دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در حال انجام شغل رویایی خود هستید یا دارید حسرت میخورید ؟

4 تکنیک شگفت انگیز برای پیدا کردن شغل رویایی تان

در حال انجام شغل رویایی خود هستید یا دارید حسرت میخورید ؟
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیدا کردن شغل رویایی برای هر فرد آرزوی بزرگی است. یافتن مناسب ترین شغل چالشی است که همه با آن مواجه اند و حتی میتواند به اندازه تمام عمر به طول بیانجامد.

شغل رویایی کاری است که از انجام دادن آن خسته نشوید. ادامه دادن یا وارد شدن در کاری که برای شما ایده آل نیست و مناسب آن نیستید یکی از بزرگترین روش های اتلاف وقت است.که میتواند پربارترین سال های عمرتان را بی بهره کند.

اگر شما نیز این شرایط را دارید,بهترین کار در نظر گرفتن شغلی جدید و مناسب است.ممکن است ترسناک به نظر بیاید,ولی با کمی راهنمائی و کمک,این تصمیم میتواند شما را در مسیر درست تری قرار دهد.

چطور به آسانی شغل دلخواه خود را پیدا کنیم؟

چگونه شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

چجوری شغل ایده آل خود را پیدا کنیم؟

1) از چه کاری لذت می برید؟

در ابتدا قبل از هر تصمیمی باید ببینید که چه کاری دوست دارید انجام دهید و چه مهارت هایی دارید.
سپس وقت آن است که از خودتان سوالی کلیدی بپرسید.
و آن این است که:"از انجام چه کاری واقعا لذت میبرم و با انتخاب کدام شغل میتوانم این کار را انجام بدهم؟"

2) مصاحبه غیر رسمی

مرحله بعد "مصاحبه برای اطلاعات" نام دارد.در این مصاحبه شما با کارفرمایان آینده نگر و افرادی که در شغل مناسب مورد نظر شما فعالیت دارند قرار های غیر رسمی یا به صرف قهوه میگذارید.تا حد امکان از آنها درباره کسب و کار,شرکتشان,جایگاه شغلی که در نظر دارید و دیگر ابعاد شغل اطلاعات کسب کنید.

این عمل هم باعث میشود شما آشنایانی در شغل مورد نظر پیدا کنید و هم اطلاعات شما را افزایش میدهد و باعث میشود بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.سایت های ارتباطی مانند linkedin.com روش خوبیست برای تماس با افراد شاغل در شغل مورد نظر شما و همچنین ملاقات با آنها.

شغل رویایی
شغل رویایی

3) تمام انرژی خود را به شغلتان اختصاص دهید

بعد از انجام پروسه ی "مصاحبه برای اطلاعات",زمان آن میرسد که شروع به کار کنید.در این زمان مهم ترین اقدام اختصاص دادن تمام انرژیتان به کار و انجام آن به نحو احسن میباشد.
زمانی که شما به انجام دادن کارتان با تمام مهارت های خود متعهد می شوید یکی از دو حالت زیر برایتان رخ میدهد:
اولین حالتی که ممکن است ایجاد شود این است که شما متوجه می شوید که شغلتان مناسب شما است,این حالت در ابتدای کار کم رخ میدهد اما با پیشرفت شما در کار واضح تر می شود.
دومین حالت این است که شما متوجه می شوید که این شغل مناسب شما نیست و باید به جستجوی شغل رویاییتان ادامه دهید.
در هر دو حالت صرف تمام انرژیتان در انجام کاری مهم در حرفه ای که در حال امتحان آن هستید,باعث میشود که جواب این سوالات را سریع تر پیدا کنید.سپس,میتوانید نتیجه بگیرید که آیا این همان شغل مناسب است که شما آینده خود را در آن میبینید یا نه. اگر نیست, پروسه بالا را ادامه میدهید تا مناسب ترین حرفه برای خود را پیدا کنید.

4) شغل رویاییتان را بیابید

یکی از اصلی ترین مسئولیت های شما در قبال خودتان پیدا کردن کاری است که هم برای شما مناسب است و هم از انجام آن لذت می برید.همچنین باید به دنبال کاری باشید که بتوانید در آن از استعداد ها و مهارت های خود در به نحو احسن استفاده کنید.

وظیفه شما در قبال خودتان کار در شغلی است که از آن لذت میبرید.شما باید در پی شغلی باشید که بهترین نسخه ی شما را درست می کند و سبب میشود که بخواهید در کاری که انجام میدهید عالی باشید.

میخواهم جلمه ی پند آموزی با شما در میان بگذارم تا با دوستان و دنبال کنندگانتان به اشتراک بگذارید:
"انتخاب بزرگترین هدف قطعیتان در زندگی نقطه ی شروع رسیدن به سرافرازی است"

شغل رویایی
شغل رویایی

نتیجه گیری

موارد بالا راهبرد های من برای انتخاب شغل است.حال میخواهم نظر شما را بدانم.
سوال من این است: اگر تمامی منابع مورد نیاز برای ساخت شرکت رویاییتان را داشتید,چه شرکتی می ساختید و آن شرکت چه کاری انجام میداد؟


امیدوارم از این مطلب راضی بوده باشید. حالا میدانید چگونه شغل رویایی خود را پیدا کنیم، پس هرچه زود تر دست بکار شوید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits