دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه رازی که دست مردان را رو می کند
25
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سه رازی که دست مردان را رو می کند

سه رازی که دست مردان را رو می کند

درک مردها و داشتن تعامل بهتر با آنها مستلزم دانستن 3 راز بزرگ درباره ویژگی‌های مغزی- احساسی آنهاست؛ این 3 راز همان‌هایی هستند که باعث می‌شوند فکر کنیم مردها موجودات پیچیده‌ای هستند اما اشتباه نکنید !

راز شماره یک

چرا مردها احساس می‌كنند همیشه باید حق با آنها باشد؟

به منظور درك این معما در مورد مردان باید به شرایط تعلیم و تربیت آنها در دوران كودكی نگاهی بیندازیم. مردها اینگونه آموزش دیده‌اند كه باید دنیای بیرون را تحت كنترل كامل خود داشته باشند و همیشه به موفقیت دست پیدا كنند و در عوض به دنیای درونی خود كه شامل افكار و احساساتشان است، كمتر توجه نشان بدهند. به پسربچه‌های كوچك گفته شده كه ارزش آنها به كارهایی است كه انجام می‌دهند و همچنین به موفقیت‌هایی است كه به آنها دست پیدا می‌كنند. مثلا به آنها گفته‌اند كه تو مرد این خونه‌ای و باید به مادرت در همه‌ کارها کمک کنی.

بر همین اساس پسربچه‌ها به این نتیجه می‌رسند برای اینكه پسرهای خوبی باشند باید كارها را درست انجام دهند.

نكته مهم: مردها غالبا به سختی می‌توانند بگویند متاسفم. معذرت‌خواهی از طرف آنها به این معناست كه كار اشتباهی كرده‌اند و اینكه خیلی بد هستند.

راه‌حل چیست؟

1-از به كار بردن الفاظ و عباراتی كه باعث احساس بی‌كفایتی در نامزد یا همسرتان می‌شود، خودداری كنید، او را سرزنش و محكوم نكنید، با دیگران مقایسه‌اش نكنید، صرفا احساسات خود را بیان كنید و حتما بگویید به او اعتماد دارید. این را بدانید كه مردها واقعا به تعریف و تمجید شما احتیاج دارند.

راز شماره دو

چرا مردها وقتی زن‌ها احساساتی برخورد می‌كنند عصبانی می‌شوند؟

بسیاری از متخصصان چنین توضیح می‌دهند كه مردها به این دلیل در مواجهه با برخورد احساسی زن‌ها واكنش منفی نشان می‌دهند كه با احساسات آسیب‌پذیر خودشان راحت نیستند. بخشی از مشكلات میان مردان و زنان از همین ناحیه نشات می‌گیرد.

موقعیتی که حتما تجربه کرده‌اید

آیا تا به حال برایتان پیش آمده كه فقط نیاز داشته باشید همسرتان كمی دلداریتان بدهد و دوست‌تان بدارد در عوض او برای شما یك سخنرانی ترتیب داده و به شما امر و نهی كند؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده، احساسات‌تان را با نامزد یا همسرتان در میان بگذارید اما او شما را متهم كند كه بیش از حد احساساتی هستید و در نهایت به شما بگوید:« به همه چیز واكنش نشون میدی. اگه این قدر احساساتی نبودی، شاید می‌توانستیم كمی با هم آرامش داشته باشیم. دیگه نمی‌خوام به این مزخرفات و چرت و پرت‌ها گوش بدم.»

مردان خود را مسئول درد و رنجتان می‌دانند و چنانچه نتوانند ناراحتی‌تان را برطرف كنند، احساس گناه خواهند كرد.

راه‌حل چیست؟

1-وقتی ناراحت هستید به همسرتان دقیقا بگویید كه از او چه خواسته‌ای دارید. این كار، شما را از ساعت‌ها وقت تلف كردن، سوءتفاهم، جنگ و جدل، مشاجره، یأس و سرخوردگی نجات می‌دهد. مثلا به او بگویید فقط برای درددل با او حرف می‌زنید و نمی‌خواهید سرزنش بشنوید.

2-هنگامی كه ناراحت هستید، اغراق نكنید و ناراحتی‌تان را از آنچه كه واقعا هست بزرگ‌تر جلوه ندهید. مردها همواره به معنای لغوی كلماتی كه به كار می‌برید، توجه می‌كنند.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده كه بخواهید احساسات خود را با همسرتان در میان بگذارید و او سعی كند كه یا با عجله شما را از آن احساس بیرون كشیده یا اینكه كاری كند تا دست از آن بردارید؟ شما فقط می‌خواهید كمی گریه كنید ولی او طوری برخورد می‌كند، انگار شما دچار یك بیماری عصبی یا روانی شده‌اید. مردها غالبا احساساتی برخورد كردن زن‌ها را با حالت هیستریك اشتباه می‌گیرند و فرض را بر این می‌گذارند كه وضعیت روحی‌تان خراب‌تر از آن است كه تصورش را می‌كنید.

سه رازی که دست مردان را رو می کند

راز شماره سه

آیا مردها در مقایسه با زن‌ها اهمیت كمتری به عشق و روابط می‌دهند؟

مردها هویت خود را بیشتر از ناحیه شغل و موفقیت‌هایشان تعریف می‌كنند، در حالی كه زن‌ها هویتشان را صرفا بر اساس روابط خود بیان می‌كنند. موضوع این نیست كه به شما عشق نمی‌ورزد یا اینكه به شما احتیاج ندارد، حتی موضوع این نیست كه شغلش را بیش از شما دوست دارد. مطلب تنها این است كه شغلش تاثیر درگیرانه‌تری بر احساس رشد شخصی و اعتمادبه نفس او دارد تا رابطه‌اش با شما.

شده احساس کنید كه رابطه برای شما مهم‌تر است تا شوهرتان؟ تا حالا شده‌ است وقتی كه از سر كار به خانه برمی‌گردید برای دیدنش لحظه‌شماری کنید اما وقتی به خونه می‌رسد، به نظر نیاید كه آن‌قدرها هم هیجان‌زده باشد یا اینكه همیشه كارهای خاصی برای نامزد یا شوهرتان انجام می‌دهید. مثلا به مناسبت‌های ویژه برایش كارت پستال می‌فرستید. برای بعضی شب‌ها و مناسبت‌های به‌خصوص از قبل برنامه‌ریزی می‌كنید و... حتی ممکن است بارها از خودتان پرسیده‌ باشید که «او هم به همین اندازه كه من دوستش دارم. دوستم داره، چرا همین كارها را برای من انجام نمی‌ده؟

تفاوت زن‌ها و مردها؛ این فرق‌ها را بدانید

تفاوت در ارزشیابی :


ارزشیابی ما زنان با ارزشیابی‌های مردها متفاوت است. ما زن‌ها صرف‌نظر از اینكه تا چه حد در شغل خود موفق هستیم، مادامی كه زندگی احساسی خوبی نداشته باشیم، احساس خوبی نسبت به خودمان نخواهیم داشت. برای یك زن صمیمیت و نزدیكی با همسرش، آرامش و راحتی است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (25 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits