دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه انگلیسی صحبت کنیم؟ آموزش 10 تکنیک طلایی
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
انگلیسی صحبت کردن میتواند آرزوی خیلی ها باشد. اغلب ممکن است که به کلاس زبان بروید اما پس از مدتی متوجه خواهید شد که این کلاس ها هیچ نتیجه ای ندارند. پس چه باید کرد ؟

چگونه انگلیسی روان صحبت کنیم ؟

چگونه انگلیسی یاد بگیری ؟

چگونه انگلیسی فکر کنیم ؟

1. پذیرفتن اینکه زبان انگلیسی یک زبان عجیب است

شما گاهی می توانید الگوها را در گرامر انگلیسی پیدا کنید، اما گاهی اوقات زبان انگلیسی ها اصلا قابل فهم نیست. به عنوان مثال، چرا کلمه “read” (رید) و “read” (رد) یک کلمه هستند اما با توجه به اینکه شما راجع به گذشته صحبت می کنید یا حال، تلفظشان متفاوت است؟ یا اینکه جمع کلمه “mouse”، “mice” می باشد اما جمع کلمه “house”، “houses”است؟
متاسفانه، به اندازه قواعد، استثنا نیز در زبان انگلیسی وجود دارد. اگر بخواهید برای هر کدام از این موارد دلیلی پیدا کنید، راه حل آسان این است که به طور جدی یادگیری زبان انگلیسی و نحوه صحبت کردن به این زبان را شروع کنید. گاهی اوقات انگلیسی عجیب و غریب وغیر قابل توضیح است، بنابراین بهترین کاری که باید انجام دهید این است که فقط استثنائات عجیب را حفظ کنید و به جلو حرکت کنید.

2. در عمق زبان شیرجه بزنید

مطالعه یک ساعت زبان انگلیسی در هفته به طور معمول به اندازه کافی برای پیشرفت واقعی کفایت نمی کند. بهترین راه برای سرعت بخشیدن به زبان انگلیسی شما این است که حداقل هر روز برای چند دقیقه تمرین کنید. هر بار که مطالعه می کنید، تا جایی که می توانید خودتان را غرق آن کنید و با گوش دادن، خواندن و حتی صحبت کردن در مورد زبان انگلیسی خود را به چالش بکشید و حتی چیزهایی که فکر می کنید برایتان دشوار است را به انگلیسی بگویید. اگر میخواهید به صورت روان انگلیسی صحبت کنید، باید آن را بخشی ضروری از زندگی روزمره خود قرار دهید.

3. دانش آموز بودن را متوقف کنید

نگرش درست می تواند تفاوت بین شکست و موفقیت را نشان دهد. فکر کردن به خودتان به عنوان کسی که انگلیسی را یاد میگیرد را متوقف کنید و به این فکر کنید که شما فردی هستید که انگلیسی صحبت می کند. این یک تغییر کوچک است، اما به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد و به شما کمک می کند از دانش زبان انگلیسی که هم اکنون می دانید بیشتر استفاده کنید.
این بدان معنی است که شما باید به فکر تفکر به زبان انگلیسی باشید. برای مثال، اگر شما می خواهید کلمه "سیب" را به زبان انگلیسی بنویسید، احتمالا در ابتدا به کلمه ی زبان مادری خود فکر می کنید، و سپس سعی کنید از کلمه ی انگلیسی صحیح آن صحبت کنید. در عوض، تصور یه سیب را در ذهنتان مجسم کنید و سپس به کلمه انگلیسی آن فکر کنید. سلاست روان واقعی هنگامی اتفاق می افتد که شما ذهنی ترجمه کردن مکالمات را متوقف کنید.

انگلیسی صحبت کردن
انگلیسی صحبت کنیم

4. به یاد داشته باشید پاسخ در سوال است

وقتی کسی از شما به انگلیسی سوال می پرسد اگر با دقت گوش کنید ، هر بار به طور کامل پاسخ خواهید داد. سوالات انگلیسی مثل آینه هستند:
 آیا او ... ..؟ بله، او انجام می دهد.
 آیا می تواند ...؟ بله او می تواند.
 آیا ...؟ بله، این است
اگر کسی از شما یک سوال می پرسد و شما مطمئن نیستید که چگونه پاسخ دهید، ابتدا با فکر کردن درباره کلمات استفاده شده در این سوال، شروع کنید. این شخص قبلا بیشتر کلمات مورد نیاز برای پاسخ را به شما گفته است. به جای صرفا حفظ گرامر انگلیسی، به جستجوی الگوهای مانند این بپردازید. روش های ساده ای برای «تقلب» وجود دارد که یاداوری کلمات را آسان تر می کند.

5. با گوش دادن مطالب بیشتری دریافت کنید

هنگامی که اکثر دانش آموزان به صحبت های یک انگلیسی زبان گوش می دهند، تمرکز آنها بر روی معنی کلمات است. این قطعا امری مهم است، اما با گوش دادن چیزهای بیشتری یاد می گیرید. سعی کنید نه تنها به به معنی کلملت، بلکه به اینکه چگونه آن فرد آنها را ادا می کند نیز توجه کنید. توجه داشته باشید که آن فرد کدام کلمات را در جمله با هم ارتباط می دهد و چه هنگامی به جای کلمه “you” از “ya” استفاده می کند. سعی کنید این موارد را به خاطر بسپارید. دفعه بعد که صحبت می کنید زبان انگلیسی شما طبیعی تر می شود.

6. استفاده از آن یا از دست دادن آن

یک عبارت به زبان انگلیسی وجود دارد: "استفاده از آن یا از دست دادن آن"، که اساسا بدان معنی است که اگر شما برروی یک توانایی تمرین نکنید، ممکن است آنرا فراموش کنید. این ایده می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا به شما در یادگیری لغات انگلیسی جدید کمک کند. بهترین راه برای یادآوری یک کلمه جدید این است که آن را بلافاصله استفاده کنید تا در حافظه شما باقی بماند. هنگامی که یک کلمه جدید یاد می گیرید، سعی کنید آن را چند بار در هفته ی بعدی در جملات بگویید و دیگر هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

انگلیسی صحبت کردن
انگلیسی یاد بگیریم

7. یادگیری و مطالعه عبارات

صحبت کردن به زبان انگلیسی به معنای ابراز کردن افکار، احساسات و ایده های شماست. هدف شما این است که به طور کامل انگلیسی صحبت کنید، پس چرا آن را در جملات کامل یاد نگیرید؟ اگر به جای یادگیری صرفا واژگان و فعل ها، عبارات کلیدی را مطالعه کنید، انگلیسی را در زندگی روزمره مفید تر در می یابید. می توانید با تفکر درباره عباراتی که اغلب در زبان مادری خود استفاده می کنید، شروع کنید و سپس یاد بگیرید چگونه آنها را به زبان انگلیسی بنویسید.

8. بیش از حد گرامر مطالعه نکنید

کلید یادگیری زبان، یافتن تعادل بین مطالعه و تمرین است. سخن گفتن به زبان انگلیسی به صورت روان، به معنای دانستن گرامر به طور عالی نیست - حتی انگلیسی زبانانی که انگلیسی زبان مادریشان است نیز اشتباهات گرامری را انجام می دهند! سلاست روان در رابطه با توانایی برقراری ارتباط است. به همین دلیل گاهی اوقات مهم است که قواعد دستوری زبان را کنار بگذاریم تا بتوانید مهارتهای نوشتاری، خواندن، گوش دادن و صحبت کردن را در دنیای واقعی تمرین کنید.

9. از اشتباه کردن نهراسید

گاهی اوقات سخت است که بتوان تمام قواعد و کلمات را کنار هم در یک جمله قرار داد. اجازه ندهید که ترس از اشتباه، صحبت کردن شما به زبان انگلیسی را متوقف کند. حتی اگر فکر می کنید اشتباه کرده اید نیز به صحبت کردن خود ادامه دهید. اغلب اوقات، مردم آنچه شما می خواهید بگویید را درک می کنند حتی اگر شما اشتباه کنید. به علاوه، هرچه بیشتر صحبت کنید، صحبت کردن برایتان ساده تر می شود، و سریع تر کلمات درست به ذهن می آیند.

انگلیسی صحبت کردن
انگلیسی فکر کنیم

10. از همه یاد بگیرید

شما مجبور نیستید زبان انگلیسی را فقط از کتاب های درسی و معلمان یاد بگیرید - هر کسی که انگلیسی صحبت می کند می تواند به شما کمک کند. تصور کنید فردی از شما راجع به تلفظ کلمه ای به زبان مادریتان از شما سوال بپرسد. چه احساسی خواهید داشت آیا عصبانی می شوید؟ نه! شما احتمالا خوشحال خواهید شد که بتوانید به آن فرد کمک کنید، به همین صورت اکثر انگلیسی زبانان خوشحال می شوند که به شما کمک کنند. اگر شما فرد انگلیسی زبانی را می شناسید، چه دوست یا همکار، از این فرصت برای تمرین و یادگیری از آنها استفاده کنید.


با استفاده از نکاتی که مطرح شدمیتوانید روند انگلیسی صحبت کردن را خیلی سریعتر طی کنید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits