دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عوامل حسادت در زنان و درمان حسادت‌های زنانه
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
عوامل حسادت در زنان و درمان حسادت‌های زنانه :عوامل حسادت در زنان وراهکارهای درمان آن/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عوامل حسادت در زنان و راهکارهای درمان این حسادت ها آشنا شوید.

عوامل حسادت در زنان و راهکارهای درمان آن

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عوامل حسادت در زنان و راهکارهای درمان این حسادت ها آشنا شوید.

Jealous of

با حسادت عاشقانه چه کنیم؟

با حسادت زنانه كنار بیایید

دوست‌تان با كلی ذوق و شوق به شما می‌گوید كه یك خانه بزرگ و زیبا خریده. به جای آن‌كه خوشحال شوید، آهی می‌كشید و اخم‌های‌تان درهم می‌رود. ماشین تازه همسایه‌تان را از پنجره می‌بینید و افسوس می‌خورید كه چرا شما چنین اتومبیلی ندارید. شخصی به شما خبر می‌دهد كه فلان همكلاسی دانشگاهی شغل خوبی دارد و درآمدش چندین برابر شماست.

ناگهان دنیا روی سرتان خراب می‌شود.همه اینها بهانه‌های خوبی برای «حسادت » هستند. ممكن است در موقعیت‌هایی مشابه این موارد چنین احساسی به شما هم دست بدهد كه شاید اغلب ما كم و بیش آن را تجربه كرده باشیم. گاهی اوقات این احساس آنقدر شدت می‌گیرد كه می‌تواند به شما و اطرافیان‌تان صدمه بزند؛بنابراین اگر فرد حسودی هستید بهتر است عزم‌تان را جزم كنید و این عادت را كم كم كنار بگذارید.

در اینجا یك برنامه پیش روی شماست تا با دنبال كردن آن بتوانید آتش حسادت‌تان را فروكش كنید و بدون حسادت به دیگران از زندگی بیشتر لذت ببرید.توصیه های مفید جهت حسادت زنانه اگر در خود حسادتی می بینید، اول سعی کنید آن را پیش خود اعتراف کنید، سپس در صورت امکان با دوستی که حافظ اسرار شماست در میان بگذارید، همین کار باعث آرام شدن شما می شود.

اگر حدس شما در خصوص رفتار شوهرتان درست بود، اول ان را با همسرتان در میان بگذارید و به او بگویید که این کارهای تومرا « آزرده خاطر » کرده است، اما هرگز به او نگویید که این کار تو مرا « خشمگین » کرده است! در این صورت او هرگاه که بخواهد شما را خشمگین کند آن عمل را تکرار خواهد کرد و نقطه ضعف خود را بدون جهت افشا نکنید.
هرگز شخصیت خود را آن قدر پایین نیاورید که از شوهرتان بپرسید، فلان زن در فلان مجلس به نظ رتو چطور بوده؟ بیان همین مطلب، حساسیت و آسیب پذیری شما را به همسرتان نشان خواهد داد.
در صورتی که هنوز با مردی ازدواج نکرده اید، هرگز برای از میدان به در کردن رقیب، به مبارزه بر نخیزید. از حیله های معمول زنانه، هرگز استفاده نکنید و برای او دام نگذارید!

ممکن است مردی در اثر این عمل با شما ازدواج کند، ولی مطمئن باشید که پس از ازدواج، به اصل موضوع پی خواهد برد، آن وقت است که به شما وفادار نخواهد ماند.احساس عدم منیت خود را به او نفهمانید که در این صورت بازنده هستید! دوست شما نباید به خاطر شما از همه کس دست بشوید. به او فرصت بدهید تا خودش تصمیم بگیرد، پا فشاری شما کار را خراب تر می کند.

با حسادت عاشقانه چه کنیم؟

سعی کنید «صاحب اختیار » مرد خویش نباشید و به خودنبالید که همسرتان بدون اجازه شما آب نمی خورد. تملک یک مرد، با عشق اصیل و سالم فرق دارد.حسادت، اگر تبدیل به رفاقت شود، نابود کننده ی شما است! پس در گردونه ی رقابت نیفتید. در صورتی که از روی حسادت به دیگران، همسر کسی بشوید. ممکن است بعداً پشیمان شوید، زیرا حسادت، قضاوت رت تیره و تار می کند. ئاگر ادامه دوستیتان در مخاطره است، با حسادت شما او بر نمی گردد. اگر اوضاع تغییر نکرد، صبور باشید، با حسادت کار خراب تر می شود.

به خود متکی بودن توأم با اندکی حوصله، و نداشتن از این که دارید او را از دست می دهید. به موقعیت شما کمک بیشتری می کند.اگر مردی را دوست دارید. اعم از اینکه در دوره های نامزدی هستید یا با او ازدواج کرده اید و سال های اولیه زندگی را سپری می کنید. سعی کنید به او حسادت نکنید برای اینکه به این مرحله برسید. بیشتر به ارزش ها و توانایی های خود بها بدهیدو دایم بر روی آنها تکیه کنید.

اگر ممکن است در یک زمینه کاری، هنری و یا حرفه و فنی فعالیت کنید تا حس احترام شما نسبت به خودتان بالا رود در این صورت میزان حسادت شما کمتر خواهد شد.هرگز شخصيت خود را آن قدر پايين نياوريد كه از شوهرتان بپرسيد، فلان زن در فلان مجلس به نظرتو چطور بوده؟ بيان همين مطلب، حساسيت و آسيب پذيري شما را به همسرتان نشان خواهد داد.

در صورتي كه هنوز با مردي ازدواج نكرده ايد، هرگز براي از ميدان به در كردن رقيب، به مبارزه بر نخيزيد. از حيله هاي معمول زنانه، هرگز استفاده نكنيد و براي او دام نگذاريد!ممكن است مردي در اثر اين عمل با شما ازدواج كند، ولي مطمئن باشيد كه پس از ازدواج، به اصل موضوع پي خواهد برد، آن وقت است كه به شما وفادار نخواهد ماند.
احساس عدم منيّت خود را به او نفهمانيد كه در اين صورت بازنده هستيد! دوست شما نبايد به خاطر شما از همه كس دست بشويد.

به او فرصت بدهيد تا خودش تصميم بگيرد، پا فشاري شما كار را خراب تر مي كند.
سعي كنيد « صاحب اختيار» مرد خويش نباشيد و به خود نباليد كه همسرتان بدون اجازه شما آب نمي خورد. تملك يك مرد، با عشق اصيل و سالم فرق دارد.حسادت، اگر تبديل به رفاقت شود، نابود كننده ي شما است! پس در گردونه ي رقابت نيفتيد. در صورتي كه از روي حسادت به ديگران، همسر كسي بشويد. ممكن است بعداً پشيمان شويد، زيرا حسادت، قضاوت رت تيره و تار مي كند.

اگر ادامه دوستيتان در مخاطره است، با حسادت شما او بر نمي گردد. اگر اوضاع تغيير نكرد، صبور باشيد، با حسادت كار خراب تر مي شود. به خود متكي بودن توأم با اندكي حوصله، و نداشتن از اين كه داريد او را از دست مي دهيد. به موقعيت شما كمك بيشتري مي كند.

اگر مردي را دوست داريد. اعم از اينكه در دوره هاي نامزدي هستيد يا با او ازدواج كرده ايد و سال هاي اوليه زندگي را سپري مي كنيد. سعي كنيد به او حسادت نكنيد، براي اينكه به اين مرحله برسيد. بيشتر به ارزش ها و توانايي هاي خود بها بدهيد و دايم بر روي آنها تكيه كنيد. اگر ممكن است در يك زمينه كاري، هنري و يا حرفه و فني فعاليت كنيد تا حس احترام شما نسبت به خودتان بالا رود در اين صورت ميزان حسادت شما كمتر خواهدشد.

********************************************************

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits