دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 راه برای شاد بودن در زندگی
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شادی و شاد بودن در زندگی خیلی مهم است. اگر فکر میکنید میتوانید شادتر باشید یکی از این پیشنهادات را امتحان کنید. امروز در مورد مسئله بسیار مهم شاد بودن و شاد زیستن صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید.

شاد زیستن یکی از مهم ترین فاکتور های کیفیت زندگی است. چند سال پیش یک روز صبح مثل روزهای دیگر یک اتفاق ناگهانی برایم افتاد.خطر از دست دادن زندگی ام مرا تهدید میکرد زمانی که از پنجره اتوبوس باران پراکنده را تماشا میکردم به خود آمدم که سال ها گذشت...

از خودم پرسیدم که از زندگی چه میخواهی؟ بسیارخب... میخواهم که شاد باشم.دلایل زیادی برای شاد بودن داشتم. همسرم بلند قد بود، عشق بی نظیر زندگی من... ما دو دختر زیبا داشتیم. من یک نویسنده بودم که در شهر مورد علاقه اش زندگی میکند.دوستانی داشتم... سالم و سلامت بودم و موهایم هنوز سفید نشده بود...اما اغلب اوقات به طرف همسر و یا کارمند داروخانه نشانه میرفتم و حتی بعد از یک شکست جزیی احساس خجالت میکردم.خلق و خوی خوبم را به آسانی از دست دادم.... این همان شخص شاد و موفق است؟

تصمیم گرفتم درباره ی شادی یک مطالعه اصولی داشته باشم (کمی دشوار بود اما از آن چیزهای بود که به نظرم جذاب می آمد). در پایان یک سال را به این کار اختصاص دادم. از مطالعات علمی موجود گرفته تا اطلاعاتی از فرهنگ های محبوب همه را دنبال کردم. من میخواستم بدانم. آیا موثر خواهد بود؟

اکنون یک سال گذشته و من میتوانم بگویم که موثر بود. خودم را شاد تر کردم. و در این مسیر درس هایی برای چگون شاد بودن یاد گرفتم.

چگونه شاد باشیم ؟

راه های شاد بودن در زندگی

راز شاد بودن در زندگی

1. زیاد در زندگیتان غرق نشوید

وقتی که تصمیم گرفتم شاد باشم متوجه شدم که به جای تفکر روزانه و پاسخ دادن به سوالات عمیق درباره خودم باید اصول اولیه زندگی را رعایت کنم. به موقع بخوابم و به خودم اجازه ی خستگی ندهم.علم بر روی این دو عامل تاکید دارد و تاثیر زیادی بر روی شادی دارند.

2. خودتان را کنترل کنید

من همیشه بر روی رفتارم وسواس به خرج میدادم تا مطمن شوم که قبل از خواب تمام عادات بد را کنار گذاشته ام. احساس خشم نسبت به ناراحتی های کوتاه مدت و گذرا فقط احساسات بد را تقویت میکند در حالی که عدم ابراز خشم اغلب باعث به فراموشی سپردن اتفاقات بد میشود.

3. تا زمانی که واقعا شاد نیستید، تظاهر به شادی کنید

چگونه شاد باشیم
دور هم شاد باشید

احساسات; اعمال را دنبال میکنند. اگر کمبود احساسات دارید عمدا تظاهر به شادی کنید. خواهید دید که واقعا احساس شادی به شما دست میدهد.اگر نسبت به کسی احساس خشم دارید، اندیشمندانه کاری را برای او انجام دهید. خواهید دید که احساستان نسبت خودتان و آن شخص لطیف خواهد شد. این استراتزی غیر منتظره موثر خواهد بود.

4. هرکاری که ارزش انجام دادن دارد، ارزش خوب انجام ندادن را دارد!

چالش ها و تازگی ها عناصر کلیدی شادی اند. مغز انسان با تعجب تحریک میشود و با موفقیت در مقابل یک موقعیت غیر منتظره احساس رضایت به او دست میدهد. افرادی که کارهای جدید انجام میدهند برای مثال یک بازی را یاد میگیرند یا به یک مکان نا آشنا مسافرت میکنند از افردی که به اعمالی که قبلا به خوبی انجام داده اند وابسته اند، شادتر هستند.

5. افسردگی را با درمان، درمان نکنید

اغلب اوقات چیزهایی که به عنوان درمان انتخاب میکنید برای شما مناسب نیستند. لذت بردن یک دقیقه طول میکشد اما بعد از ان احساس گناه و از دست دادن کنترل و دیگر عواقب منفی در زول روز به سراغتان می اید. در حالی که فکر کردن به ان اسان است . شما احساس خوبی پس از یک لیوان شراب یک بستنی و یا یک جفت جین دارید. این ارزشش را دارد که از خود بپرسیم که واقعا بهتر خواهد شد؟

6. کمی شادی بخرید

شاد بودن در زندگی
شادی را از بچه ها یاد بگیریم

احساسات اولیه ما شامل احساس عشق و امنیت و... هستند. پول به طور عادی این ها را تامین نمیکند اما قطعا میتواند کمک کند. من یاد گرفته ام که به دنبال راه هایی برای صرف کردن پولم به خاطر بودن در کنار خانواده و دوستانم باشم، سلامتم را بهبود دهم، بهتر کار کنم و منبع تمام ناراحتی ها و اختلافات زناشویی را از بین ببرم.

7. روی بهترین بودن پافشاری نکنید

دو نوع از تصمیم گیرندگان وجود دارند. آنهایی که قانع میشوند و آنهایی که جاه طلبند. قانع شوندگان زمانی که به شاخص های مورد نظرشان میرسند تصمیم میگیرند. آنها زمانی که هتل و یا سس پاستا!! را میابند که کارشان را راه می اندازد راضی میشوند. اما جاه طلبان میخواهند که بهترین تصمیم ممکن را بگیرند. اگر آنها یک دوچرخه را ببیند که کارشان را راه می اندازد نمیتوانند تصمیم بگیرند تا اینکه انواع مختلف دیگرر ا نیز امتنحان کنند. آنهایی که قانع میشوند به نظر شاد تر از جاه طلبان می ایند.جاه طلبان انرزی و زمان بیشتری را بری تصمیم گیری صرف میکنند و معمولا درباره ی انتخابشان نگران اند.گاهی اوقات; اندازه کافی به اندازی کافی خوب است.

8. تمرین تا تا زمانی که انرزیتان را بیشتر کنید

من میدانستم، به طور منطقی که آن کارآمد است اما تا به حال چند بار به خودم گفته ام که: من برای باشگاه رفتن خسته ام؟ ورزش یکی از اعمالی است که بیشترین تاثیر را بر افزایش اعتماد به نفس دارد. حتی 10 دقیقه پیاده روی میتواند چشم انداز من را تغییر دهد.

9. غر نزنید

شاد بودن در زندگی
موسیقی شاد گوش کنید

من میدانستم که غر زدن کار خوبی نیست. اما این را هم میدانستم که اگر غر زدن را متوقف کنم همسرم در خانه کاری انجام نمیدهد. اشتباه محض است!! پس دیگر غر نزدم و شاهد تسریع شادی در زندگی ام بودم. متوجه نشده بودم که به دنبال غر زدن چقدر عصبانی به نظر می آیم. به جای غر زدن از جملات متقاعد کننده استفاده کردم.مثلا به جای اینکه پشت سرهم و مکرر بگویم "شیر میخواهم " فقط گفتم شیر! . و یا اینکه پافشاری نکردم که هر کار دقیقا در زمان خودش انجام داده شود. اما موثرتر از همه اینکه خودم کاری را انجام دادم.

10. دست به کار شوید

بعض از افراد بر این باورند که شادی باید در ذات انسان باشد: شما یک ببر متولد شده اید و این همان است. گرچه درست است که زنتیک روی شادی تاثیر دارد اما حدود 40 درصد شادی تحت کنترل شماست. صرف زمانی برای بازدهی و اخذ تصمیمات هوشیارانه وقعا موثر است. بنابر این از این نکات استفاده کرده تا زندگی شادی داشته باشیید. قول میدهم که کل سال وقت شما را نخواهد گرفت.


امیدوارم این مقاله مورد توجه شما کاربران عزیز مجله دلگرم قرار گرفته باشد. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits