دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تماشا کنید: اِسکای رایز میامی، بلندترین برج فلوریدا
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تماشا کنید: اِسکای رایز میامی، بلندترین برج فلوریدا - این روزها شاهد اجرای طرح‌های مدرن و بعضاً عجیبی د-تماشا-اِسکای-رایز-میامی-بلندترین-فلوریدا

این روزها شاهد اجرای طرح‌های مدرن و بعضاً عجیبی در قالب آثار معماری هستیم که در نوع خود بی‌نظیر هستند. یکی از این پروژه‌ها که بسیار بحث برانگیز شده، ساخت برج بلندی به شکل سنجاق سر، در شهر میامی است. سازه‌ای که بنا به نظر سرمایه‌گذار و توسعه دهنده‌ی آن، روزی به عنوان برج ایفل این شهر شناخته خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این سازه و نقاط قوت و ضعف آن، ما را در ادامه‌ی این مطلب همراهی کنید.

به دنبال آرای موافق اعضای شواری شهر میامی (Miami) و اعضای عمومی آن، این شهر قرار است میزبانی برج بلندی با ارتفاع 304 متر (1000 فوتی) را بر عهده گیرد. بر طبق گفته‌های مجری و سرمایه گذار فعلی این طرح، این برج که اِسکای رایز(SkyRise) نامیده می‌شود، بلندترین برج فلوریدا خواهد بود. این سازه دارای امکانات سرگرم کننده و قابل توجهی است که از آن جمله می‌توان به سالن سینمای متحرک، سکوی بانجی جامپینگ (Bungee Jumping) و یک دستگاه سقوط آزاد اشاره کرد.

برج اسکای رایز در میامی

هم اکنون جزئیات چندانی پیرامون عملیات ساخت یا دیگر خصوصیات و ویژگی‌های منحصر بفرد این برج در دست نیست، اما توسعه دهنده‌ی طرح برج میامی اِسکای رایز، اعلام کرده اصول بهینه‌ سازی مصرف انرژی در طراحی آن رعایت شده و امید می‌رود که این سازه موفق به دریافت گواهینامه‌ی طلایی ساختمان سبز"LEED" گردد. در جایی دیگر اشاره شده این برج به محض افتتاح، دست کم 17.000 فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

برج اسکای رایز در میامی

میامی اِسکای رایز، دارای یک باشگاه خصوصی، سه عرشه‌ی دیده‌بانی، سالن رقص، یک رستوران و کلوب شبانه است. اما خبری خوب برای عاشقان آدرنالین، همانگونه که اشاره کردیم از دیگر امکانات جالب توجه دیگر این برج سقوط با طناب یا همان بانجی جامپینگ است که به نام "دراپ اسکای رایز" ( SkyRise Drop) نامیده می‌شود. البته اگر از این پرش از ارتفاع نیز جان سالم به در بردند شاید بد نباشد سری هم به سالن سینمای متحرک این برج بزنند که کمی تا قسمتی به "سینمای در اوج دیزنی" شباهت دارد. در ادامه یک سقوط آزاد به یادماندنی (SkyRise Plunge) هم تدارک دیده شده که به بازسازی تجربه‌ی سقوط از هواپیما خواهد پرداخت.

برج اسکای رایز در میامی

برج اسکای رایز در میامی

سالن سینمای متحرک دیزنی

"سینما در اوج" دیزنی (Disney's Soarin theater)

سالن سینمای متحرک دیزنی

jeff.172

جف برکوویتز (Jeff Berkowitz)، مجری این پروژه می‌گوید:

" بنا بر پیش بینی‌های صورت گرفته، اِسکای رایز دست کم سالانه 3.2 میلیون بازدید کننده خواهد داشت. به نظر می‌رسد این سازه در شمار آثار به یادماندی این شهر قرار گیرد، شاید بتوان گفت اِسکای رایز برج ایفل میامی خواهد بود. ما حقیقتاً از استقبال عمومی که از این طرح صورت گرفته شگفت زده و خشنودیم."

برکوویتز 30 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده و امیداوار است که در حدود نیمی دیگر از سرمایه‌ی مورد نیاز برای ساخت این سازه را، از طریق سرمایه‌گذاری خارجی و در قالب برنامه‌های مهاجرتی EB-5 تأمین کند. مشمولان این طرح بین 500 هزار تا یک میلیون دلار در طرح‌های عمرانی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری دیگر به ودیعه گذارده و در مقابل گرین کارت دریافت می‌کنند. او همچنین مدعی است با سرمایه گذاری شهر روی این پروژه عواید قابل توجهی نصیب میامی خواهد شد که با توجه به ویژگی‌های این سازه این حرف پر بیراه نیست. هر چند به عقیده‌ی گروهی دیگر، آقای برکوویتز بیش از اندازه خوش بین بوده و شاید این آمارها چندان نیز به واقعیت بدل نگردند. این افراد در مورد به واقعیت تبدیل نشدن این وعده‌ها نگران هستند. استدلال آنها بر آمار گردشگرانی که سالانه به میامی سفر کرده و در سواحل آن به گشت و گذار می‌پردازند استوار است، آنها می‌گویند شمار گردشگران با چنین بازدید گسترده‌ای، همخوانی ندارد. از سوی دیگر گردآوری سرمایه‌ی مورد نیاز برای ساخت این سازه نیز از دیگر عوامل نگرانی است. اما جف برگوویتز، تمامی این نگرانی‌ها را بیهوده دانسته و همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کند.

 Disney's Soaring theater

 Disney's Soaring theater

این برج از دیدی مناسب رو به بخش‌های جنوبی میامی برخوردار بوده، همچنین به دلیل ویژگی‌های خاص خود (سقوط آزاد از 50 طبقه و پرش از یک آسمان خراش)، قطعاً ماجراجویان زیادی را به سمت خود جلب خواهد نمود.

برج اسکای رایز در میامی

این سازه به گونه‌ای طراحی شده که از مقاومتی بالا در مقابله با طوفان و گردبادهای دریایی برخوردار است، اما شاید کمی بیش از اندازه نزدیک به خطوط ساحلی قرار گرفته. برکوویتز معتقد است میامی یکی از هیجان انگیزترین نقاط زمین است، پس بالطبع بهترین نقطه برای ساخت این برج نیز همین شهر خواهد بود.

برج اسکای رایز در میامی

قرار است این برج در قسمت مرکزی شهر ساخته شود، از این رو به بسیاری از مکان‌های گردشگری و تفریحی دیگر میامی نزدیک خواهد بود. هزینه‌ی ساخت اِسکای رایز در حدود 430 میلیون دلار برآورد می‌شود. ساخت آن اواخر امسال آغاز شده و تا اوایل سال 2017 به پایان خواهد رسید.

برج اسکای رایز در میامی

در ادامه می‌توانید ویدیویی از این برج زیبا را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits