دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چندین راه مناسب برای آرام کردن عصبانیت شوهر
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چندین راه مناسب برای آرام کردن عصبانیت شوهرتان:با صبر برنده بازی شوید/ چگونه با همسر عصبانی رفتار کنیم؟با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای آرام کردن همسر عصبانی آشنا شوید.

با صبر برنده بازی شوید/ چگونه با همسرعصبانی رفتار کنیم؟

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای آرام کردن همسر عصبانی آشنا شوید.

 با صبر برنده بازی شوید/ چگونه با همسر عصبانی رفتار کنیم؟

چگونه با همسر عصبانی رفتار کنیم؟

رفتار با شوهر بداخلاق، کار ساده‌ای نیست. مردان بیشتر کلامی هستند و به همین خاطر باید اجازه دهید عصبانیت خود را بیرون بریزند. درحالی که زنان تمام خشم خود را درون خود نگه می‌دارند و با گریستن آن را نشان می‌دهند. درمورد یک زوج متأهل، تمام خشم مرد متوجه زن خواهد بود چون او نزدیک‌ترین فرد به شوهرش می‌باشد.

خشمی که از طرف شوهرتان سر می‌زند، مستقیماً شما را هدف قرار نمی‌دهد. در این شرایط شما به اندازه کافی به احساساتی شدن گرایش دارید. اندیشیدن به شوهرتان که همیشه با خشم برخورد می‌کند، باعث می‌گردد احساس فرومایگی کنید و این امری کاملاً طبیعی است. شما باید یک قدم به عقب بردارید و عملاً به آنچه رخ داده است بیندیشید و دلیلی که در پس این رفتار وجود دارد را بیابید.

استرس، ناامیدی و ترس، مردان را عصبانی می‌کند. می‌توانید به همسرتان بگویید که با اینکه می‌دانید او این روز‌ها چه استرس فراوانی دارد و این مسئله او را عصبی کرده است، اما این موضوع باعث شده که رابطه زناشوییتان نیز تحت تأثیر قرار گیرد. با همسرتان شفاف و روشن گفت‌و‌گو کنید و او را بدون قید و شرط حمایت کنید.

 با صبر برنده بازی شوید/ چگونه با همسر عصبانی رفتار کنیم؟

علت عصبانیت را فوراً پیدا کنید:

زمانی‌هایی وجود دارد که به طور ناگهانی با عصبانیت همسرتان مواجه می‌شوید بدون آنکه بدانید او به چه علت عصبانی است.گاهی رفتار عصبی همسرتان ممکن است دلیلی خارج از خانه و رابطه زناشویی داشته باشد بنابراین بهتر است زن یا شوهر از علت عصبانیت همسرشان آگاهی پیدا کنند.

در این مواقع ترک کردن فرد عصبانی کار عاقلانه‌ای نیست زیرا تصور بر این است که اگر او را ترک کند او آرامش پیدا می‌کند در حالی که این مسئله نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه اوضاع را بد‌تر خواهد کرد. زیرا هجوم افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی او را‌‌ رها نخواهد کرد.

چگونه با همسر عصبانی رفتار کنیم؟

راه های مناسب برای کنترول خشم

  • آرام باشید

عصبانیت، غذای عصبانیت است. وقتی همسرتان عصبانی است و شما علت عصبانیت آن را فهمیده‌اید، حتی اگر شما موضوع عصبانیت او باشید سعی کنید در آن موقعیت شما نیز عصبانی نشوید زیرا به هم ریختن اوضاع و فضا تنها باعث ادامه مشاجرات شده و اوضاع را بد‌تر از پیش خواهد کرد.در آن موقعیت سعی کنید آرام باشید حتی اگر حق با شما باشد و بحث درباره موضوع را به وقت دیگری موکول کنید.

  • احساسات همسرتان را در نظر گرفته و به زبان آورید

خیلی آرام و بدون پرده به او بگویید «می‌دانم عصبانی هستی». این بیان به فرد عصبانی اطمینان می‌دهد که همسرش درک مناسبی از او داشته و موضوع بزودی حل می‌شود. وقتی همسر بداند هنگام تنش فکری تنها نیست احساس آرامش بیشتری می‌کند.

  • با همسرتان همدردی کنید

اگر شما هم احساس عصبانیت می‌کنید و از احساس عصبانیت همسرتان ناراحت هستید این احساس خود را به زبان آورید زیرا اگر فرد عصبانی بداند که همسرش احساسات واقعی‌اش را انکار کرده و نسبت به موضوع پیش آمده بی‌تفاوت است، خشم‌اش بیشتر می‌شود.

  • برای صلح پیش قدم شوید

وقتی از دلایل عصبانیت همسرتان با خبر شدید و به طور واقع بینانه متوجه شدید شما نیز در این ماجرا مقصر بوده‌اید برای صلح چند قدم بردارید این قدم‌ها بیانگر این است که خواهان آشتی هستید و بخشی از اشتباهات خود را پذیرفته‌اید و قصد دارید مشکل پیش آمده را هر چه سریع‌تر حل کنید. البته در این راه چند قدم واقعی‌تر هم باید بردارید.

  • از تکنیک رکوردشکنی استفاده کنید

غالب اوقات رسم خانه شما این است که پس از چند روز قهر دوباره صلح برقرار شود. حال شما از‌‌ همان ابتدا پیش قدم شده و این رسم کهنه را بشکنید.
عصبانیت و کشدار کردن ماجرا را به روزهای بعدی موکول کنید و با آرامش به حرف‌های همسرتان گوش فرا دهید. اگر هنگام صحبت پیرامون موضوع پیش آمده مقوله عصبانیت را فراموش کنید. آرامش، همه چیز را حل خواهد کرد.

  • تکنیک مه آلود

این تکنیک به شما کمک می‌کند تا عیب جویی‌های بی‌دلیل را دفع کنید چون عیب جویی باعث می‌شود عصبانیت همسرتان اوج گرفته و اوضاع بد‌تر شود، به جای بحث کردن با همسرتان درباره موضوع پیش آمده سعی کنید او را از فضای عصبانیتش منحرف کرده و وارد جاده مه آلود کنید.

به طور مثال وقتی او به خاطر خودپسندی شما عصبانی است به او بگویید «موافقم بعضی وقت‌ها درباره عواقب کار‌ها فکر نمی‌کنم اما در این راه سعی خودم را بیشتر می‌کنم» یا اگر او به خاطر تأخیرتان عصبانی است به جای دلیل آوردن تنها به او بگویید «می‌دانم تأخیر داشته‌ام سعی می‌کنم همین امروز این مسئله را طور دیگری جبران کنم..

چگونه با همسر عصبانی رفتار کنیم؟

نکته برای آرام کردن شوهران خشمگین

۱ - نگذارید همسرتان درگیر خشم خود گردد. اگر دیدید عصبانی است، او را تنها بگذارید. اگر فکر می‌کنید که مسئله خاصی باعث عصبانیت همسرتان می‌شود، از طرح آن موضوعات اجتناب کنید.

۲ - عصبانیت به آسیب‌های فیزیکی و عاطفی می‌انجامد. با شوهرتان لجبازی نکنید. در عوض سعی کنید راه‌هایی برای درک و حمایت او بیابید.

۳ - شما باید درون خودتان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. باید به این فکر کنید که چرا همسرتان عصبانیت خود را برسر شما خالی کرد. غر نزنید، زیرا نتیجه‌ای جز انفجار عصبانیت و بد‌تر شدن شرایط ندارد.

۴ - طوری رفتار کنید که همسرتان با شما احساس راحتی کند. شما می‌توانید انفجار خشم همسرتان را با برقراری ارتباطی درست با وی، خنثی کنید. گفت‌و‌گو با همسرتان به هیچ وجه او را ناراحت نخواهد کرد. پس از اینکه با او گفت‌و‌گو کردید، درخواهید یافت که همه چیز به حالت عادی بازگشته است. این زمان مناسبی است تا با شریک زندگی خود روبه رو شوید.

۵ - شوهرتان را درک کنید. درک شما از او طغیان خشمش را کمتر می‌کند. در ضمن شنونده خوبی باشید.

۶ - اگر متوجه شده‌اید که شوهرتان بیش از اندازه عصبانی می‌شود، می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید. از او بخواهید که خود را متعهد به انجام برنامه‌های مدیریت خشم نماید.

چگونه با همسر عصبانی رفتار کنیم؟

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۷ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مهناز | ۷ سال پیش
خوش بحالت که بچه نداری اگه منم بچه نداشتم اول زندگی طلاقمو از این مرد بداخلاق میگرفتم حیف که تحمل جدایی از دختر پنج سالمو ندارم چیکار کنم عاشق دخترم هستم و میدونم بعد من تلف میشه من ده سال از شوهرم کوچیکترم کارمندم هستم از جهت ظاهر و قیافه هم همه رک بهم میگن اصلا بهم نمیخوریم ضمنا قبلا هم یه بار نامزدشیو با یکی بهم زده از خدا گله دارم که چرا اینو سرراه زندگیم قرار داده ازدواج احمقانه ترین تصمیم زندگیه .
0
0
نازی | ۷ سال پیش
سلام گلم...همه مشکل دارن...مشکلات متفاوت بایدتحمل کنن..به گذشته فکر نکن دنبال یک راه هدفدار باش کنار بیا با حرفای دل شکننده خدا جواب دلتومیده....باح
رفای قشنگ محبت بیشتر نزدیکترشو...تنف
ر..تنفر بیشترمیکن.تو دلت راه نده....مرد به محبت زن محتاج...سکوتت باغث شرمندگی اون میشه....زمانهمه چیزو نشون میده...صبر داشه باش......
0
0
پریسا | ۷ سال پیش
سلام!شوهرم يك مرد خيلي عصبى است با من و فرزندانم هميش با خشونت و عصبانيت رفتار ميكنه لوازم خانه و خوراك پوشاك را بصورت درست مهيا نميكنه بسيار پول دوست است نميخواهد بالايما مصرف كند اين مشكل را دارم وزياد رنج ميبرم لطفا مرا رهنماى نماييد
0
0
میترا | ۷ سال پیش
منم خیلی زود عصبی میشم شوهرم چند بار تحمل کرد ولی اونم صبرش تموم شده لطفا کمک کنین
0
0
نازنین | ۷ سال پیش
سلام.ولی برخلاف بقیه دوستان ک شوهراشون زودعصبی میشن من زود رنج وحساسم و زودعصبی میشم ک باعث شده ازخودم خسته بشم
0
0
فرناز | ۷ سال پیش
سلام من دو ماه ه ازدواج کردم راستش تازگیا متوجه شدم نمیتونه رو اعصابش کنترل داشته باشه همه رو مقصر میدونه جز خودش فقط خدا رو شکر میکنم که صبرو حوصله من زیاده وقتی میبینم عصبانیه میرم تو اتاق و درو میبندم تا زمانی که آرومتر بشه ولی بعضی وقتا با خودم فکر میکنم شاید الان میتونم تحمل کنم آیا بعد از چند سال دیگه که همه چی عادیترو یک نواخت تر شده باز این صبرو حوصله رو خواهم داشت لطفا راهنماییم کنید خیلی گیجم.
0
0
ریحانه | ۷ سال پیش
سلام همسر من خيلي عصبي مي شود خودشو رو من خالي مي كنه من بخاطر اينكه دخترم ناراحت نشه سكوت مي كنم ولي از درون منفجر ميشم اصلا نظر من براش مهم نيست كار خودشو انجام ميده بعد اخرش كه ضرر مي كنه ميكه كاشكي حرفتو كوش مي كردم بعد دوباره يادش مي ره ممنون ميشم راهنماييم كنيد
0
0

hits