دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهی برای زندگی کردن با عشق
7
زمان مطالعه: 9 دقیقه
راهی برای زندگی کردن با عشق-زندگی با عشق-زندگی با عشق چه زیباست؟-زندگی با عشق زیباست-آرام باش زندگی زیباست،با عشق زیباست-زنــــــــدگے با تو زیـباسـت

راهی برای زندگی کردن با عشق

راهی برای زندگی کردن با عشق

زندگی کردن عادی کافی نیست؛زندگی کردن با عشق را باید جشن گرفت!تنها کسانی به واقع زندگی می کنند که هر لحظه از زندگیشان را به جشن و سرور تبدیل کنند.هر فعالیتی را با روحیه جشن و شادی به انجام برسانید؛گویا شادی و سرور در تمام وجودتان جریان دارد! به این ترتیب به آرامی با جشنی که همیشه در هستی در حال اتفاق افتادن است،هماهنگ و همنوا می شوید .مسئله مهم،هماهنگی و همنوا شدن با هستی است.

اگر با هستی هماهنگ شوید، کلید اسرار را کشف خواهید کرد!اگر همیشه این روحیه جشن و شادی را حفظ کنید ،من وجودتان ناپدید می شود و هستی از طریق شما به جشن و شادی می پردازد.در این صورت نه تنها در هنگام بیداری،بلکه هنگام خواب هم این جشن و شادی ادامه می یابد.این هدف نهایی قدم گذاشتن در راه و سیر سلوک است.

عشق،به دلی پر جرئت نیاز دارد.بزرگ ترین شهامت زندگی کردن این است که انسان وجود خود را در عشق حل کند .هیچ شجاعتی بالاتر از این وجود ندارد .همه انسان ها از نابودی نفس خود می ترسند؛زیرا نابودی نفس را برابر با نابودی انسان می دانند،اما این طور نیست .مرگ نفس در واقع قدم گذاشتن در تاریکی محض و دنیای ناشناخته است و به همین علت است که به شهامت نیاز دارد.

زندگی کردن عادی کافی نیست؛زندگی کردن با عشق را باید جشن گرفت‎عشق اکسیری است که با آن میتوان نفس را حل و ناپدید کرد..قتی نفس وجود نداشته باشد ،روحانیت،خود را به نمایش می گذارد.روحانیت هنگامی رخ می نماید که دیگر نفس در میان نباشد.اعتماد و توکل از هدایای پربهای الهی هستند.توجه داشته باشید که اعتماد کردن و ایمان داشتن با هم تفاوت دارند .ایمان داشتن کورکورانه ،مصنوعی و مجازی است .هنگامی که از چیزی آگاهی ندارید ولی کورکورانه آن را باور می کنید به نوعی دچار خرافات شده اید.علت اصلی این نوع ایمان،وجود ترس در آدمی است.درواقع انسان به این نوع ایمان می چسبد تا از درون احساس امنیت کند.

اعتماد پدیده ای است متفاوت و درجه مخالف ایمان کورکورانه!اعتماد ،نوعی تجربه است.اعتماد ،فقط هنگامی اتفاق می افتد که خداوند انسان را شامل الطاف خود کند،اعتماد،چیزی نیست که انسان خود بتواند آن را خلق کند.اعتماد از جانب خداوند می آید .تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که قلبی باز و پذیرا داشته باشید.ایمان کورکورانه ،فرد را بسته و متعصب میکند.انسان هایی که کورکورانه پیروی می کنند مانند انسان های بی ایمان ،هرگز به حقیقت دست نخواهند یافت.پیروی کورکورانه و بی ایمانی،قوم و خویش یکدیگرند! هدیه الهی اعتماد فقط شامل افرادی می شود که به سادگی و بدون تعصب ،باز ،پذیرا و در دسترس هستند.

باز و آماده پذیرش باشید. روزی خواهد رسید که اعتمادی شگرف سراپای وجود شما را فرا می گیرد؛اعتماد به هستی ،به زندگی و هرآنچه وجود دارد.اعتماد ،اسا و پایه رشد و آگاهی است.عشق ،شکوفا شدن دل آدمی است.شکوفاه های دل انسان همگی سفید هستند .رنگ سفید تمامی رنگ ها را در خود دارد و زیبایی آن در همین است.سفید به معنای تمامی هفت رنگ رنگین کمان است .

راهی برای زندگی کردن با عشق

سفید رنگی چند بعدی است.هیچ یک از رنگ های دیگر تا این اندازه غنی نیستند ،زیرا در هر رنگی شش رنگ دیگر غایب هستند ؛ولی در رنگ سفید هر هفت رنگ حضور دارند!سفید ،غنی ترین رنگ است؛ولی برای درک غنای آن باید چشم بصیرت داشت.اگر انسان دیدی ژرف داشته باشد؛حتی پدیده های عادی هم در نظرش غیر عادی جلوده می کند.شاعری به دشتی ساده می نگرد،زیبایی و سرسبزی آن میتواند او را به شادی و رقص وادارد.اگر انسان حالتی شاعرانه و عارفانه در دل داشته باشد،تمامی جهان اطراف برای او تغییر می کند!

عشق عادی ترین تجربه ای است که در زندگی کردن اتفاق می افتد ،زیرا همه انسان ها با عشق زاده می شوند.اگر انسان بتواند همراه عشق صعود کند و به ماورا برود ،اتفاقی شگفت انگیز در زندگی اش رخ می دهد ،اگر عشقی راستین در قلب انسان پدیدار شود،لطف الهی خود به خود شامل حالش می شود.انسانی که هرگز از عشق بویی نبرده ،خشک و بی روح است و انسان عاشق همیشه هاله ای از شادی و آرامش را در اطرافش دارد.

شادبودن هنری است که بسیاری از ما بلد نیستیم چگونه از آن استفاده کنیم. در دنیای پر از اضطراب و تنش امروز، شاد زندگی کردن شاید کار سخت و عجیبی باشد. پیشرفت تکنولوژی، گاه به قدری سریع است که از آن عقب می‌افتیم و این دنیای سریع باعث شده است تا بسیاری از ما طعم شیرین آرامش را تجربه نکنیم.به اعتقاد روانشناسان این سبک زندگی و باورهای ماست که زندگی شاد و بدون استرس ایجاد می‌کند؛ یعنی گاه فقط کافیست تا سبک زندگی ما عوض شود. نیازی به تغییر دنیا برای ایجاد آرامش نخواهد بود. گاه تغییرات به ظاهر کوچک، اتفاقات شیرینی به دنبال خواهد داشت. مانند:

۱- در مورد این‌که چه چیزی شما را خوشحال می‌کند، به دقت فکر کنید:

در این دنیای بزرگ چیزهای متعددی هستند که مایه خوشحالی ما می‌شوند. فقط کافیست با دقت به آن‌ها فکر کرده و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. رسیدن به این اهداف، حس خوبی در شما ایجاد خواهد کرد.

۲- با افراد مثبت و شاد رفت‌وآمد کنید:

حتماً شما هم این ضرب‌المثل را شنیده‌اید؛ "کمال هم‌نشین در من اثر کرد".این نکته را به خاطر داشته باشید که حال خوب و بد، به‌ صورت مسری به اطراف سرایت می‌کند؛ اگر با افرادی که دایم از مشکلات گلایه می‌کنند رفت‌وآمد کنید، انتظار حال خوب انتظار زیادی است. پس از همین الآن سعی کنید با افراد مثبت معاشرت کنید تا نشاط و سرزندگی آن‌ها به شما هم سرایت کند.

۳- هر روز برای خودتان وقت بگذارید:

گاه کارهایی که به ظاهر کوچک و بی‌اهمیت هستند؛ مثل پیاده‌روی، یک دوش آب گرم، شام خوب، صحبت با یک دوست و...، می‌تواند حال ما را خوب کند. تأثیر این کارهای به ظاهر کوچک بر شادمانی ما، فوق‌العاده است. لیستی از این کارهای کوچک تهیه کرده و سعی کنید هر روز حداقل یکی از آن‌ها را انجام دهید.

۴- عقل سالم در بدن سالم است:

ورزش و تغدیه سالم یکی از مهم‌ترین عوامل شادکامی است؛ از مصرف فست‌فودها تا جایی‌که امکان دارد اجتناب کنید و سعی کنید حتماً ورزش را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید.

۵- خوش‌بین باشید:

اجازه ندهید ناراحتی و احساسات منفی وارد زندگی شما بشود. این را بپذیرید که مشکلات هم در کنار خوشی‌ها بخشی از زندگی ماست و ما در سختی‌ها ساخته شده و رشد می‌کنیم؛ زمانی‌که با مشکلات برخورد می‌کنید با خود بگویید این روزها تمام می‌شود و از جملات مثبتی مثل "تو قوی باش"، "حتماً می‌توانی حلش کنی" و... استفاده کنید.ناراحتی و دلخوری از دیگران، همانند باری سنگین بردوش ماست و تا زمانی‌که بخشش را امتحان نکرده و دیگران را از صمیم قلب نبخشیده‌ایم، این بار سنگین را زمین نگذاشته و همه‌جا با خود می‌بریم. بخشش باعث کاهش فشار خون و ضربان قلب می‌شود و به آرامش شما کمک بسیاری می‌کند

راهی برای زندگی کردن با عشق

۶-خودتان را سرگرم کنید:

طبق تحقیقات، افرادی‌که برای زندگی خود برنامه دارند و هر روز کارهایی دارند تا آن‌ها را انجام دهند، در مقایسه با سایرین زندگی شادتری را تجربه می‌کنند. سعی کنید برای خودتان برنامه‌ای ترتیب داده و از آن لذت ببرید؛ یک کار جدید، عضو شدن در گروه‌های مختلف، یادگیری مهارت‌های متنوع و... می‌تواند ذهن شما را درگیر کرده و موجب نشاط شود.

۷-در کارهای خیر شرکت کنید:

کمک به دیگران و مایه تسکین و آرامش دیگران بودن، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر آرامش و نشاط ما خواهد داشت. تقسیم شادی با سایرین، طعم شادی را بیش‌تر و طولانی‌تر می‌کند. مهم نیست ما چگونه به دیگران کمک می‌کنیم؛ گاه یک هم‌دردی صمیمانه، کلمات تسکین‌بخش و... باعث ایجاد نشاط و شادی در دیگران و به‌تبع آن در وجود خود ما خواهد شد.

۸- بخشش را امتحان کنید:

ناراحتی و دلخوری از دیگران، همانند باری سنگین بردوش ماست و تا زمانی‌که بخشش را امتحان نکرده و دیگران را از صمیم قلب نبخشیده‌ایم، این بار سنگین را زمین نگذاشته و همه‌جا با خود می‌بریم. بخشش باعث کاهش فشار خون و ضربان قلب می‌شود و به آرامش شما کمک بسیاری می‌کند.

۹-سیستم حمایت اجتماعی قوی داشته باشید:

دوستان خوب و خانواده گرم ازجمله عواملی هستند که به نشاط ما کمک فراوانی می‌کنند. اطمینان از این‌که در شرایط سخت افرادی هستند که به ما کمک خواهند کرد و حال ما برای آن‌ها مهم است و می‌توانیم از آن‌ها تقاضای کمک کنیم، تأثیر زیادی در آرامش ما خواهد داشت.

۱۰- مهارت‌های ارتباطی خود را افزایش دهید:

توانایی ارتباط موثر، حل مسئله، مدیریت استرس، توانایی نه گفتن و... ازجمله مهارت‌های ارتباطی مهمی هستند که با پیشگیری از بروز مشکلاتی در آینده، به حفظ شادمانی ما کمک فراوانی می‌کنند.

۱۱- فراموش نکنید نگرش شما به مشکلات بسیار مهم‌تر از خود مشکل است:

به مشکل به عنوان یک فرصت برای رشد و بالندگی نگاه کنید. بسیاری از مشکلات، سرآغاز یک قدم بزرگ و زندگی جدید برای ماست. کافیست تا نکته پنهان در هر مشکل را یافت و آن‌وقت است که مشکلات تبدیل به شکلات می‌شوند.

۱۲- در حال زندگی کنید:

از لحظه استفاده کنید و از آن لذت ببرید. افسوس گذشته را خوردن و در آرزوی رویاهای آینده بودن، فقط لذت حال را از ما می‌گیرد. از تمام چیزهایی که در حال حاضر دارید، لذت ببرید. فراموش نکنید حال ما تنها چیزی است که قابل کنترل است و حال خوب آینده درخشانی را پیش ‌رو خواهد داشت.حال انتخاب با شماست که از این به بعد چگونه زندگی کنید؛ با نشاط و شادمانی یا با ناراحتی و افسردگی.

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits