دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با این تکنیک های تنفس اضطرابتان را کاهش دهید
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تکنیک های تنفس برای کاهش اضطراب-آموزش تکنیک های تنفس برای کاهش اضطراب-تکنیک های تنفس-کاهش اضطراب-کاهش اضطراب با تنفس

اضطراب به یک بیماری گسترده تبدیل شده است. اگرچه بنظر می‌رسد اضطراب یک مرحله‌ی گذرا، و نوعی پاسخ طبیعی به وضعیت‌های بحرانی و خطرناک است، ولیکن می‌تواند خیلی مخرب باشد. نباید اضطراب را دست کم بگیرید.

تکنیک های تنفس برای کاهش اضطراب

تکنیک های تنفس برای کاهش اضطراب

این حالت، می‌تواند بر کار و توانایی تصمیم گیری صحیح تأثیر گذاشته و باعث ترس و فراموشی شده و از نظر فیزیکی نیز منجر به تحریک سندرم روده، تعریق، و در بدترین حالتش بیماری‌های قلبی شود.

متأسفانه ترکاندن کیسه‌های حبابی راه حل این موضوع نیست، شما احتیاج دارید تا ذهنتان را آموزش دهید تا با صبوری و حفظ آرامش با این وضعیت مقابله کند. برای کاهش احساس اضطراب، راه‌های متعددی وجود دارد، اما چند تکنیک تفنس ساده می‌تواند به تنهایی برایتان معجزه کند!

در این مطلب، ۴ تکنیک تنفس برای کنترل اضطراب را خواهید آموخت.


۱. تنفس سطحی

تکنیک های تنفس برای کاهش اضطراب

بی سر و صدا، جایی بنشینید. با کسی صحبت نکنید و مادامی که آرام نشده‌اید قدم از قدم بر ندارید. به آرامی تنفس کنید، اما سریع هوا را خارج نکنید. به خودتان یادآوری کنید که اول باید بتوانید کنترل تنفستان را به دست بگیرید.

الگوی تنفستان را تثبیت کنید تا بتوانید کنترل حواس خود را بدست گرفته و فکر کنید. سپس تفکر کنید و با ذهنی آرام به اتفاقات و تصمیم‌ها بپردازید. نفستان را به آرامی آزاد کنید. این مدل تنفس را حداقل برای ۵ تا ۱۰ بار تکرار نمایید.


۲. تنفس آرام و تحت نظر

تکنیک های تنفس برای کاهش اضطراب

این تکنیک بسیار مؤثر است، اما به توجه کامل شما احتیاج دارد. هنگامی که در خودتان هستید، به آرامی توجهتان را به الگوی تنفستان معطوف کنید. تنفستان را بصورت عادی اما آرام ادامه دهید. بر تصمیمی که دارید تمرکز کنید. هر دم و بازدمتان را در ذهنتان بشمارید.

این کار به شما کمک خواهد کرد تا خودتان را جمع و جور کنید و انرژی‌تان را برای بهتر فکر کردن، کانالیزه کنید. در شرایطی که تحت فشار هستید، این مدل تنفس می‌تواند زندگی شما را نجات دهد! حتی می‌توانید در شرایط عادی، این تکنیک را تمرین کنید تا آنرا به خوبی بیاموزید.


۳. تنفس عمیق

تکنیک های تنفس برای کاهش اضطراب

یک دم قوی از هوا را استنشاق کنید. زمانی که هوا را در ریه تان فرو می‌برید باید بتوانید صدای آنرا بشنوید. ریه‌هایتان باید به حداکثر فضای خود برسند، سپس به آرامی نفس خود را آزاد کنید. این کار را برای ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید. می‌توانید برخی اوقات، میان یک روز کاری شلوغ این روش را تمرین کنید.


۴. بازدم از دهان

تکنیک های تنفس برای کاهش اضطراب

این روش خیلی مشابه تنفس عمیق است. شما با همان شدت هوا را استنشاق می‌کنید، اما زمانی که می‌خواهید بازدم کنید، ابتدا دهانتان را از هوای بازدم پر می‌کنید، سپس هوا را به آرامی از دهانتان خارج می‌کنید. این تکنیک هنگامی که پس از یک داد و بیداد عصبی شده‌اید، خیلی آرامتان می‌کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits