دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز درمورد ضمیر ناخودآگاه
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ضمیر ناخودآگاه قدرت زیادی دارد. اغلب تمرکز ما بر روی ذهن خودآگاه است که مسئول اصلی تصمیم گیری های ما است. ضمیر ناخودآگاه لایه ی قدرمتندتر زیرین است. این قسمت نسبت به همه چیزهایی که ذهن خودآگاه نمیتواند تشخیص دهد، هوشیاری دارد.

ضمیر ناخودآگاه نقش بزرگی در زندگی ما دار. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با عبارت هایی مثل ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه صحبت کنیم.

خیلی اوقات چنین حرف هایی را از دیگران میشنویم اما به راستی کسی معنای واقعی آنها را نمیداند.

امروز نحوه کارکرد و نقش ضمیر ناخودآگاه، تفاوت های آن با ذهن آگاه و همچنین تکنیک های دسترسی به این قسمت از مغز را به شما آموزش میدهیم.

divider

ضمیر ناخودآگاه چیزی است که اهمیت فوق العاده ای در همه ی اعمال ما دارد اما اکثرا نادیده گرفته میشود.

زمانی که به ناخوداگاه دسترسی داشته باشید، تغییرات بزرگی در زندگی خود مشاهده خواهید کرد.

نقش ضمیر ناخودآگاه چیست ؟

ضمیر ناخودآگاه چیست ؟

بانک حافظه

ضمیر ناخودآگاه شما مثل یک بانک اطلاعاتی بزرگ است که ظرفیت آن عملا نامحدود است. بصورت دائم تمام چیزهایی که برای شما اتفاق افتاده است را ضبط میکند.

زمانی که به سن 21 سالگی میرسید عملا حجم اطلاعاتی بیش از 100 برابر بزرگ ترین دایره المعارف دنیا بصورت ذخیره شده دارید.

در زمان هیپنوتیزم، حتی افراد مسن تر و پیر میتوانند وقایعی که بیش از 50 سال پیش رخ داده است را با دقت و شفافیت بسیار بالا بازگو کنند. حافظه ضمیر ناخودآگاه عملا بدون نقص است. اما درمورد ضمیر خودآگاه نمیتوان این را گفت.

یکی از وظایف اصلی ضمیر ناخودآگاه همین ذخیره و دریافت اطلاعات است.

این بخش مطمئن میشه شما واکنش هایی مطابق برنامه ریزیتان دارید. هرکاری که انجام میدید و یا هرچیزی که میگید ابتدا از فیلتر ضمیر ناخودآگاه عبور میکند تا به شکلی درآید که نشانگر شخصیت شما باشد. این قسمت برنامه نویسی اصلی هر انسان است.

ضمیر ناخودآگاه

خادم مطیع

ذهن ناخودآگاه شما عملکرد مفعول محور دارد. بصورت مستقل فکر و یا عمل نمیکند. در واقع از دستورات و فرمان هایی که از ذهن خودآگاه شما میرسد ، کاملا طبعیت میکند.

ذهن خودآگاهتان را مثل یک باغ درنظر بگیرید که کاشتن دانه ها از کارهای اصلی شماست و ضمیر ناخودآگاه را هم مانند خاک حاصلخیز درنظر بگیرید که در آن دانه ها رشد میکنند.

ذهن ناخودآگاه شبانه روز کار میکند تا رفتار شما را با افکار، آرزوها و علایق شما همسان سازد.

حالا هرچه در این خاک بکارید همان را برداشت خواهید کرد. انتخاب با شماست.

برقرار کننده تعادل

ذهن ناخوداگاه یک مکانیزم تنظیم کننده خیلی قوی دارد که باعث میشود دمای بدن شما 98.6 درجه فارنهایت باقی بماند، بصورت مداوم نفس بکشید و ضربان قلب شما را حفظ میکند.

از طریق سیستم عصبی برنامه ریزی های لازم را برای صد ها هورمون و واکنش شیمیایی انجام میدهد. به این ترتیب است که تمام بدن شما با نظم خاصی فعالیت میکند.

این مکانیزم هماهنگ کننده در افکار شما هم وجود دارد که باعث میشود برمبنای کارهای یا حرف هایی که در گذشته داشتید، فکر و عمل کنید.

ضمیر ناخودآگاه

ناحیه آرامش و راحتی

همه ی عادت های شما چه عادت های فکری و چه عادت های عملی، در ذهن ناخودآگاه شما ذخیره شده است.

زمانی که بخواهید برخلاف عادت هایتان عمل کنید، ناخوداگاه وارد میشود و با ایجاد کردن ناراحتی های احساسی و فیزیکی شما را از انجام آن کار باز میدارد.

کاملا میتوانید حس کنید که توسط نیرویی بصورت دائمی در حال عقب رانده شدن به همان عادات و رفتارهای همیشگی هستید. حتی فکر کردن به انجام یک کار جدید و خارج روتین شما، میتواند باعث آشفتگی شود.

یکی از مهم ترین کارهایی که افراد موفق بصورت دائم انجام میدهند آن است که خود را مجبور به ترک ناحیه آرامش و راحتی خود میکنند . آنها کاملا آگاه هستند که درصورت راکد ماندن چگونه گرفتار خواهند شد. این افراد خیلی خوب میدانند که تن به راحتی و آرامش دادن بزودی خلاقیت و شانس هایشان را خواهد گرفت.

وارد ناخودآگاه شوید

یادتون باشه برای رشد و پیشرفت کردن و خارج شدن از ناحیه امن خود باید مقداری ناراحتی و احساس ناخوش را تحمل کنید و تجربه های جدیدی بدست آورید.

واقعا میارزه که انقدر چنین کاری را انجام دهید تا احساس خوبی نسبت به آن پیدا کنید. انقدر تلاش کنید تا یک ناحیه امن بهتر، با کیفیت تر و با سطح بالاتر برای خود بوجود اورید.


اگر بتوانیم ارتباطی خوبی را ضمیر ناخودآگاه خود برقرار کنیم، قطعا تاثیرات شگفت انگیزی در زندگی ما خواهد داشت. امیدوارم از این عنوان لذت برده باشید. شما میتوانید از طریق قسمت کامنت ها دیدگاه های خود را بیان کنید و همچنان منتظر عناوین بعدی سری جدید مقالات موفقیت مجله دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits