دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا به اندازه کافی سپاسگذاری میکنید؟

آموزش 9 تکنیک شگفت انگیز سپاس گذاری

آیا به اندازه کافی سپاسگذاری میکنید؟
18
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چگونه سپاسگذاری کنیم ؟ - آیا به دیگران میگویید که چقدر از ان ها سپاس گذاری میکنید؟ آیا ان سپاس گذاری صادقانه است؟

سپاس گذاری کردن خیلی مهم است. من در گذشته تلاش کردم که بهتر سپاس گذاری کنم. مخصوصا با کارمند ها,همچنین با کسانی که دوستشان دارم, همکار ها و حتی با غریبه ها. میخواستم که همه چیز درست پیش برود. یکبار یک کار یا پروژه را تمام کردم و در حال شروع دیگری بودم. عادت کرده و یادم میرفت تا ایستاده و از مردم و چیز هایی که کنارم بود تشکر کنم. تا زمانی را به دست اورده و از ته قلب تشکر کنم. حتی زمانی که این کار را میکردم , خالی از احساسات بود. میدانستم که لازم است از کارمند ها سپاس گذاری کنم, و این کار را میکردم. اما نه بصورت تاثیر گذار. فقط میگفتم ممنون و در انجا تمام میکردم.

برای راهنمایی من کلاس راهنمایی اشویل, هرکدام از ما باید یک هدف برای پیشرفت شخصیت انتخاب میکرد. من این را انتخاب کردم که یاد بگیرم چگونه از دیگران را بیش تر تشکر و تشویق کنم.

بعضی از درس هایی که من در سال های گذشته یادگرفتم را بخوانید.

چگونه سپاس گزاری کنیم ؟

چگونه از دیگران قدردانی کنیم ؟

چگونه تشکر کنیم ؟

سپاس گذاری را بیاموزید

تمام چیز هایی که درباره سپاس گذاری خواندم به دو چیز طرز برخورد و مهارت وابسته بود. سخن های کلیشه بی مهنی هستند.بنابرین قبل از ان که یاد بگرید که چگونه سپاس گذاری کنید باید یاد بگیرید که چگونه احساس متشکر بودن را داشته باشید.

این راه ها را در پیش بگیرید تا احساس متشکر بودن را داشته باشید:

1. از دنیای اطراف خود سپاس گذاری کنید.

هر روز چند لحظه را برای توجه به چیز های زیبا و مفید کنار خود اختصاص دهید و به آن ها بخندید.فکر کنید که دنیا بدون ان ها چگونه خواهد بود.یک نفس عمیق بکشید برای وجودیت آن ها متشکر باشید (و خنده را بر لب خود نگه دارید)

2. سپاس گذاری خودتان را از دنیا به دیگران بگویید.

به دویت خود بگویید که شما از روز پرنشاط و خوش و از یک لیوان چای گرم در صبحگاهی سپاسگذار هستید.یاد بگیرید تا سپاسگذار بودن خود را بیان کنید.

3. با خود سپاس گذاری را تمرین کنید.


در اخر هر روز از خود بپرسید که: به چه چیر هایی می توانم امروز خشنود باشم؟. بلند بگویید یا روز کاغذ بنویسید. تمرین کنید تا قبول کنید که به خاطر چه چیز هایی را میخواهید از دیگران تشکر کنید.

4. از دیگران سپاس گاری کنید.

به مردم بگویید که از ان ها سپاس گذاری میکنید و چرا.

احساس عجیبی دارد, از افرادی شروع کنید که اشایاق کمی دارند یا فرادی که به آن ها دلبستگی دارید, سپس سراغ به کارمند ها , همکار ها و کسانی که دوستشان دارید بروید.

چگونه سپاس گزاری کنیم
سپاس گزاری

قدر دانی بودن خود را بروز دهید

یاد گرفتن چگونگی متشکر بودن از دیگران قدم اول است. سپاس گذاری صادقانه زمانی که از راه های مطمئن برای بیان کردن ان استفاده میکنید تاثیر گذار تر است.

زمانی که سپاس گذاری میکنید, سعی کنید:

از بیانیه های کلمه ((من)) استفاده کنید

متشکر بدون بدین معنی است که شما چه احساسی دارید, نه کسان دیگر. بنابراین از بیانیه های کلمه ((شما)) خودداری کنیدو در روی بیانیه های کلمه ((من)) ترکز کنید. به ان ها بگویید که شما چه احساسی داریدع نه چه احساسی به شما دارند. نگویید که (( شما خیلی مرتب هستید)) بگویید من از مترب بودن شما متشکرم. چون این بدین معنی است که من میتوانم روی تصاویر بزرگتر متمرکز باشم.

دقیق باشید

از جمله گنگ و گفتار بی ادبانه خودداری کنید. به ان چه که سپاس گذاری میکنید اگاه باشید.نگویید (( شما خیلی باحال هستید)) بگویید من از اینکه شما وقت شناس هستید متشکرم.

انتظارات را تشخیص دهید

زمانی که کسی کاری انجام میدهد که به تلاش زیاد یا موقعیت سختی موجب میشود, آن ها را برای ان کار قبول کنید. بگویید میدانم که مهلت کمی برای درخواست شما داشتیم ولی من از اینکه شما تلاش زیادی کردید که مطمئن شوید که در سروقت انجام شود متشکرم.

از کسانی که انتظار ندارند هم سپاس بگویید

همچنین غیر استثنا ها را هم سپاس بگویید. توجه داشته باشید زمانی که مردم کاری را درست انجام میدهند از آن ها سپاسگذاری کنید.اغلب ما به چیزهایی درست پیش نمیروندهم توجه داریم. برای چیز خوب بسیار متشکر باشید. فرض کنید زندگی چگونه میشد اگر ان ها اینجا نبودند.

نتیجه ها را هم شرح دهید

زمانی که از کسی برایکاری که انجام داده است سپاس گدازی میکنید, تنها احساس خود را شرح ندهید, نتایج مثبتی که ان ها در زدگی شما پدید اورده اند را هم بگویید. نقش آه ها را در زندگی خود تشخیص دهید. برای مثال:متشکرم که اپلیکیشن من را ویرایش کردید, کار شما برای برای پیشرفت من کمک میکند.

ساختار جمله ای که میتواند برای سپاس گذازی مفید باشد:

زمانی دیدم/شنیدم/تجربه کردم...
من احساس کردم...
به دلیل اینکه...

برای مثال: زمانی که شما در حال صحبت درصحنه دیدم, برای شما احساس سربلندی کردم به دلیل اینکه میدانستم چقدر برای شما سخت بود که بر ترس خود برای صحبت چیره شوید.

چگونه سپاس گزاری کنیم
سپاس گزاری

میانه را بررسی کنید

آخر سر روش سپاسگذاری خود را مشخص کنید. برای سپاسگذاری عمیق یادداشت دست نوشته ای بنویسد.اما برای نوشتن صبر نکنید. سپاسگذاری خود را با گوشی یا ایمیل بنویسید. خلاق باشید و یک کیک روی میز آن ها همراه با نوشته ای برای سپاسگذاری بگذارید یا از اهن ربا استفاده کنید و یک نوشته سپاسگذاری بنویسید و در یخچال بزنید.

تمرین های سپاس گذاری

میخواهید یادبگیرید تا از دیگران زیاد سپاس گذاری کنید؟

برنامه های پیشرفت های شخصی من شامل دیدن سه سنگ جاده ای(که فاصله تا شهر بعدی را نشان میدهد) است. هر کدام شامل سه مرحله خاص برای گذراندن است.

این برنامه پیشرفت برای کلاس من بود:

یادگرفتن سپاسگذاری و تکنیک های تشویق.
پنج مقاله در مورد سپاس گذاری پیدا کنید.
این مقاله ها را بخوانید و خلاصه نویسی کنید.
در مقاله ها تکنیک ها را بنویسید و به سپاسگذاری توجه کنید.
تمرین کردن تکنیک ها باکسانی که رابطه کاری ندارم.
تحسین 5 فرد خوب در محل کار.
برای 5 نفر بگویید که چرا از ان ها سپاس گذاری میکنید.
5 نفر را تشویق کنید که کاری را انجام داده اند.
تمرین کردن تکنیک ها با کسانی رابطه کاری دارم.
برای 5 نفر بگویید که چرا از ان ها سپاس گذاری میکنید.
5 نفر را تشویق کنید که کاری را انجام داده اند.

همانطور که دیدید هنوز تمام تمرین ها را دقیق انجام نداده ام و هوز چیز هایی هستند که روی ان ها کار میکنم و ولی پیشرفت بسیار زیادی کردم.


امیدوارم آموخته باشید چگونه سپاس گزاری کنیم. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (18 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

parsa | ۴ سال پیش
من از شما بابت این مقاله بسیار خوبتان مچکرم.
1
1

hits