دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
انسان های موفق چه عادت هایی دارند؟

5 سوالی که افراد موفق هر روز از خود میپرسند

انسان های موفق چه عادت هایی دارند؟
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آیا واقعا به کارهایی که انجام میدهید فکر میکنید یا صرفا احساسی عمل میکنید؟ چند وقت پیش در حال مطالعه یک مقاله فسلفی بودم که با چنین سوالی روبرو شدم : اگر امروز، روز قبل بود، همان کارهایی که امروز در برنامه داشتم را انجام میدادم؟. افراد موفق این...

موفقیت. چیزی که همه به دنبال آن هستند و خیلی اوقات بیش از حد آن را سخت تصور میکنیم. خیلی از افراد موفق اذعان دارند که برای موفق شدن نیاز به تعدادی تغییر کوچک و اصلاح عادت هایمان است. زمانی که دقیق تر به زندگی این افراد نگاه کنیم کاملا متوجه درستی گفته آن ها خواهیم شد. در این مقاله قصد داریم تعدادی از این رفتار های مثبت را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.


موفق ها بیخیال زندگی نمیکنند. اون ها بصورت دائم در مورد کارهایی که انجام میدهند فکر میکنند. اما ارزیابی نتایج به معنی شک کردن نیست. ارزیابی یعنی بصورت هدفمند نتایج کارهای خود را برای رسیدن سریعتر به اهدافتان بررسی کنید.


5 سوالی که افراد موفق هر روز از خود میپرسند کدام است؟


1. آیا در جایگاه درستی قرار دارم؟


اگر شغلتان را دوست ندارید، انگیزه کافی برای مقابله با چالش های زندگی را نخواهید داشت. حتی اگر در ابتدا انگیزه بالایی داشته باشید، پس از مدتی از بین خواهد رفت. به همین دلیل است که باید بصورت مداوم این سوال رو از خود بپرسید. اگر احساس میکنید در حال از دست دادن انرژی و شور و اشتیاقتان هستید نشانه ای برای ایجاد یک تغییر در زندگیتان است. بودن در جایگاهی که مناسب شما باشد باعث میشود که همیشه با 100% توان رو به جلو حرکت کنید.


2. آیا از اشتباهاتم درس میگیرم؟


موفقیت ها حاصل شکست ها هستند. شکست خوردن کاملا طبیعی است، حتی مفید هم هست. اما مهم این است که از این اششتباهات درس بگیرید و یک اشتباه رو 2 بار تکرار نکنید. هنگامی که به یک مانع برخورد میکنید، زمانی را برای آنالیز شرایط اختصاص دهید. چه کاری را اشتباه انجام دادید؟ چه چیزی نیاز به تغییر دارد؟ و چگونه میتوانید از تکرار دوباره آن اجتناب کنید؟ اگر در برابر شکست ها چنین رفتاری داشته باشید، موفقیتتان حتمی است.


3. آیا دائما توانایی هایم را تقویت میکنم؟


موفقیت با رعایت کردن قوانین یا استفاده از راهکار شکست خورده حاصل نمیشود. مطمئن باشید که پیشتازان هر صنعت و یا پیشه ای آن هایی هستند که دائما در حال شکستن مرزها اند. تعریف کردن اهداف جدیدتر و بی پروا تر باعث میشود تا همیشه در حرکت باشید و هرگز بی انگیزه نشوید. همیشه دنبال دسترسی به غیرممکن ها باشید.


4. برنامه من چیه؟


زمانی که در حال سر و کله زدن با چالش ها هستید خیلی مهمه که یک برنامه استراتژیک داشته باشید. اگر میخواهید که سریعتر و بهتر کار کنید باید عادت ها و پروسه هایی را بوجود آورید که امکان دسترسی به این هدف را به شما بدهد. زمانی را درنظر بگیرید و نقشه ای بر روی کاغذ بکشید که نشان بدهد کجا هستید و به کجا میخواهید برسید و چگونه. یه مقدار جای خالی هم برای میانبرهای احتمالی که در آینده با آن روبرو میشوید درنظر بگیرید.

5. آیا همچنان معتقدم که توانایی انجام کار را دارم؟


یکی از مهم ترین مواد اولیه موفقیت ایمان داشتن به خودتان است. حتی بزرگ ترین رویا ها و اهداف هم بدون اعتقاد و ایمان راسخ به اینکه میتوانید انجامش دهید، بی فایده است. یک نگاه به آینه بندازید و از خودتون بپرسید که علایق واقعیتان با اهدافی که برای خود مشخص کردید هماهنگی دارند؟. مهارت لازم و راه رسیدن به هدف کمتر از 50 درصد اهمیت دارند. اگر خودتان باور نداشته باشید که میتوانید، بدون شک فرد دیگری را هم نمیتوانید قانع کنید که توانایی لازم رو دارید. شما تنها کسی هستید که میتوانید این ایمان و اعتقاد را در خود بوجود آورید.


شاید باور نکنید اما اگر هر روز این 5 سوال را از خود بپرسید و به جوابی که برایشان دارید بیاندیشید، مطمئنا تغییرات مثبت بزرگی در زندگیتان بوجود خواهد آمد. امیدوارم مطالبی که بیان شد لذت برده باشید. مثل همیشه میتوانید از طریق قسمت کامنت ها نظرات خود را برای ما ارسال کنید و همچنان منتظر قسمت های بعدی سری جدید مقالات موفقیت مجله دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits