خواهد شـد."تــو مـثـل پـدرت هسـتـی" یـکی دیـگر از این عبارات نـا گـوار اسـت و بـدتـر از آن شنـیـدن " تـو مـثـل پـدرم رفتار مـی کـنـی" اسـت که می تواند به طور جدی مردها را آزار دهـد.بکار بردن برخی جملات بطور دائم نه تنها کمکی به بهبود وضعیت زندگی شما نمی کند، بلکه آن را بر لبه مشاجرات دائمی و بیهوده قرار می دهد. پس سعی کنید با تمرین، از گفتن آنها در جاهایی که ضرورتی ندارد خودداری کنید.

دعوا و مشاجره های زناشویی

لیستی از رفتار های اشتباه زنان که مردان از آن متنفر هستند

پرحرفی

برخی از مردان از پرحرف بودن زنان گله مند هستند. اگر مرد بداند که پرحرفی زنان بسیار مفید است و این رفتار نعمتی از جانب خداوند است که به زنان داده تا بتوانند از این طریق روابطی عاطفی با همسرشان ایجاد کنند. اگر زنان مانند مردان کم حرف باشند، همه دنیا و عالم منزوی می‌شوند و رابطه صمیمی و خوبی وجود ندارد. پرحرفی زنان باعث می‌شود که فرزند آنها تکلم یاد بگیرد. از زمانیکه مادر باردار است تا زمانیکه به دنیا می‌آید با فرزندش حرف می‌زند و در رفتار و تکلم فرزند تاثیر بسزایی دارد.

همچنین بخوانید:

راه های مناسب برای کاهش اختلاف و دعوای بین زن و شوهر

راه های مناسب برای کاهش جر و بحث بین زوجین

چرا دعوا؟!راه های مناسب برای کاهش دعوای زناشویی

خرید کردن و حس تنوع طلبی

برخی از مردان زنان را به خریدن اشیاء تزیینی و متنوع و هزینه کردن بی مورد متهم می‌کنند؛ اما نمی‌دانند که اگر این خصوصیات در زنان وجود نداشت، تنوع غذا، جذابیت‌های محیطی که خود یک نعمت محسوب می‌شود، نبود و مردان از آن بی‌بهره بودند.اگر زندگی فقط براساس ذائقه مردان بود، همه افراد مانند انسانهای اولیه در غار زندگی می‌کردند. این رفتار زنان باعث می‌شود تا تنوع در دنیای پیرامون مردان ایجاد شود و از آن لذت ببرند. زمانی‌که مرد توجه‌ای به این زیبایی‌ها و تنوع نکند، به نظرش افراط می‌آید وهمیشه از این بابت شاکی است که زن هزینه بی‌مورد می‌کند و با این کار همسرش مخالف است. زنان باید سلیقه مردان را هم در این مورد به کار گیرند تا احساس نارضایتی نکنند.

چشم هم چشمی

چشم و هم چشمی زنان یکی دیگر از رفتارهایی است که موجب آزار مردان می‌شود؛ اما مردان باید بدانند که اگر این خصوصیات نباشد البته نه در حد افراط، رقابت ایجاد نمی‌شود و هیچ انگیزه و پیشرفتی در زندگی آنها صورت نمی گیرد.

رفتار اشتباه خانم ها

ما باید با هم صحبت کنیم

به خاطر داشته باشید که هیچ چیز مثبتی در مورد این عبارت وجود ندارد. شما باید انتظار بر هم خوردن رابطه و یا شرکت در یک بحث طولانی که چطور نمی تواند نیازهای او را براورده کنید را داشته باشید. به هر حال هیچ یک از موارد ذکر شده خوشایند نیستند و نمی توانید کار چندانی نسبت به آن انجام دهید. این عبارت یک ضربه شست واقعی است. حال تصور کنید که او از شما سوال کند " تو فکر می کنی من چاقم؟" هیچ چیز بدتر، نیشدارتر و آزاردهنده تر از این وجود ندارد. به هر حال همه چیز به خودتان بستگی دارد.

کی می خوای کارتو عوض کنی؟

قبل از بیان این دست سوالات از خودتان بپرسید دقیقا از کدام وجه کار همسرتان گله دارید؟ به جای آنکه مدام همسرتان را سرزنش کنید بهتر است جلسات منظمی برای تبادل افکار و نظرات و اطلاعات تان در مورد امکانات شغلی جدید داشته باشید.گذشته از این واقعیت که شغل مردان برای آنها جنبه حیثیتی دارد به خاطر داشته باشید که تا جایی که ممکن است نباید درآمد پایین همسرتان را با تلاش ناکافی وی برای تامین رفاه خانواده یکی ببینید. اگر خودتان شاغلید در مورد کار خودتان صحبت کنید و هر کاری می کنید همسرتان را در جایگاه پاسخگویی اجباری قرار ندهید.

شماها خانوادگی اینطور هستید/تو هم عین باباتی

اگر همسرتان نامرتب است یا مناسبت های مهم زندگی تان را فراموش میکند این مورد را با خود او حل کنید و از کشاندن پای پدر و برادر و بقیه افراد خانواده اش به جریان اجتناب کنید.وقتی چنین جمله ای را بکار می برید به همسرتان مستقیما این پیغام را می دهید که قصد تحقیر او را دارید. بدیهی است که بکار بردن جملاتی از این دست به نقاط ضعفی که در خانواده همسرتان مشاهده کرده اید اشاره می کند.

مادرم یا فلانی گفت که ممکن است این کار را انجام بدی

وقتی این جمله را می گویید بی شک یک صحنه برای شوهرتان بازسازی می شود اینکه شما در مقابل دیگران زندگی شخصی تان و مشکلات آنرا بر ملا کرده اید. بدیهی است از آن پس هر چه از شما بشنود را به دیگران نسبت خواهد داد و بعدها به صفت ناخوشایند دهن بین هم ملقب خواهید شد.به جای همه اینها حتی اگر از یکی از اطرافیانتان به شما هشدار داده شده که همسرتان رفتارهای بطور مثال کنترل کننده دارد، به جای بیان آن از قول سوم شخص این مساله را از طرف خودتان مطرح کنید.

همیشه این کارو می کنی/ هیچوقت اینکارو نمی کنی

اون از وضع غذا خوردنت اون از کارت اون از … با اینکار همسرتان را گیج می کنید که دقیقا کدام کارش شما را آزار داده است.یاد بگیرید دقیقا روی مشکلی که شما را ناراحت کرده تمرکز کنید. اگر از اینکه شوهرتان جوراب های کثیفش را در راهرو انداخته دلخورید به او نگویید تو همیشه همینجوری هستی. صریح باشید و از کلی گویی پرهیز کنید. این راه بهتری برای رسیدن به یک زندگی سالم و موفق است.

رفتار اشتباه خانم ها

دوستم باردار شده

شاید این عبارت در نگاه اول بی خطر به نظر برسد البته تا زمانیکه صدای او نازک نشده و نا امیدی در آن موج نزند. شما باید بدانید که منظور واقعی او چیست: " کی ما بچه دار می شویم؟" مسیر انحرافی فوق العاده در این قسمت این است که به ظاهر وانمود کنید که همه چیز را قبول می کنید. اما متاسفانه هیچ کاری از دست شما بر نمی آید هنگامی که او به کنار شما بیاید و با صدای آرام بگوید: "من باردارم". موفق باشی رفیق.

به چی فکر می کنی؟

خانم ها خیلی کنجکاو هستند. آنها باید از تمام افکار، احساسات، علایق، عقاید، گمان ها و اشارات شما سر دربیاورند. از سوی دیگر آقایون اصلا دوست ندارند که در مورد همه چیز کاوش کنند و بحث راه بیندازند. سکوت آنها را بیشتر راضی نگه می دارد.

نامزد قبلیم این کار رو نمی کرد

چون شما هیچ وقت در مورد روابط قبلی خود با او صحبت نمی کنید به همین دلیل انتظار ندارید که او هم در این مورد با شما صحبت کند. در چنین شرایطی او شما را علنا با مردی مقایسه می کند که خودش او را به زباله ها سپرده! اوه، خدای من، خیلی سریع از خودتان دفاع کنید.

پدر و مادرم می خواهند تو را ببینند

مفهوم این عبارت از دو مورد خارج نیست:

  • رابطه شما کاملا جدی می شود و اتفاقات مهمی در حال وقوع است.
  • قرار است تا مشکلات روانی شما در زیر میکروسکوپ روان شناسی خانواده مورد بررسی قرار گیرد.
  • تنها کاری که از دست شما بر می آید این است که امیدوار باشید تا پدر خانواده به یاد تعمیر آن چند سیم چین قدیمی که دارد نیفتد.

بی احترامی به شوشو ممنوع!

غر نزنید و جلوی دیگران از او انتقاد نکنید.احترام او را در همه حال نگه دارید. شوهرتان ارزشمند ترین چیز در زندگی شماست.

رفتار اشتباه خانم ها

فکر نکنید شوهرتان راه پدرتان را می رود

قرار نیست چون مثلا پدرتان مادرتان را ترک کرد, همسرتان هم قطعا با شما همین کار را بکند! انقدر مقایسه نکنید. چه خوب ,چه بد. شوهر شما شخصیت خاص خودش را دارد.

شوهرتان را در موضع تدافعی قرار ندهید

برای مثال، اگر شوهرتان در حال رانندگی است و دنبال یک رستوران میگردد.لازم نیست به او یاداور شوید که فلان ساختمان را ۵ بار است که دارید میبینید. یک زن عاقل در این مواقع سکوت می کند و اجازه می دهد همسرش خودش راهش را پیدا کند!

مرد باش

هیچ چیز به اندازه زیر سوال بردن مردانگی آقایون دردآور نیست. شما می توانید به راحتی مردانگی خود را با سبیلتان! اثبات کنید و از این طریق او را شرمنده کنید. اما اگر نمی خواهید کار به این جا کشیده شود می توانید موضوع بحث را عوض کنید. به عنوان مثال "آیا تو خودت یک زن کاملی؟ شاید به خاطر همینه که اینقدر غر میزنی".

من داشتم فکر می کردم که ... :

اگر او به شما بگوید که " من فکر می کنم..." شما واقعا باید با مسئله جدی برخورد کنید. من با شما شرط می بندم که موضوع بحث چیزی جز ازدواج، و یا یک پایان تلخ نخواهد بود. خانم ها معمولا چنین مسائلی را به روش های مختلف بیان می کنند مثلا: "تو چرا منو دوست داری؟" و یا "آیا تا حالا در مورد آینده فکر کردی؟". در برخورد با این مسائل شما باید همیشه یک راه فرار زیرکانه در سر داشته باشید و چه کاری بهتر از تغییر موضوع بحث.

خودم می توانم، کمک لازم ندارم

شاید باور نکنید اما این جمله برای اکثر مردان آثار مخربی دارد. همسر شما مانند هر انسان دیگری از اینکه وجود موثر و مفیدی داشته باشد به خودش افتخار می کند.گاه دلیل شما برای بیان این جمله این است که همسرتان کاری که قصد انجامش را دارد را به خوبی انجام نمی دهد؛ مشاوران معتقدند حتی اگر عملکرد شوهرتان در انجام کاری با شما متفاوت است آن را به شکلی زننده مطرح نکنید بعدها از اینکه نقش حمایتی همسرتان را از او گرفته اید پشیمان خواهید شد.

هرگز اشتباه خود را نمی پذیرید

اگر متوجه این شده اید که مدام در حال آوردن دلیل و توجیه برای کارهایتان هستید پس بدانید که رفتار شما ایراد دارد. واقع بین باشید و در تنهایی خود به رفتار یا اشتباهی که انجام داده اید بیشتر فکر کنید.

رفتار اشتباه خانم ها

مدام تکرار می کنید «منظورم این نبود»

در میان مکالمه های خود با همسرتان حرف هایی ناخوشایند می زنید و او را می رنجانید بعد از مدت کوتاهی ادعا می کنید که منظور شما آنچه که همسرتان برداشت کرده است نبوده پس در این جا دو مورد از اشتباهات رفتاری شما پدیدار می شود اول اینکه هنگام بحث یا صحبت حریم همسرتان را رعایت نکرده اید و احیانا توهینی رخ داده است که این به هیچ وجه پذیرفته نیست و دوم اینکه شخصی هستید که بدون فکر کردن سخن می گویید.

استفاده ابزاری از رابطه جنسی

برخی از زنان از رابطه جنسی برای رسیدن به خواسته هایشان استفاده میکنند مثلا می گویند: “وقتی که اون چیزی که خواستم و خریدی میتونی با من بخوابی!” بعد از ازدواج بدن زن و مرد دیگر تنها به خودشان تعلق ندارد! نمی توانید یک دیگر را از آن محروم کنید.

هی همه چیز را یاداوری نکنید!

گوش زد شدن بیش از حد در مورد همه مسائل را تمام کنید. لازم نیست دائما به او یاداور شوید که رژیم دارد, وسایل را سر جایش بگذارد ,قبل از خواب مسواک کند,دست هایش را بشوید! بس کنید,شما مادرش نیستید!

رابطه جنسی از همه چیز واجب تر است

زنانی را میشناسم که به خاطر این که تازه حمام کرده اند یا تازه ملافه های تخت را شسته اند به درخواست جنسی همسرشان جواب منفی می دهند. چون می خواهند همه چیز یک شب هم شده تمیز بماند. اگر شما هم جزو این دسته زنان هستید باید یک فکری به حال خود بکنید!

از شوهرتان انتظار نداشته باشید شاهزاده باشد

شاهزاده رویایی و یک شوهر بی نقص فقط در افسانه هاست! به جای تمرکز روی کم و کاستی های شوهرتان سعی کنید جنبه های خوب شخصیت او را ببینید.

رفتار اشتباه خانم ها

فکر می کنید همیشه حق با شماست

رفتار رایج دیگری که اصولا این دسته از افراد در زندگی مشترک به واسطه آن موجب اختلاف می شوند، نادیده گرفتن حق همسرشان است. این رفتار بیشتر از آنچه که تصور کنید مخرب است و در ذهن همسرتان شما را به طرز ناباورانه ای غیر قابل تحمل خواهد ساخت چرا که در این شرایط همسرشما به این باور می رسد که نظر، ایده و حتی وجود او هیچ اهمیتی برای شما ندارد. بهترین روش برای جلوگیری از این اختلاف و ناراحتی اهمیت به حق همسرتان در تمام جوانب زندگی است.

شما عمدا شریک زندگی تان را آزار می دهید

متاسفانه برخی از افراد بی دلیل یا با کوچک ترین بهانه طرف مقابل در زندگی مشترکشان را از لحاظ جسمی و روحی مورد آزار و اذیت قرار می دهند. دلایل مختلفی پشت این ماجرای تلخ نهفته است که در همه حال ترک این عادت غلط بهترین روش برای حفظ رابطه و آرامش در زندگی است.با خود تمرین کنید تا در مواقع حساس با یک جمله یا رفتاری همراه با سکوت، اعتراض تان را به همسرتان نشان دهید به جای آن که این قدر تنش ایجاد کنید، مطمئن باشید که این روش صددرصد موثر خواهد بود. در حالی که جنگ و جدال هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت. با این رفتارها چه کنیم یا بهتر بگوییم، چه کنیم همسرمان از زندگی در کنار ما لذت ببرد؟ پاسخ بسیار ساده است و آن هم ترک این عادات غلط و ناپسند در زندگی مشترک و حتی زندگی اجتماعی شماست.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (17 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits