دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با استفاده از این برنامه جامع میتوانید براحتی هر مهارتی را یاد بگیرید

چگونه در هر کاری استاد شویم؟ + 10 مرحله کاربردی

با استفاده از این برنامه جامع میتوانید براحتی هر مهارتی را یاد بگیرید
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
زمانی که میخواستم برای اولین بار یک سخنرانی عمومی داشته باشم، در راه استفراغ کردم. زمانی که بالاخره جلوی یک جمعیت 50 نفری قرار گرفتم شدیدا دچار استرس شده بودم و عرق میکردم. حتی در 10 دقیقه ابتدایی دچار لکنت زبان شده بودم. به سختی میتوانستم موضوع و...

همه ما نیاز داریم در مراحل مختلف زندگی مهارت های زیادی را یاد بگیریم که خیلی وقت ها اینکار ممکنه مثل یک غول بزرگ بنظر برسه. برای یک دانش آموزش یاد گرفتن درس هایش اهمیت دارد، برای یک تکنسین مهارت های کاری اهمیت دارد و برای یک مدیر نیز مهارت های مدیریتی مهم است. اما اگر روش درستی برای فراگیری بلد باشیم خیلی هم کار سختی نیست حتی لذت بخش هم هست. پس اگر شما هم دوست دارید به روش های جدید مسلح باشید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

این مقاله با توجه به یکی از مصاحبه های "برندن بورچارد" نوشته شده است.


قصه گفتن بسه، بزارید سریع به زمان حال بازگردیم. در چند وقت اخیر با بیش از 60000 نفر در جاهایی مثل ورزشگاه ها ، سینما ها و هتل ها صحبت کردم. حتی ویدیو های سخنرانی های من بیش از 200 میلیون بار در فضای مجازی دیده شده.
همانطور که مشخصه یک چیزی زندگی من را تغییر داد.


چطور ممکنه از یک افتضاح به تمام معنا تبدیل به یک حرفه ای شد؟ موضوع فقط گذاشتن زمان بیشتر نیست. بیش از مدت زمانی که به کار اختصاص میدهید، نوع و شیوه تمرین ها و درنظر گرفتن میزان پیشرفتتان است که اهمیت دارد. واقعا به این نتیجه رسیده ام که تقریبا هر مهارتی را میشه به سرعت بدست آورد، اونهم با استفاده از فرایندی که من آن را "تسلط تساعدی" مینامم.

چگونه در هر کاری استاد شویم؟


در اینجا 10 مرحله از این فرایند را به شما معرفی کرده ام، فرمولی که باعث شد به یک سخنران موفق تبدیل شوم.


1. مشخص کنید که در چه چیزی میخواهید حرفه ای شوید


تمرکزتان را بر روی یک مورد مشخص قرار بدید. من بر روی موضوع سخنرانی همزمان (زمانی که بدون آمادگی قبلی و استفاده از یادداشت ها و موارد کمکی دیگر سخنرانی انجام شود) تمرکز کردم.


2. برای هر مرحله از روند آموشتان اهداف واضحی مشخص کنید


مثلا هدف من این بود که بتوانم یک سخنرانی 60 دقیقه ای داشته باشم که طی آن از هیچ یادداشت کمکی استفاده نکنم. ابتدا یک جزوه کامل نیاز داشتم، بعد تبدیل شد به چند صفحه بعد چند نکته کوتاه و پس از انجام 10 سخنرانی به نقطه ای رسیدم که نیاز به هیچگونه یادداشت کمکی نداشتم.


3. به مسیری که در حال طی کردن هستید اندکی هیجان اضافه کنید


برای مثال همیشه اهمیت توانایی در سخنرانی و صحبت کردن را برای خودم یادآوری میکردم و این موضوع انگیزه و هیجانی مضاعف به من میداد و حتی زمانی که خسته و درمانده میشدم باعث میشد که هرگز فکر انصراف دادن و جا زدن رو هم نکنم.


4. نکات کلیدی برای موفقیت را شناسایی کنید و در آن زمینه ها خود را تقویت کنید


پس از مدتی تحقیق کردن متوجه شدم که مهم ترین نکته ها برای داشتن یک سخنرانی موفق شامل چند داستان احساسی خوب، سه نکته آموزشی مهم و دعوت کردن از مخاطبان برای دست بکار شدن است. همین سه تا رو تمرین کردم و سراغ هیچ چیز دیگه ای هم نرفتم.


5. یک تصویر ذهنی واضح از موفقیت و یا شکست در ذهن داشته باشید


الان سالهاست که صبح ها زمانی که از خواب بیدار میشم برای مدتی بصورت دراز کشیده تصویر ذهنی که از یک سخنرانی موفق دارم را در ذهن تداعی میکنم و بررسی میکنم که چگونه میتوانم این تصویر را بهبود ببخشم.


6. از تمرین های سختی که توسط افراد حرفه ای تهیه شده استفاده کنید


من یک مربی خصوصی نداشتم اما کتاب هایی که سخنرانان بزرگ نوشته اند را خواندم و تمرین های آن ها را انجام دادم.


7. فرایند پیشرفت خود را بررسی کنید و از بازخوردهای دیگران استفاده کنید


پس از هر تمرینی بنویسید که چه قسمتی بهرین بخش تمرین بود، چه قسمتی را دوست نداشتید و یا چه جاهایی را میتوانید بهبود ببخشید. کاری که من کردم این بود که برای دوستانم و یا موسسه های خیریه بصورت رایگان سخنرانی و برنامه های متخلف برگزار میکردم تا بتوانم تجربه بیشتری کسب کنم.


8. در دوره های عمومی شرکت کنید تا مهارت رقابت کردن را بیاموزید


حتی زمانی که میدانستم آماده نیستم در یک کلاس آموزشی فنون مناظره شرکت کردم و حتی زمانی که برنده نمیشدم، یاد میگرفتم که بر روی چه موضوعاتی باید بیشتر تمرین کنم.


9. بصورت مداوم اهدافی والاتر برای خود درنظر بگیرید


هدفگذاری من اینگونه بود که ابتدا برای 100 نفر بعد برای 1000 نفر و سپس برای 10000 نفر سخنرانی کنم. جوک های بیشتری میگفتم و حتی به خودم اجازه دادم که بر روی استیج گریه کنم.


10. چیزهایی که یاد میگیرید را به بقیه آموزش دهید


سعی میکنم بصورت منظم سخنرانان جدیدی تربیت کنم و حتی یک دوره آموزشی هم در دانشگاه دارم.


این هم یک فرایند 10 مرحله ای بسیار آسان که میتواند کمک زیادی به روند یادگیری شما داشته باشد. امیدوارم که در زندگی روزانه از این نکات استفاده کنید و نتیجه آن را ببینید. دیدگاه های خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما درمیان بگذارید. به زودی عنوان بعدی سری جدید مقالات موفقیت مجله دلگرم منتشر خواهد شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits