دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ تکنیک طلایی برای جدی بودن
454
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه جدی باشیم؟ احترام به دست آوردن یکی از مهم ترین چیزهایی است که می توانید برای پیشرفت در زندگی تان انجام دهید. در اینجا 7 عادت رفتاری ، توضیح داده شده که شما بواسطه آن می توانید احترام کسب کنید و مردم شما را به طور جدی در نظر خواهند گرفت .

جدی بودن برای کسب احترام دیگران خیلی مهم است. احترام را به شما نمیدهند بلکه باید آن را بدست آورید. هنگامی که شما برای اولین بار وارد بازار کار می شوید، اکثر مردم (به استثنای کسانی که عادت به قضاوت فوری ندارند) شما را بی طرف نخواهند دید و رفتاری که از خود نشان میدهید نحوه قضاوت آن ها را مشخص میکند؛ با رفتاری که دارید می توانید خود را به عنوان یک عضو جدی و حرفه ای و یا یک فرد از زیر کار در برو و نا لایق نشان دهید.

چگونه جدی باشیم؟

چگونه جدی تر تلقی شویم؟

1- حضور اول وقت

نیازی نیست یک ساعت قبل از جلسه حاضر شوید . اما چند دقیقه زود تر در محل ملاقات باشید. حتی اگر شرکت شما خط مشی بسیار آسان گیری داشته باشد، زمانی که به جزئیات توجه میشود رئیستان قطعا متوجه خواهد شد که دیرتر سرکار می آیید. اجازه ندهید یک اشتباه ساده مانند یک تأخیر کوچک شهرت تان را به خطر بیندازید.

2- مطمئن باشید

در حالی که برخی افراد ممکن است به طور طبیعی مطمئن باشند، بسیاری از افراد در این امر مشکل دارند. بیاد داشته باشید که اعتماد بنفس یک شبه بدست نمیاید و باید این مهارت را تمرین کنید. اگر بطور طبیعی فردی با اعتماد به نفس نیستید، ممکن است زمان زیادی برای پیشرفت نیاز داشته باشید، اما نگران نباشید با اندکی تمرین شما موفق می شوید.

3- سکوت کنید

سکوت کنید تا زمانی که چیز خوبی برای گفتن داشته باشید. اگر شما چیزی را بگویید که نامناسب و نابخردانه و بی مورد باشد قطعا روی دیدی که افراد به شما دارند تاثیر خواهد گذاشت. سعی کنید در اغلب موارد ساکت باشید مگر اینکه چیزی ارزشمند برای گفتن داشته باشید. حتی اگر نکته ی مهم و ارزشمندی را هم برای گفتن دارید، حتما دقت کنید که جمله بندی درستی داشته باشید. اینکار باعث خواهد شد که هر کلمه ای که از دهان شما بیرون می آید ارزشمند باشد، که به نوبه خود باعث می شود مردم شما را جدی تر بگیرند.

4- به زبان بدن خود توجه داشته باشید

زبان بدن از مهمترین چیزهایی است که باعث نشان دادن اعتماد بنفس تان میشود. رعایت زبان بدن باعث می شود که شما در جهان حرفه ای ها با تجربه و متفکر بنظر برسید . چندین مورد وجود دارد که حتما با به آن توجه کنید اما برخی از مهمترین موارد عبارتند از:

  1. نشستن (یا ایستادن)
  2. دادن محکم
  3. سعی کنید در جلساتی که دارید آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید
  4. به چهره خود اجازه دهید در طول گفتگو احساسات شما را بیان کند.

5- همیشه یک گام جلوتر باشید

فرقی نمی کند که برای مصاحبه یا برای یک جلسه ساده صبحگاهی باشد، همیشه کمی بیشتر از آنکه فکرش را بکنید نیاز دارید خود را مهیا کنید . فقط کمی تحقیق بیشتری انجام دهید. چند بار دیگر سخنرانی خود را تمرین کنید. وقتی که شما شانس این را دارید که جلوه کنید باید از آن استفاده کرده و مردم را تحت تاثیر قرار دهید. پس از مدتی تمرین، عادت میکنید که در هر شرایطی حاضر و آماده باشید.

6- توجه به اخبار

این یک عادت ساده اما مهم است. سعی کنید که خبرهای مهم ملی و بین المللی، و همچنین اخبار صنعت و کار خودتان را دنبال کنید. قطعا نمیتوان همه خبر ها را بررسی کرد اما اگر اطلاعی کلی از وضعیت اطرافتان داشته باشید، هنگام صحبت با دیگران خیلی خردمندتر بنظرم میرسید.

چگونه جدی باشم ؟
چهره جدی

7- تواضع و خاشع بودن

این مسئله یکی از مهم ترین چیز هایی است که هر فردی باید در زندگی خود رعایت کند. وقتی که موفق میشوید و به شهرت و ثروت میرسید. فروتنی یکی از ویژگی های مهم در محل کار است که برای ایجاد احترام متقابل لازم میباشد.

نکاتی که گفته شد را حتما رعایت کنید. ممکن است یک شبه احترام را به دست نیاورید، اما این عادت ها بر مردم تاثیر می گذارد (حتی اگر آنها فورا متوجه آن نباشند). صبر و انسجام بزرگترین ابزار شماست وقتی که به طور جدی مورد توجه قرار می گیرد و جدی در نظر گرفته می شوید ، بنابر این وقت بگذارید و احمال کاری نکنید.

حالا یادگرفتید چگونه جدی باشیم؟ با رعایت نکات ذکر شده شما هم میتوانید خود را به عنوان فردی جدی معرفی کنید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (454 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱۷ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نیلا | ۲ سال پیش
تا الان با اختلاف این بهترین مطلبی بود که خوندم
متشکرم از شما
راستش من یه دختر ساده ام که زیاد صحبت میکنه و به ترک دیوار هم میخنده
همیشه سعی میکنه دیگران رو بخندونه
الان به خودم خودم که چرا من همیشه خودم رو کوچیک میکنم که خانوادم و دیگران بخندن و الان حتی مامانمم دیگه عکس العمل نشون نمیده
از خودم بدم میاد
میخوام عوض بشم. این مطلب شمارو سیو کردم که هر روز بخونمش
3
64
پاسخ ها:
نیایش | ۲ سال پیش
دقیقا منم اینطوریم و باهام مث دلقک ها رفتار میشه ... خیلی ها هستن که از این که روحیات شاد باشه بدشون میاد :)))) ولی لازم نیس وقتی تنهایی خشک و مغرور باشی پس سعی کن پیش خودت مث خودت واقعیت رفتار کنی اما خوب منم غرور و خشکی رو دوست دارم
0
49
امیر | ۳ سال پیش
عالی بود منظورش محکم دست دادن بود
5
36
دختر مغرور | ۳ سال پیش
من عاشق غرورم خیلی جدی بودن و غرور دوست دارم
23
55
Saleh | ۳ سال پیش
خوبه ممنون به خاطر مطالب آموزنده
2
21
Vani | ۳ سال پیش
سلام خسته نباشید ممنون بخاطر مطالب!
3
16
حسین | ۴ سال پیش
اراجیفی بیش با زد و نقیض فراوان
46
32
پاسخ ها:
ناشناس | ۲ ماه پیش
* ضد
نه زد
0
5
تارا | ۴ سال پیش
جدی بودن در زندگی خیلی مهمه
3
58
شرکت کیان پارس | ۴ سال پیش
ممنون از سایت عالی شما
8
27
ا خ | ۵ سال پیش
سلام جدی بودن در حرفه معلمی خوب است یا نه؟
17
33
پاسخ ها:
پویا | ۴ سال پیش
ن اگ میخای چیزیو از کسی یاد بگیری باید عاشقش باشی ن اینکه ازش بترسی
15
48
منیره | ۵ سال پیش
جدی بودن و افرادی که جدی هستند خیلی جذابند
9
53
پاسخ ها:
محمد | ۴ سال پیش
وای ننه جذاب ها سر وقتش پوستا میکنن اما اگه بلد باشی با شوخ طبع چطوری رفتار کنی زندگیت عالی میشه
15
45

hits