دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
6 قدم تا شاد زیستن
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قدم هایی برای زندگی شادمانه - چند گام برای شاذ زیستن

همه ما دوست داريم كه محيط خانه شاد و بدون تنش باشد و به طور معمول از هيچ تلاشي براي تحقق اين آرمان مضايقه نداريم، با اين حال، راهكارهايي كه براي رسيدن به شادماني در محيط خانه وجود دارد، به آنچه ما مي دانيم محدود نمي شود و راهكارهاي ديگري نيز وجود دارد كه بعضي از آنها در اين مقاله مورد نگرش قرار گرفته است.

زندگی شادمانه

6 گام برای زندگی شادمانه


براي شادي خود تلاش كنيد

براي اين كار لازم نيست يك هنرپيشه باشيد، بلكه فقط تقليد از رفتارهاي شادمانه، شادي را در دل شما نهادينه مي كند. اغلب افراد فكر مي كنند رفتار آنها از احساس شان سرچشمه مي گيرد، در حالي كه تا حد زيادي رفتار بر احساسات مان تاثير مي گذارد. اگر با مهرورزي، ملاحظه و صبر رفتار كنيم، عاداتي نظير مهرباني و يا ملاحظه گي در ما نهادينه خواهد شد و به عبارت بهتر، اگر شادمانه رفتار كنيد، شاد هم مي شويد.


بيشتر بخوابيد

زندگی شادمانه



شايد براي بعضي ها محروميت از كم خوابي مايه افتخار باشد، اما واقعيت اين است كه نداشتن خواب كافي موجب ضربه زدن به سلامت جسم و روابط انسان مي شود. خواب كافي يكي از ضروريات روح و جسم سالم است. اگر همواره كمبود خواب داشته باشيد، بدخلق خواهيد بود و اين امر منجر به درگيري هاي مكرر شما با ديگران خواهد شد.

مشكلات را حل كنيد

با اطرافيان خود در مورد مسائل پيش آمده مشورت كرده و راه حلي براي آنها پيدا كنيد. از مشاجره بر سر مسائلي كه زندگي مشترك را مسئله دار مي كند، بپرهيزيد. به اين فكر نكنيد كه حق با كيست و چه كسي مقصر است؛ در عوض روي مشكل پيش آمده تمركز كنيد. وقتي هر يك از شما فكر كند طرف مقابل به منافع وي مي انديشد، بخش عمده اي از مشكلات حل خواهد شد، آن هم به شيوه اي كه هر دو طرف خشنود و خوشحال باشند نه اينكه هر يك از طرفين خود را عامل حل اختلاف بداند.

تشكر كنيد

اگر مي بينيد همسرتان خوب غذ مي پزد، يا خوب ظرف مي شويد يا... تشكر نكردن از او كمي بي انصافي است. تشكر كردن كلامي و رفتاري در مورد تك تك كارها، امري بسيار مهم و تاثيرگذار است. حتي اگر كاري كه طرف مقابل انجام مي دهد وظيفه او باشد، مثبت انديشي و تشكر موجب مي شود طرف مقابل احساس كند كارهايي كه او انجام مي دهد، اهميت دارد و بيهوده نيست.

واكنش نشان ندهيد

اگر مي بينيد همسرتان فراموش كرده چيزي را كه سفارش كرده بوديد بخرد يا از روي سهو چاي را روي روميزي نو و سفيد ميز ناهارخوري ريخته، كنترل خود را از دست ندهيد. از كوره در نرويد. خيلي واضح است اگر يكي از طرفين شروع به غر زدن و فرياد كشيدن بكند، طرف ديگر هم پس از مدتي اختيار خود را از دست داده و واكنش نشان خواهد داد و به اين ترتيب بحران ايجاد مي شود. اگر در اين گونه مواقع به خود بگوييد: «اتفاقي است كه افتاده، يا دفعه ديگر بيشتر مراقب باش يا...» و حتي بد نيست لحن كلام كمي هم حالت شوخي به خود بگيرد، جو خوشايندي بر فضاي خانه حاكم مي شود.

به رابطه خود حق تقدم بدهيد

گم شدن در كارهاي روزمره چيزي است كه براي خيلي ها به شكل عادت در آمده، اگر شما هم چنين وضعيتي داريد سعي كنيد حفظ رابطه و بها دادن به آن را جزو اولويت هاي امور روزمره قرار دهيد. رابطه شما با همسرتان پايه و پشتيبان تمام مسائل ديگر زندگي شماست. مهم نيست براي رسيدن به چه هدفي تلاش مي كنيد؛ اينكه شما و همسرتان در يك جبهه واحد باشيد و با هم تلاش كنيد احتمال موفقيت شما را بيشتر خواهد كرد و احساس شادماني از يك رابطه قوي و سالم نيروي شما را دو چندان مي كند.

زندگی شادمانه

منبع : مجله خانواده جوان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (8 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits