دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تماشا کنید: عمیق‌ترین تصویر هابل از فضا شامل ستارگان خوش رنگ و نگار است - زمانی که آسمان چتر سیاه‌رنگ خود را برفراز گیتی می-تماشا-عمیق-ترین-تصویر-هابل-شامل

زمانی که آسمان چتر سیاه‌رنگ خود را برفراز گیتی می‌گشاید، چلچراغ آسمان با بهره‌گیری از ستارگان خوش نقش و نگارش شروع به خودنمایی می‌کند تا انسان را در عظمت لایتناهی خود محو کند. زیبایی‌های آسمان به دامنه‌ی دید غیرمسلح ما محدود نمی‌شود و تلسکوپ فضایی هابل، امکان دیدن زیبایی اعماق فضا را فراهم کرده است.

ناسا با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل در یک دهه‌ی اخیر، تصاویر بی‌بدیلی را ضبط کرده است. این تلسکوپ فضایی تصاویری را از اعماق آسمان شکار می‌کند که در آخرین تصاویر ثبت شده، شاهد ثبت تصاویری از ستارگان با ترکیب رنگ بسیار بالایی هستیم. براساس اطلاعات منتشر شده توسط ناسا، این تصویر عمیق‌ترین تصویر ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی هابل است که ترکیب رنگ بسیار بالایی را در میان تصاویر ثبت شده دارا است. این تصویر زمینه‌ی فراژرف هابل است که تصاویر حاصل از آن دورترین نقاطی از فضا است که چشم بشر قادر به دیدن آن شده است.

مانند تصاویر پیشین فراژرف، آخرین تصویر ثبت شده ناسا هم ترکیبی از تصاویری است که از سال 2003 تا 2012 ضبط شده‌اند. این تصاویر برای مطالعه‌ی تولید ستارگان و عمر ستارگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تصاویر از اهمیت بالایی برای ناسا برخوردار هستند. این دست از تصاویر توسط اشعه‌ی فرابنفش مورد بررسی قرار می‌گیرند، همچنین داده‌های کسب شده از این تصاویر برای پروژه‌ی تلسکوپ فضایی James Webb ناسا نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits