دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خیلی وقت ها میگویند اهدافت را بگو، اما آیا باید به همه گفت؟

اهدافتان را به این 3 گروه نگویید

خیلی وقت ها میگویند اهدافت را بگو، اما آیا باید به همه گفت؟
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خیلی اوقات گفته میشه باید هدف هاتون رو به اشتراگ بگذارید. اما سوال اینجاست که باید به همه بگوییم؟ هر وقت صحبت از موفقیت و هدف گذاری میشه، معمولا افراد حرفه ای تر میگویند که به محض اینکه هدف ها رو مشخص کردیم باید اون ها را به فرد دیگری بگوییم و بدین...

امروز قصد داریم یکی از مهم ترین سوال هایی که در موجه با دیگران به ذهنمان میرسد را پاسخ دهیم. باید بدانیم به چه افرادی میتوان اعتماد کرد و به چه کسانی نمیتوان و اگر هدف ها و برنامه هایمان را به بقیه بگوییم چه تاثیری بر ما خواهد گذاشت؟ همراه ما باشید.


اینجا میخوایم 3 گروه از مردم را به شما معرفی کنیم که هرگز نباید اهداف و برنامه های خود را با آن ها به اشتراک بگذارید.


1. افرادی که اهداف خودشان را دنبال نمیکنند


بصورت ناخود آگاه هرکسی در ذهن خود یکسری چیزها را ممکن و یکسری را غیرممکن میداند. خیلی اوقات مردم از شما میخواهند تا سقف آرزوهایتان را تا حدی که برای خودشان قابل فهم است پایین آورید و به طرز مسخره ای از ضرب المثل "سنگ بزرگ نشانه نزدن است" استفاده میکنند. اگر در دارم چنین تفکرهایی بیافتیم، سطح آروزهای ما و اهدافمان پایین خواهد آمد و پس از آن دیگر توانایی تحقق بخشیدن رویاهایمان را نخواهیم داشت.
کسانی که هدفی ندارند و یا اهداف خود را دنبال نمیکنند به شما هم میگه که اصلا نیازی به تغییر ندارید. این افراد میخواهند شما را پایین نگه دارند تا همسطح آن ها باشید. این یک رفتار بسیار مهلکانه است که باعث میشه شما هم به کم قانع باشید.
حتی خطرناک تر اونهایی هستند که بصورت لفظی شما و اهدافتان را تایید میکنند اما در عمل اینگونه نشان نمیدهند. در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که بیش از 90 درصد ارتباطات انسان ها از طریق اعمالی که انجام میدهند صورت میپذیرد. ما مانند یک آینه رفتار اطرافیانمان را کپی میکنیم. افرادی که چنین رفتاری از خود نشان میدهند باعث میشوند که شما نسبت به اهداف خود دچار شک و تردید شوید. همانطور که سخت کار میکنیم تا موفق تر شویم باید به همان اندازه هم تلاش کنیم که افراد نادرست از انگیزه های ما خبردار نشوند.


راه حل : اهدافتان را با افرادی به اشتراک بگذارید که هم اکنون موفق هستند و یا آن هایی که مانند شما در مسیر رشد و شکوفایی قرار گرفته اند. این دسته از مردم سیستم فکری دارند که آن ها را با دسته ای که قبل تر توصیف کردیم متمایز میکند. چنین افرادی همان هایی هستند که در زمان ایجاد شک و دلسردی به شما انگیزه ای دوباره خواهند داد و با باوری های محدود کننده سخت میجنگند.


2. افرادی که اهدافتان را ستایش میکنند بجای تعهدتان


از اونجایی که ما موجودات اجتماعی هستیم، علاقه به تایید شدن توسط اطرافیانمان داریم. کسایی که نیت خوبی دارند، مثل خانواده یا دوستانمان، هدف های مارا تایید و ستایش میکنند ، این موضوع شاید خوب بنظر برسد اما بدلیل اینکه بجای تشویق کردن تلاش های واقعی، که برای رسیدن به هدف ها انجام میدهیم، بر روی مفهوم یا کانسپت اهداف تمرکز دارد میتوانید باعث تنبلی ما شود. روانشناسان متوجه شده اند که اگر تلاش های فرد و کارهای سختی که در جهت رسیدن به اهدافش انجام میدهد، مورد ستایش قرار بگیرد، بسیار کارا تر خواهد بود. واضح است مسیری که پس از مشخص کردن اهدافمان باید طی کنیم خیلی سخت تر از خود فرایند هدفگذاری است و اگر صرفا دلخوش به این باشیم که بقیه این هدف ها رو تایید کردن میتونه تاثیر خیلی بدی بر عزم و اراده ما بگذاره. در این شرایط ترجیح میدیم بجای اینکه پر قدرت به مسیر خود ادامه دهیم به ناحیه آرامش و راحتی خود برگردیم.


راه حل : مراقب باشید جوری رفتار نکنید که هدفگذاری یک نتیجه بد به همراه داشته باشه. همیشه حواستان به تعریف های دیگران باشد. اگر اهدافتان را به بقیه میگید، همواره بیاد داشته باشید که هنوز یک مسیر سخت و طولانی در پیش دارید.


3. افرادی که تفکر انتقادی دارند


یک منتقد الزاما آدم بدی نیست اما کسانی نیستند که در مراحل ابتدایی برنامه هایتان بخواهید با آن ها صحبت کنید.
شاید اعتماد بنفس بسیار زیادی داشته باشید اما همیشه باید از اهدافتان مراقبت کنید. مخصوصا در مراحل ابتدایی کار، مداومت و حفظ انگیزه بسیار کلیدی است. اغلب منتقدان نیت خوبی دارند و میخواهند شما را از اشتباهات بازدارند اما ممکنه به راحتی از حرف های آنها سوء برداشت کنیم. هرگز، مخصوصا در مراحل آغازین هر مسیری، به حرف های متقدان گوش نکنید و تا جای ممکن از انها دوری کنید.


راه حل : منتقدان نظراتی میدهند که میتوانید برای ما، محصولات و یا حتی مهارت هایمان بسیار مفید باشد. این افراد را همیشه جزء آشنایان خود داشته باشید ما تنها زمانی میتوانید اهداف خود را با آن ها به اشتراک بگذارید که قسمت اعظم کار را به پایان رساندید. در این مرحله بخوبی میتوان از دیدگاه های انها استفاده کرد و کیفیت کار را بالا برد.


این هم سه گروه سمی که باید با جدیت از آنها دوری کنید. اگر سری جدید مقالات موفقیت دلگرم را دوست دارید و یا هر نقطه ضعفی مشاهده میکنید به ما اعلام کنید تا اصلاح شود. همچنین میتوانید عناوین درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits