دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
وقتی در حال ساختن رویاها هستید ممکنه خیلی راحت بعضی چیزها رو فراموش کنید

در راه رسیدن به قله این 5 قدم را فراموش نکنید

وقتی در حال ساختن رویاها هستید ممکنه خیلی راحت بعضی چیزها رو فراموش کنید
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
موفقیت یک نقطه نیست، موفقیت یک مسیر است. پس بهتره که یاد بگیریم در این مسیر رشد کنیم. از یک فاصله دور موفقیت میتونه مانند یک نقطه هدف بنظر برسه، یک مکان یا مقصد و تصور میشه زمانی که شما به این مقصد برسید همه چیز بینظیر است، درسته ؟

در این عنوان جدید قصد داریم تا کمی دقیق تر به مرحله ای بپردازیم که شما یکی پس از دیگری هدف هاتون رو تیک میزنید و میرید سراغ بعدی. اما در این زمان های هیجان انگیز و فوق العاده ممکنه خیلی راحت برخی اصول و نکات فراموش بشه. لیست زیر را بررسی کنید و ببینید آیا چیزی را از قلم انداختید یا نه.

این مقاله برداشتی از خاطرات و توصیه های "ماریا روداله" است.


برای کسایی که به جایی رسیدن که اکثر مردم بهش میگن موفقیت، این مقوله اندکی متفاوت تر است. شما ممکنه تمام فاکتورهای موفقیت را داشته باشید اما هنوز هم به شکل واقعی در درون خودتان چنین حسی را تجربه نکنید. خیلی اوقات به اون مقصد مدنظر میرسید و متوجه میشید که چیزی که فکر میکردید نیست. حتی ممکنه که برای لحظه ای احساس موفقیت واقعی داشته باشید اما یکدفعه، پوف، همه ی این احساس از بین رفته.


در طول سال ها به عنوان مدیرعامل شرکت "Rodale" آموخته ام که موفقیت یک پروسه ادامه دار و پیوسته است، نه یک مقصد نهایی و نیازمند یک ذهن باز و شکرگذار بودن در زندگی است. (گرچه باید اعتراف کنم که مسافرت کردن و اقامت در هتل های لوکس رو خیلی دوست دارم اما اینکار رو میتوانم انجام بدهم چون که موفق هستم) خیلی وقت های موفقیت بسیار آسان است. خیلی ساده امروز یک تایمر رو فعال کردم و تمیز کردن آشپرخانه را برای 15 دقیقه به همراه فرزند 8 ساله ام تبدیل به یک بازی کردم، بجای اینکه یک ساعت غر بزنم که چرا باید کارهای خانه را انجام دهم. شاید باور نکنید اما موفقیت همین عادت ها و رفتارهای ساده است.


موفقیت های بزرگ نیازمند یک احساس خدمت کردن صادقانه، عشق و شور و علاقه وافر است. چیزهایی که باید از اعماق وجود شما نشات بگیرد.


در راه رسیدن به قله این 5 قدم را فراموش نکنید


1. عشق و علاقه واقعی خودتون رو پیدا کنید و وارد میدان بشید.


این کار را میتوانید از راه های مختلف انجام بدید. میتونید مدیتیشن کنید و یا در مسابقات سرگرمی مختلف شرکت کنید و یا حتی از یک مشاور خبره کمک بگیرید. شاید حتی بصورت کاملا تصادفی برای شما اتفاق بیافتد. مهم نیست با چه روشی اقدام میکنید اما باید همیشه بیاد داشته باشید که پیدا کردن عشق و علاقه واقعی در هر زمینه ای باید صورت بگیره و کاری نیست که یکبار انجام بشه و تمام.


2. به دیگران خدمت کنید.


خدمت کردن واقعی به دیگران مثل مشتری هایتان، کارمندان های شما و یا حتی طرفدارانتان یکی از مهم ترین قدم ها در مسیر موفقیت است. دلیل آن هم این است که هر اتفاقی هم بیافتد زمانی که شما به دیگران خدمت میکنید یک احساس آرامش درونی خواهید داشت. موفقیت خدمت کردن.


3. زمانی که دلسرد میشوید، ایمان خود را حفظ کنید و برای افرادی که در اطراف شما وجود دارند یک عامل انگیزه بخش باشید.


مشخصه که هر روز نمیتواند عالی و فوق العاده باشد و هر سال هم همینطور. اما نکته مهم این است، در اون زمان هایی که اوضاع کاملا بر وفق مراد نیست هم باید رو به جلو حرکت کرد و از اشتباهات درس گرفت. حفظ ایمان و اعتقاد کلید اصلی است و دقیقا به دو مورد اول باز میگردد، اگر به کاری میپردازید که عشق و علاقه واقعی شماست و باعث خدمت کردن به دیگران هم میشود ... پس بهانه ای وجود ندارد، در هر شرایطی ادامه دهید.


4. از خودتان مراقبت کنید.


برای مثال خواننده ها یا مجری های برنامه های طنز را در نظر بگیرید. کاری که این افراد انجام میدهند انرژی بسیار زیادی میطلبد اما بازهم ادامه میدهند تا بتوانند شادی و خنده را بر لب های مردم بیاورند. اما مجری ها و یا خواننده های موفق این را هم خیلی خوب میدانند که برای ادامه کارشان نیاز دارند استراحت کنند. شما هم مانند چنین افرادی رفتار کنید. به موقع کار کنید و به موقع هم استراحت کنید تا قدرت لازم را برای ادامه دادن مسیر موفقیت بصورت مداوم داشته باشید.


5. موفقیت هایتان را جشن بگیرید و آن را با بقیه به اشتراک بگذارید.


هر زمانی که موفقیت هایتان را جشن میگیرد و آن را با دیگران به اشتراک میگذارید، در واقع در حال کاشت بذری برای موفقیت های آینده هستید. چرا که موفقیت یک اتفاق یک باره نیست. مثل یک باغ میمونه، در برخی فصل ها به اوج شکوفایی میرسه و اما برای اینکه در این شرایط بمونه باید ازش مراقبت و محصولش تقسیم بشه.


همه ی مواردی که بیان شد در اصل به نفع خودتان خواهد بود و سرعت شما را در مسیر موفقیت افزایش میدهد. امیدواریم که سری جدید مقالات موفقیت مجله دلگرم برای شما کاربران عزیز مفید واقع شود. نظر، انتقاد، پیشنهاد و یا هر چیز دیگری را از قسمت دیدگاه ها با ما درمیان بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits