دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه برای امتحانات آماده شویم؟ آمورش موثرترین روش های مطالعه
60
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چگونه امتحانات را بسلامت به پایان ببریم؟ به طور مناسب سازماندهی و امادگی برای امتحان و آزمون می تواند عملکرد شما را در مدرسه تغییر دهد. مطالعه موثر با نگرش درست آغاز می شود- نگاه مثبت می تواند مطالعه را از تنبیه به فرصت تبدیل کند.

آماده شدن برای امتحانات خیلی هم سخت نیست. وقتی که یاد میگیرید چگونه به صورت موثر مطالعه کنید متوجه می شوید که یک نظریه ای مناسب برای تمامی افراد وجود ندارد روشهای مطالعه باید متناسب با توانمندی های هر دانش آموز باشد. هر فرد توانایی مختلفی دارد در نتیجه مهم است که تصمیم بگیریم کدام برای شما کارکرد مناسبی دارد و کدام بی تاثیر است.( متوجه شویم که چه نوع دانش آموزی هستید و کدام تکنیک برای یادگیری شما بهتر است)

بعضی دانش آموزان به راحتی مطالعه می کنند و انگیزه دارند - بعضی دیگر به سختی

چگونه مطالعه موثر داشته باشیم ؟

چگونه برای امتحانات آماده شویم
آماده شدن برای امتحانات

پیدا کردن بهترین راه برای مطالعه یک روند مستمر است. این مسئله چیزی نیست که بتوان آن را به شب امتحان موکول کرد. شما می بایست به صورت متوالی روش های مطالعه خود را ارتقاء دهید تا متوجه شوید کدام یک موثر تر است (و کدام نیست)

یادگیری چگونگی مطالعه بهتر به شما کمک می کند تا از ترس و نا امیدی در امتحانات بزرگ پیش رو جلوگیری کند. در نتیجه وقتی که شما زمان بیشتری دارید می توانید به صورت مناسبی مرور و مواد امتحانی را تصیح کنید به احتمال زیاد عملکرد بهتری و استرس کمتری قبل از امتحان داشته باشید.

عادات مطالعه مسلط موثر نه تنها یادگیری آن را آسان می کند بلکه به دستیابی نمرات بهتر در دوره دبیرستان و دانشگاه را کمک می کند.

چگونه برای امتحانات نهایی درس بخوانیم ؟

چگونه برای امتحانات آماده شویم
برای امتحانات آماده شویم

منظم بودن

برنامه ریزی برای تکالیف خود را همیشه به همراه داشته باشید. چه زمان تکالیف را شروع کنید. تکالیف، پروژه ها، ازمون ها و مشق ها را هرچه سریع تر انجام دهید تا مطمئن شوید که فراموش نشده است.

توجه به کلاس

وقتی معلم صحبت میکند مهم است که توجه کنید و از چیزهایی که حواس شما را پرت می کند پرهیز کنید.

تمرین گوش فعال (گوش دادن با حواس کاملا جمع)را به وسیله ی تمرکز بر روی انچه که گفته می شود را داشته باشید و به زبان خودتان یادداشت برداری کنید. این کار کمک می کند تا مطمئن شوید آنچه در کلاس درس داده میشود را می شنوید (و متوجه می شوید).

چیزهایی که حواس شما را پرت می کند را از خود دور کنید

چیزهایی که حواس شما را پرت می کند از موبایل گرفته ، رسانه های اجتماعی تا دوستان همه جا هستند. آگاه باشید از آنچه که حواس شما رو در کلاس پرت میکند و بدانید چگونه آنها را از خود دور کنید. از نشستن در کنار دوستانی دوری کنید که حواس شما را پرت می کنند. خاموش کردن موبایل به شما کمک می کند تا به حرف های معلم توجه کنید.

چگونه برای امتحانات آماده شویم
روش مطالعه موثر

از کامل بودن یاداشت ها اطمینان حاصل کنید

نوشتن شفاف و کامل یادداشتها در کلاس به پردازش اطلاعات یادگرفته شده توسط شما کمک می کند. همچنین این یاداشت ها به نوشته های برای مرور قبل از امتحان تبدیل می شود. اگر کلاسی را از دست دادید با دوستان یا معلم خود صحبت کنید تا یادداشت های خود را کامل کنید.

سوال بپرسید اگر مطلبی را متوجه نمی شوید

اگر چیزی را متوجه نمی شوید دستتان را بالا ببرید و سوال بپرسید .اگر از سوال پرسیدن در جمع احساس راحتی نمی کنید آن را یادداشت کنید و بعد از کلاس با معلم در میان بگذارید.

هر بعد از ظهر یادداشت ها کلاس را مرور کنید

بعد از مدرسه، یادداشت های کلاس را مرور کنید و آنها را تکمیل کنید. مرور یادداشت ها به انتقال مواد آموزشی از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت کمک می کند که بعدا در امتحان بزرگ به شما کمک می کند.

حرف زدن با معلم

معلم برای کمک به شما هست تا بهترین عملکرد را داشته باشید. با معلم صحبت کنید و از او بخواهید قبل از امتحان شما را آگاه سازد یا بیشتر به شما کمک کند اگر به کمک بیشتری احتیاج دارید.

محیط مطالعه را آماده کنید

بهترین نقطه برای مطالعه جایی ساکت و با تردد کم است. مطمئن شوید چنین جایی برای مطالعه هست. نیاز های افراد مختلف است در نتیجه پیدا کردن چنین محلی برای شما مهم است.

برنامه درسی درست کنید

چگونه برای امتحانات آماده شویم
چگونه برای امتحانات آماده شویم

وقتی برنامه درسی درست میکنید به برنامه ریزی خود نگاه کنید و درباره ی نیازهای خود که باید انجام شود فکر کنید. درباره سوالاتی و موضوعاتی که در امتحان خواهد بود فکر کنید تا بدانید بر روی چه چیزی تمرکز کنید. اهداف مشخصی را برای هر فصل داشته باشید مانند تعداد موضوعاتی که در پایان فصل پوشش می دهید.

در فواصل کم مطالعه کنید

هر 30 دقیقه مطالعه 10-15 دقیقه استراحت کنید تا امادگی خود را پیدا کنید. فواصل مطالعه کوتاه موثرتر است و کمک می کند بیشتر زمان مطالعه خود را بسازید. درباره ی زمان استراحت مفید آگاه شوید.

نوشته های خود را ساده کنید

مطالعه خود به وسیله خلاصه متون کلاسی کم کنید. زیر کلمات مهم خط بکشید و آنها را به وسیله ماژیک برجسته کنید. از کمک های دیداری مانند جداول و نمودارها و نقشه های ذهنی یا رئوس مطالب و دسته بندی و ساده سازی اطلاعات برای یاداوری بهتر بهره بگیرید.

دسته جمعی مطالعه کنید

کار با همکلاسی ها محیط تعاملی برای مشغول شدن بیشتر شما در بر دارد. این به شما شانس ازمودن اطلاعات خود با دیگران، ازمون شفاهی و افزایش میزان اطمینان را می دهد.

با هوشمندی مطالعه کنید نه سختی

دانستن چگونگی مطالعه به صورت موثر فنی است که برای زندگی شما مفید خواهد بود. پیشرفت موثر مطالعه فنون نیازمند زمان زیادی و صبر است. اگر از این نکات پیروی میکنید شما در مسیر پی بردن به نوع مطالعه بهتر برای خود خواهید بود در نتیجه در امتحان آتی نتیجه ی خوبی خواهید گرفت.


امیدوارم موثرترین روش های مطالعه را آموخته باشید و برای امتحانات آماده شوید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (60 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    رویا | ۱ سال پیش
    سلام
    میشه کمکم کنید من هرچند که میخونم بعدا یادم میره کلاس هفتمم الان هم دیگه ترم دوم شروع شده توروخدا کمکم کنید.ممنون
    باتشکر
    0
    3
    
    hits