دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه به موقع کارها را انجام دهیم؟

5 ترفند برای جلوگیری از عقب انداختن کارها

چگونه به موقع کارها را انجام دهیم؟
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
عقب اندختن کارها مهم ترین عاملی است که افراد را از رسیدن به اهدافشان باز میدارد. آیا شما هم دچار این مشکل هستید؟

عقب انداختن کار ها عادت بسیار بدی است. همگی خوب با این موضوع آشنایی داریم. الان میام ... ، کار دارم ... ، از فردا ... و ده ها مثال دیگر همه حاصل از تنبلی و عقب انداختن کارهاست. شاید به چشم نیاید اما واقعا معضل بزرگیست. چیزی که میتواند در سروشت ما تاثیر جدی داشته باشد. اگر تصمیمی جدی بگیرید و از همین امروز شروع کنید، شما هم میتوانید این عادت بد را کنار بگذارید. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

این عنوان برگرفته از مقالهی "شالن جانسون" میباشد.


تعریف من از "عقب انداختن کارها" یک فرد پرمشغله هست که همه کاری انجام میده به غیر از کارهای مهمی که واقعا برای او اهمیت دارند. تا حالا شده چنین بهانه هایی بیاورید؟

- الان حالشو ندارم
- نمیدونم باید از کجا شروع کنم
- وقت ندارم
- اونقدرا هم مهم نیست

عقب انداختن کارها باعث مردن رویاها میشود. الان وقتشه که این عادت بد رو کنار بزارید و دست بکار شوید.

خودتان را گول نزنید. همه ی افراد ممکن است بعضی اوقات دچار عادت بد عقب انداختن کارها بشوند اما برخی اوقات مردم خودشان را گول میزنند. مثلا برای اینکه حواس خود را پرت کنند و یادشان برود که چه کارهای مهمی را باید انجام دهند، سعی میکنند که به فعالیت های دیگه بپردازند تا تنبلی هایشان را فراموش کنند.

در اوایل زمانی که کسب و کار خود را شروع کرده بودم، این عادت بد برای شستن لباس های کثیف به سراغ من آمده بود. به عنوان یک مادری که هم باید خانه داری میکردم و هم به کار و کاسبی میرسیدم، شاید یکم اوضاع سخت بود. حتی بعضی وقت ها یک کار خیلی مهمی داشتم، بهانه ای که میاوردم این بود که خانه نیاز به تمیز کردن دارد.

برای اینکه بیش از این خودم را گول نزنم، چیزهایی که من را تحریک میکرد را شناسایی کردم و دور محل کارم نرده محافظ قرار دادم تا اینطوری مجبور باشم ابتدا کارم را به پایان برسانم و سپس بتوانم از محیط خارج شوم.

دلیل عقب انداختن کارها

علت پشت گوش انداختن کارها

1. بدانید کجا میرید

اگر من به شما بگم که به گربه ای که در حال خوردن یک موز است و یک کت شلوار سبز رنگ پوشیده فکر نکنید، شما بلافاصله به چه چیزی فکر میکنید؟ باید با مغزمان هم همینطور رفتار کنیم و بهش بگیم که کجا بره و به دنبال چه چیزی باشه. هدف شما چیست؟ به کجا میخواید برسید؟ امروز باید چکارهایی انجام دهید؟

این سوالات را باید با جزئیات و کاملا شفاف پاسخ دهید. هرگز ارزش نوشتن هدف ها بر روی کاغذ را فراموش نکنید.

2. به بقیه بگید که در حال طی کردن مسیر هستید

اگر به کسی قول بدید که آنها را به جایی میرسانید، قطعا تلاش میکنید که این کار را انجام دهید، درسته؟ اگر هدفتان را به نزدیکانتان بگویید باعث میشود که بصورت ناخودآگاه تعهد بیشتری برای انجام آنها داشته باشید تا بتوانید خودتان را اثبات کنید.

3. مسیر های انحرافی را بشناسید

این مورد دقیقا مصداق "عقب انداختن کارها" هست. مشکل خودم را در مورد شستن لباس های کثیف برای شما مثال زدم. شما چطور؟ زمانی که در حال دوری کردن از انجام کاری هستید، چگونه خود را مشغول میکنید و گول میزنید؟ چه مواردی میتواند موجب حواس پرتی شما از هدف هایتان شود؟

4. بدانید که بیش از یک راه برای رسیدن به هر مقصدی وجود دارد

میدانستید که بیش از یک راه برای رسیدن به اهدافتان وجود دارد؟ اصلا مهم نیست که شما چجوری به مقصد برسید، فقط مهمه که برسید. همیشه بیش از یک راه حل وجود دارد. تنها دغدغه های شما باید در مورد چیزهایی باشد که بر روی اهدافتان تاثیر گذار است. علاوه بر همه اینها، یکم ریلکس باشید و بدانید که اگر اصول را رعایت کنید موفقیت شما حتمی است.

5. بر روی نتیجه نهایی تمرکز کنید

یادتونه وقتی دوچرخه سواری یاد میگرفتید چه شرایطی داشتید؟ بنظر میرسد که در این مرحله بدن شما تنها بر روی عدم برخورد با موانع تمرکز میکرده و این دقیقا تنها چیزی است که شما بر روی آن اختیاری نداشتید. من به این پدیده میگم "اصلاح مقصد".

زندگی هم جایی میرود که برآن تمرکز داریم. ذهن بر روی چیزهایی که به خوردش میدهید تمرکز میکند، این چیزها میتوانید نکات منفی یا مثبت باشد. انتخاب با شماست.

از الان به بعد بجای فکر کردن به همه دلایلی که ممکن است باعث شکست شما شود، به نیمه پر لیوان نگاه کنید و تصویر پاداشی که در مسیر موفقیت نصیبتان میشود را تصور کنید. اینگونه خیلی آسان تر است.

چند نکته دیگر : بطور مداوم باک سوخت ذهنتان را پر کنید. سعی کنید خود را با افراد مثبت اندیش و موفق احاطه کنید و از افراد منفی باف و بی ارزش دوری کنید. یک پیشنهاد خوب این است که یک لیست از فعالیت هایی که باعث افزایش انگیزه شما میشود تهیه کنید و سپس در زمان مناسب به انجام آن ها بپردازید.


به انتهای این قسمت از سری جدید مقالات موفقیت مجله دلگرم رسیدیم. امیدوارم با استفاده کردن از نکاتی که بیان شد بتوانید عادت بد عقب انداختن کارها را کنار بگذارید. چنانچه هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهادی دارید از طریق قسمت کامنت ها با ما در ارتباط باشید. همچنان همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits