دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه هرچیزی را میخواهیم بدست آوریم؟

چگونه به چیزهایی که میخواهیم برسیم؟

چگونه هرچیزی را میخواهیم بدست آوریم؟
15
زمان مطالعه: 6 دقیقه
من با بهترین مربیان روی زمین در طول شغل 20 ساله ورزشی خود تمرین کرده ام اما زمانی که می خواستم شرکت خود را راه اندازی کنم و دانشم را در مورد روانشناسی انگیزشی و یادگیری با دیگران به اشتراک بگذارم، اینکار به اندازه ای که فکر می کردم ساده و آسان نبود.

رسیدن به چیز هایی که میخواهیم شاید مهم ترین رکن زندگی است. شروع یک کسب وکار جدید اصلا اسان نیست. شما باید راحتی هایی که قبلا داشتید را کنار بگذارید و وارد دنیای ناشناخته ای شوید که ممکن است اتفاقات غیر قابل پیش بینی برایتان رخ دهد. موارد بسیاری ما را از رسیدن به اهدافمان باز می دارد. مواردی همچون ترس و احساس عدم امنیت.

یکی از مواردی که در این مسیر بسیار اهمیت دارد وجود انگیزه است. زمانی که به روزهای گذشته فکر می کنم که ورزشکار بودم به این نتیجه می رسم که آن روزها بسیار متفاوت بود. روزهایی را به یاد می آورم که علی رغم میل باطنی، خود را به سمت جلو سوق می دادم.

تفاوت به عنوان یک ورزشکار این بود که من روزهای خود را می ساختم و به مربیانم نتایج را گزارش می دادم. ساختاردهی به من کمک می کرد متمرکز بمانم و مربی هم مرا با چالش ها مواجه می کرد.

خوشبختانه من از این مرحله عبور کردم و توانستم شرکت خودم را که یک سرویس آنلاین مربی گری است و به افراد کمک می کند دانش خود را به دیگران به اشتراک بگذارند راه اندازی نمایم.

چگونه به اهدافی که میخوام برسم؟

فرمول موفقیت

بر روی تعهد و الزام تمرکز کنید نه انگیزه

به این فکر کنید که چقدر به اهداف خود متعهد هستید؟ این اهداف چقدر برایتان اهمیت دارد و برای رسیدن به آن ها چقدر حاضرید از سایر خواسته های خود بگذرید؟ اگر خودتان را متعهد به رسیدن به اهداف می دانید پس انگیزه حرکت را هم خواهید داشت.

به دنبال دانش باشید نه نتیجه

اگر بر روی هیجان کشف، بهبود، کاوش و تجربه تمرکز داشته باشید همیشه انگیزه کافی خواهید داشت. اگر بر روی نتایج تمرکز کنید انگیزه شما هم همانند آب و هوا خواهد بود. بنابراین نکته کلیدی تمرکز بر روی مسیر است نه مقصد. بر روی مواردی که می خواهید یاد بگیرید تمرکز کنید و ببینید چگونه می توانید این شرایط را بهبود ببخشید.

سفر خود را لذت بخش کنید

این یک بازی شگفت انگیز است. زمانی که جدی هستید ممکن است شانسی برای ایجاد یک گزینه احساسی و عاطفی داشته باشید. پس سفر خود را لذت بخش کنید و دیدگاهتان را تغییر دهید.

از شر افکار بازدارنده خلاص شوید

افکار منفی
افکار منفی را دور کنید

افکار شما بر روی احساساتتان اثر می گذارد و احساسات نیز نحوه دید شما بر روی کار را تحت تاثیر خود قرار می دهد. شما افکار زیادی در سر دارید و باید همیشه بر روی یک موضوع تمرکز کنید و آن هم چیزی است که شما را به سمت جلو هدایت می کند( همچون هیجان، تجربه، کشف چیزهای جدید، خروج از ناحیه امن و راحتی)

از تصورات و خیال خود بهره ببرید

مرحله بعد از خلاص شدن از شر افکار منفی، استفاده از تصورات است. زمانی که همه چیز خوب پیش می رود، شما انرژی مثبت کاملی خواهید داشت. زمانی که مشکلی را تجربه می کنید باید انرژی بیشتری برای خود داشته باشید. پس موقعیت را تغییر دهید.

اگر با خود تکرار می کنید که از کارتان متنفر هستید ببینید چه چیزی باعث ایجاد چنین حسی می شود. این قدرت تصورات و خیال شماست. شما همیشه می توانید چیزی برای یادگیری پیدا کنید.

حتی از بدترین و خسته کننده ترین شغل ها هم می شود بهترین موقعیت ها را ایجاد کرد. تنها برای سه روز، تنها مثبت فکر کنید و مثبت حرف بزنید. ببینید بعد از سه روز چه اتفاقی برایتان می افتد.

دیگر با خودتان خوب نباشید

انگیزه به معنای فعالیت است و فعالیت باعث ایجاد نتیجه می شود. برخی از اوقات فعالیت های شما نمی تواند نتایج مدنظر را ایجاد کنید. سعی می کنید در این شرایط با خود خوب باشید و خودتان را در موقعیت دشوار قرار ندهید. به دنبال زمان عالی، شانس یا سایر موارد می نشینید و در همین حال وارد فاز افسردگی می شوید.

از این شرایط خارج شوید، خودتان را به چالش بکشید، کاری کنید که از آن می ترسید.

از شر موانع خلاص شوید

موانع در مسیر
موانع را کنار بزنید

موانع و موارد بی معنا همیشه در مسیر شما وجود خواهد داشت. در این شرایط به جای تمرکز بر روی چالش های جدید و پروژه های معنادار بر روی این موارد تمرکز می کنید .

یاد بگیرید بر روی چیزی که بیشترین اهمیت را برایتان دارد تمرکز نمایید. فهرستی از مواردی که زمان تان را به هدر می دهند بنویسید و از آن ها دوری کنید.

بر روی دیگران تکیه نکنید

نباید از دیگران انتظار داشته باشید کاری برایتان انجام دهند. هیچ کس حتی دوست یا همسرتان نمی تواند کاری برایتان بکند. همه آن ها مشغله های خاص خود را دارند. هیچ کس نمی تواند شما را شاد کند یا به اهدافتان برسد. این کار بر عهده خود شماست.

برنامه ریزی داشته باشید

مراحل پیش روی خود را بشناسید. دیگر به موارد اضافی نیاز ندارید. تقویم هفتگی خود را پر کنید و ببینید چه کارهایی را باید انجام دهید. کی، چه چیز و چگونه برای زمانبندی شما بسیار اهمیت دارد. با مرور چیزهایی که یاد گرفته اید ببینید روزتان را چگونه گذراندیدو اگر لازم بود در تقویم خود تجدید نظر کنید.

خود را از خستگی محافظت کنید

زمانی که انگیزه بالایی دارید ممکن است با خستگی نیز مواجه شوید.

نشانه های خستگی را در خود شناسایی کنید و زمانی را برای استراحت کنار بگذارید. بدن و روح خود را استراحت دهید و زمانی برای سرگرمی در تقویم خود بگنجانید .

کارهای متنوعی انجام دهید، بین کارهای خلاقانه و منطقی شرایط خود را عوض کنید، کارهای فیزیکی و ثابت انجام دهید و با یک تیم کار کنید. موقعیت خود را عوض کنید.

مدیتیشن را انجام دهید یا تنها نفس عمیق بکشید. چشمان خود را ببندید و برای 5 دقیقه بر روی چیزی تمرکز کنید. نبود انگیزه به خاطر تنبلی شما یا نداشتن هدف نیست.

حتی ستاره های بزرگ، پولدارترین افراد یا ورزشکاران موفق نیز چیزهایی را از دست داده اند. چیزی که باعث انگیزه آن ها شده است کنجکاوی در مورد رسیدن به هدف بوده است. کنجکاو و هیجان زده باشید . همین موضوع شما را به سمت اهدافتان سوق می دهد.


نظر شما چیست؟ فکر میکنید چه نکاتی دیگری برای دستیابی به خواسته ها وجود دارد؟ نظرات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (15 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits