دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شما هم از دست گوشی های موبایل خسته شده اید اما نمیدانید چکار کنید؟

4 ترفند برای جداشدن از تلفن همراه

شما هم از دست گوشی های موبایل خسته شده اید اما نمیدانید چکار کنید؟
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در حال حاضر دنیا مانند یک آزمایش اجتماعی بزرگ شده. همین 10 سال پیش هیچکدوم ما بصورت 24 ساعته به اینترنت متصل نبودیم. اما از زمانی که گوشی موبایل آیفون در سال 2007 معرفی شد، دنیا یک انقلاب بزرگ را به خود دیده.

مخصوصا در ایام نوروز شاید بیشتر متوجه شوید که برخی افراد به هیچ وجه نمیتوانند از گوشی های خود دل بکنند. خیلی اوقات بزرگتر ها از این رفتار عصبانی میشن. علاوه بر همه این ها استفاده بیش از حد از این تکنولوژی ها به سلامت انسان آسیب میزند. در این مطلب چند راهکار کاربردی برای ترک این عادت بد به شما معرفی کرده ایم.


اینجا چند آمار مختلف را برای روشن شدن منظورم ارائه میکنم. 81 درصد از مردم در تمام طول روز تلفن های همراهشان در با خود حمل میکنند. تقریبا دو سوم افراد در پنج دقیقه ابتدایی که از خواب بلند میشن موبایلشون رو چک میکنند و در برخی نقاط دنیا مردم بطور میانگین روزی 46 بار گوشی خود را بررسی میکنند.


این رویه حتی به محل کار هم کشیده شده است. 98 درصد مدیران حتی شب ها و در آخر هفته ها هم نمیتوانند از موبایلشان جدا شوند و 57 درصد مردم در حین زمان کاری با خانواده خود در ارتباط هستند.


من عاشق تکنولوژی هستم چون از همین طریق کار میکنم. اما همانقدر که بخش مهمی از زندگی من است ، به دوری کردن ار این ابزارها هم اهمیت میدهم.


در آینده زمانی که به عقب نگاه کنیم، استفاده از تکنولوژی را با سیگار کشیدن مقایسه خواهیم کرد. همه ی این فناوری ها اعتیاد آور هستند. شرکت های تکنولوژی در سراسر دنیا قطعا توانستند کمک های زیادی به جامعه داشته باشند اما تحقیقات زیادی را در مباحث روانشناسی انجام میدهند تا مطمئن شوند محصولاتی که میسازند برای مصرف کننده اعتیاد آور باشد.


همه این تحقیقات هم تنها با یک هدف است، اینکه شما دائما سرتان توی گوشی باشد.


محققان اثبات کردن که بیش از حد زمان گذراندن در فضاهای مجازی و استفاده از تکنولوژی ها میتواند باعث خستگی روحی روانی، استرس و انواع دیگر مشکلات روانی گردد.


اما یک درمان ساده هم برای این مشکلات وجود دارد. خیلی راحت، تنها کافیه که زمان بیشتری بدور از این ابزارها بگذرانید. در یک تحقیق دانشگاهی مشخص شد افرادی که اجازه چک کردن ایمیل های کاریشان را در زمان های استراحت نداشتند نسبت به آنهایی که اینکار را انجام میدادند، استرس خیلی خیلی کمتری داشتند و همچنین علاقمندی به کارشان را حفظ کرده بوده و بهره وری بالاتری نیز نشان دادند.


با وجود نوتفیکیشن هایی که هر لحظه صدا میکنند، اپلیکیشن هایی که تا بینهایت محتوا دارند و ایمیل هایی که به شما التماس میکنند تا بخوانیدشان، کنترل کردن استفاده از تکنولوژی میتواند کار سختی باشد. اما ما در 4 مرحله اینکار را برای شما آسان تر خواهیم کرد.


- حساب کتاب کنید


با استفاده از یک تایمر، مدت زمانی که صرف استفاده از موبایلتان میکنید را تحت نظر بگیرید.


- 30 دقیقه قبل از ساعت 7:30


موبایلتان را خارج از اتاق خواب قرار دهید. زمانی که از خواب بلند شدید به هیچ عنوان حتی دست هم به گوشی نزنید. بجای آن یک سر رسید یا دفترچه یاد داشت بردارید و به مدت 30 دقیقه شروع کنید به برنامه ریزی کردن و مشخص کردن الویت هایتان. بعد از تمام شدن نیم ساعت میتوانید به سراغ موبایلتان بروید.


- الکی مشغول نباشید، کار مفید انجام دهید


جواب دادن به ایمیل های کاری ممکن است باعث شود به شما احساس بهره وری بیشتر دست بدهد اما غافل میشوید که کدام کارها مهم تر است. اولویت هایی که مشخص کردید را جزو اولین کارهای صبحتان قرار دهید و بعد به ایمیل ها ، شبکه ها احتماعی و.. بپردازید.


- موبایل ها را از دید خارج کنید


اگر با کسی صحبت میکنید یا شخصی برای صحبت کردن با شما آمده از آن ها خواهش کنید که موبایلشان را کنار بگذارند. گوشی ها را در میزغذاخوری و دورهمی های خانوداگی ممنوع کنید. تحقیقات نشان داده که وجود یک موبایل بر روی میز باعث حواس پرتی میشود، حتی اگر مال فرد دیگری باشد.


امیدوارم که با رعایت این نکات زمان کمتری را صرف تلفن های همراهتان بکنید و وقت بیشتری برای خانواده اختصاص دهید. دیدگاه های خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و منتظر عناوین بعدی سری جدید مقالات موفقیت مجله دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits