دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دانشگاه شریف کیمیاگری می‌کند
0
دانشگاه شریف کیمیاگری می‌کند - به گزارش خبرگزاری مهر، مركز توسعه فناوري طلوع با-دانشگاه-شریف-کیمیاگری
دانشگاه شریف کیمیاگری می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، مركز توسعه فناوري طلوع با همكاري مراكز كارآفريني و رشد دانشگاه شریف و نهادهاي ديگر اولين جشنواره كارآفريني تخصصي در حوزه شيمي را با عنوان ”جشنواره كيمياگري جابر بن حيان“ برنامه ريزي نموده است.

این جشنواره اهدفی همچون بزرگداشت جابربن حیان، شخصيت بزرگ دانشمند اسلامي-ايرانی و ترسيم افقي بالاتر و تلاش براي رسيدن اين جشنواره به سطح جشنواره‌هاي بزرگي همچون جشنواره خوارزمي، جشنواره شيخ بهايي، جشنواره رازي، جشنواره فارابي كه آوازه و شهرت اين بزرگان در حوزه‌هاي خاص نشان از تخصصي بودن اغلب اين جشنواره‌ها مي‌دهد برگزار می شود.

از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان به ایجاد فرصت برای صاحبان ایده که نسبت به بازار و جنبه‌های مالی ایده خود آشنایی بیشتری پیدا کنند، فراهم آوردن شرایط برای کارآفرینان جهت بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه‌گذاران، افزایش توان کارآفرینان برای نوشتن طرح تجاری و برنامه‌ریزی اجرایی و شناسایی کارآفرینان جوان و ناشناخته اشاره کرد.

کسب اعتبار و شهرت برای کارآفرینان برتر، استفاده صاحبان ایده از بازخورد کارآفرینان و مدیران برتر، تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرین، پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان، آشنایی صاحبان صنعت با ایده‌های جدید و خلاقانه، ايجاد فضاي شور و نشاط حاصل از مسابقات در دانشگاه، آموزش مستقيم و غير مستقيم اصول و فنون كسب وكار و كاهش نرخ مهاجرت نخبگان از طريق درگير شدن در فضاي كسب و كار نیز از دیگر اهداف این جشنواره است .

این جشنواره اهداف خاصی را نیز از قبیل ترغيب و درگير کردن دانشجويان و دانش آموختگان شيمي در عرصه كارآفريني و افزايش روحيه كارآفريني در آنها، شكوفايي پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي ناشناخته شيمي كشور در راستاي توليد ملي، شناسايي ايده‌هاي نو در حوزه صنايع شيميايي، گسترش كسب و كار دانش بنيان و ايجاد شركت‌هاي كوچك در حوزه شيمي و ايجاد و گسترش يك جشنواره كارآفريني تخصصي در حوزه شيمي در كشور، دنبال می‌کند.

از جمله محورهای جشنواره می‌توان به دارو، محیط زیست، غذا، کشاورزی، مواد بهداشتی و آرایشی، نرم افزارهای رایانه‌ای و شبیه سازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی، رنگ و پوشش، تجهیزات پزشکی، سوخت، سازه و ساختمان، آموزش‌های نوین، مواد پرانرژي و پيروتكنيك و معدن اشاره رد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی http://www.kimiagary.com مراجعه و یا با شماره تلفن‌های مرکز حمایت و توسعه فناوری دانشجویی طلوع 66166031-66166030 تماس حاصل کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits