دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه خودمان را دوست داشته باشیم؟
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ابتدا باید یاد بگیرید خود را دوست داشته باشید و بعد بقیه رو ...

دوست داشتن خودمان شاید عجیب به نظر برسد اما خیلی مهم است. کمتر به این موضوع پرداخته شده است اما ارتباط و حسی که نسبت به خود دارید اهمیت زیادی دارد.

اگر از کارهایی که انجام دادید و تصمیم هایی که گرفتید راضی بوده باشید، اعتماد بنفس بالایی خواهید داشت و این اعتماد بنفس در موفقیت های آتی شما نقش پر رنگی دارد.

برای اینکه احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید، از نکاتی که در ادامه بیان شده غافل نشوید.

divider

چگونه خودمان را دوست بداریم ؟

چگونه خود را دوست بداریم ؟

divider

1. از حمایت دیگران استفاده کنید

درسته که برخی اوقات با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنید اما نیازی نیست که به تنهایی با همه چیز روبرو شوید. اگر دوستی داشته باشید که در چنین مواقعی بتوانید به او تکیه کنید قطعا خیلی دلگرم کننده است.

2. ریتم خود را پیدا کنید

مدیتیشن انحام دهید. شاید چند بار اول سخت و خسته کننده باشد اما پس از مدتی عادت میکنید. مدیتیشن و تصفیه کردن ذهن از هزاران اتفاقی که در زندگی روزمره پیش میاید، میتواند کمک زیادی به شما داشته باشد. البته مدیتیشن انواع مختلفی دارد و بسیار گسترده است اما اکثر تازه کاران در حفظ تمرکزشان در زمان حال مشکل دارند و به سرعت حواسشان پرت میشود.

این اتفاق برای همه پیش می آید، حتی حرفه ای ها هم در ابتدا چنین شرایطی داشتند. خیلی ساده سعی کنید که دوباره افکار خود را متمرکز کنید و در زمان حال قرار بگیرید.

چگونه خودمان را دوست بداریم

3. برای خودتون وقت بزارید

نیاز نیست برنامه ی خیلی مفصلی بچینید. چیزهایی مثل یک دوش آب گرم پیش از خواب یا حتی خواندن کتاب مورد علاقتان میتواند ایده هایی عالی باشند. نمیتوان انتظار دوست داشتن فرد دیگری را داشت در حالی که به خودتون اهمیت نمیدید.

4. آسیب پذیر باشید!

بیان کردن احساسات و ایجاد ارتباط واقعی میتواند خیلی سخت باشد. مردم سال ها و حتی دهه ها صرف ساختن دیوارهای محکمی به دور خود میکنند تا از درد های احتمالی دوری کنند.

زمانی را در نظر بگیرید تا با همسر و یا دوستانتان ارتباطات بهتری داشته باشید، با همدیگه کتاب بخوانید، خاطره تعریف کنید و یا هرکار دیگه ای.

دوست داشتن خودمان

5. بدنبال کنترل کردن همه چیز نباشید

تلاش برای کنترل کردن همه چیز نه تنها حاصلی نداره باعث میشه تا بصورت مغرورانه باور کنیم که نیاز به هیچ کمکی نداریم. بصورت روزانه تمرین کنید و به خود دیکته کنید که امکان ندارد بتوانید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.

برای مثال اگر برای جلسه ای دیر رسیده اید، ممکنه اینگونه بنظر برسه که همه چیز با شما لج کرده، ترافیک سنگین، ماشین خراب و... . اما در چنین لحظه ای صبر کنید، یک نفس عمیق بکشید و با مرور دوباره اتفاقات درک کنید که این ها صرفا زاده ذهن شماست و واقعیت ندارد و از این به بعد دید بهتری نسبت به این موضوع داشته باشید.


امیدوارم که این مقاله برای شما کاربران گرامی مفید بوده باشد. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید. همراه دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits