دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ درمان قطعی و خانگی برای کاهش استرس
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
درمان خانگی استرس: عوامل استرس زا لزوما خوب یا بد نیستند، این مسئله بیشتر به این بستگی دارد که چگونه آنها را درک می کنید. بنابراین، مهمترین چیز برای مدیریت استرس تغییر دادن سبک زندگی شماست

درمان های خانگی برای رفع استرس

1. آب کافی بنوشید

نوشیدن آب کافی و هیدراته کردن بدن به اوج عملکرد بدن کمک می کند و سموم را از بین می برد. این روند همچنین به تثبیت خلق و خوی شما و جلوگیری از افت انرژی کمک می کند.

2. سبزیجات سبز بخورید

کلم بروکلی، کلم کیل، اسفناج و سایر سبزیجات با برگ سبز می توانند به بدن شما کمک کنند که مواد مغذی مناسب برای مقابله با استرس را جذب کنید.

3. خوردن جو دو سر

مصرف جو دوسر در مقابل کلسترول موثر است. علاوه بر این نیز آرام بخش اعصاب است. از آن در دستور العمل های روزانه خود استفاده کنید یا روز خود را با یک کاسه از بلغور جو دوسر یا به عنوان چاشنی غذاها از آن استفاده کنید.

4. خوردن پاستا

سروتونین، ماده ای است که به عنوان آرام‌بخش طبیعی بدن عمل می کند. مصرف کربوهیدرات‌ها باعث تولید سروتونین بیشتر توسط مغز خواهد شد. انواع پاستا و ماکارونی سرشار از کربوهیدرات مرکب هستند. بنابراین، پاستا یک شام بسیار عالی است، زیرا به دلیل آزاد سازی سروتونین در مغز تاثیری آرام بخشی دارد.

5. تفکر مثبت

عوامل استرس زا لزوما خوب یا بد نیستند، این مسئله بیشتر به این بستگی دارد که چگونه آنها را درک می کنید. بنابراین، مهمترین چیز برای مدیریت استرس تغییر دادن سبک زندگی شماست. مثبت فکر کنید؛ برای تبدیل تجربیات منفی به تجربیات مثبت راهی بیابید.

خودتان را دوست داشته باشید و همیشه بهترین باشید.

6. داروهای گیاهی

داروهای گیاهی زیادی وجود دارد که برای کنترل استرس محبوبیت زیادی به دست آورده اند و می توانید از آن ها بهره مند شوید اما اگر در حال استفاده از داروهای کنترل کننده استرس هستید، با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچگونه تداخل نا مناسبی بین داروها و درمان های گیاهی وجود نداشته باشد.

7. چای بابونه

این یک درمان خانگی ساده و قدیمی است. برای مبارزه با استرس شما می توانید روزانه 4 فنجان دمنوش بابونه بنوشید. برای تهیه این دمنوش، 2 قاشق چای خوری بابونه خشک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. سپس آن را بنوشید. همچنین می توانید کیسه چای بابونه را در فریزر قرار دهید تا خنک شود و آن را روی چشمانتان بگذارید تا زمانی که آرام و ریلکس شوید.

8. حمام معطر

حمام گرم معطر امواج مغزی آلفا را تحریک می کند. در مقایسه با امواج بتا سریع که مردم در طول هر روز معمولی تجربه می کنند، امواج مغزی آلفا می توانند افکار بصری را تحریک کنند.

9. کشش و تمرین ورزشی

کاملا معمولی است که استرس باعث تنش عضلانی شده و در نتیجه باعث سختی تنفس می شود. حرکات کششی و ورزش می تواند باعث آرامش تنش عضلانی شود. ورزش هوازی می تواند به راحتی تنش عضلانی را کاهش دهد.

10. ماساژ شقیقه برای کاهش استرس

این یک روش ساده اما موثر است که می توانید هر زمان و هر کجا انجام دهید .در محل کار، در خانه، در مسیر محل کار و غیره. این روش همانند طب فشاری است. بر اساس اصول طب فشاری، ارگان های مختلف بدن توسط کانال های انرژی متعددی با یکدیگر در تعامل هستند و هرگونه انسداد یا عدم تعادل در این کانال ها می تواند موجب بروز بیماری و درد در نواحی مختلف شود. متخصصان این طب معتقدند با اعمال فشار بر نقاطی که بر سر راه کانال های انرژی بدن قرار دارند، می توان به تعادل بین اعضای مختلف بدن و رفع بیماری های آن ها کمک کرد. فشار به راحتی نقاط خاصی در بدن را باز و فعال می کند و به طور غیرمستقیم تنش عضلانی را آرام می کند.

divider

سوالات شما کاربران در مورد درمان خانگی کاهش استرس

سوال:

من مادر 38 ساله هستم. من از استرس و فشار خون بالا رنج می برم. موهای من روز به روز و به سرعت سفید می شوند. من نیاز به درمان های خانگی کاهش استرس موثر و مفید دارم، من به برخی داروها آلرژی دارم.

جواب:

در 38 سالگی، شما در محدوده سنی هستید که مو شروع به سفید شدن می کند، تغییر رنگ مو بین نژادها، بین جنسیت ها و حتی بین افراد متغیر است. در سن شما نیز اجتناب ناپذیر است، البته می توانید آن را کم کنید. زندگی با استرس بالا حتی می تواند سرعت سفید شدن موها و (فشار خون بالا) را تشدید کند. در حالی که هیچ ارتباط مستقیمی بین استرس و سفید شدن مو وجود ندارد، اعتقاد بر این است که استرس می تواند منجر به تولید رادیکال های آزاد و هورمون های استرس شود. این می تواند به بسیاری از فرآیندهای سیستمیک، از جمله توانایی بدن برای تولید ملانوسیت های بیشتر در فولیکول های مو، آسیب برساند.

شما کاربران عزیز هم میتوانید با ارسال نظرات و سوالات خود از طریق دیدگاه با ما در ارتباط باشید

ترجمه و تولید مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits