دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تلاش محیط زیست البرز برای حفظ باغ سیب کرج
0
تلاش محیط زیست البرز برای حفظ باغ سیب کرج - به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، ح-تلاش-محیط-زیست-البرز
تلاش محیط زیست البرز برای حفظ باغ سیب کرج

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، حسین محمدی افزود:مسوولیت حفظ کاربری محدوده شهری اعم از فضای سبز برعهده شهرداری است و در این مورد خاص نیز سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج با تشکیل پرونده مراتب تخلف را برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده است.

وی ادامه داد:در حال حاضر موضوع در دادستانی کرج و زیر نظر مستقیم دادستان کرج در حال رسیدگی و پیگیری است.

محمدی ادامه داد: با تمام این موارد به دلیل اهمیت باغ کرج در کیفیت زندگی مردم از طریق پالایش آلودگی هوای کرج، این اداره کل موضوع را در کمیسیون ماده 5 و با حضور نمایندگان استانداری، شهرداری، اداره راه و شهرسازی، شورای شهر و جهاد کشاورزی مورد بحث قرار داد و خواستار حفظ کاربری فضای سبز باغ سیب کرج شد که تمام مسوولان حاضر در جلسه در این مورد اتفاق نظر داشتند.

وی گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیرم تا از تخریب و دست اندازی به باغ سیب مهرشهر کرج که از جمله سرمایه های ملی است، جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اعلام این موضوع که مراتب اعتراض خود نسبت به قطع درختان را به صورت مکتوب به مالک باغ (بنیاد مستضعفان) و مقام های مسوول منعکس کرده ایم، ابراز امیدواری کرد نتیجه تلاش ها، جلوگیری از قطع درختان و حفظ این سرمایه ارزشمند طبیعی و رضایت خاطر مردم باشد.

شماری از دوستداران طبیعت و محیط زیست، پنج شنبه گذشته 27 فروردین با تجمع در اطراف باغ تاریخی سیب مهر شهر کرج خواستار برخورد قانونی با عوامل تخریب بخشی ازاین باغ و احیای دوباره آن شدند.

باغ 350 هکتاری سیب مهر شهر کرج در دهه 50 ایجاد شد که یکی از فضاهای سبز این کلانشهر محسوب می شود.

مسوولیت حفاظت و نگهداری این باغ برعهده یک دانشگاه و یک دستگاه اجرایی است.

یک شرکت وابسته به این دستگاه اجرایی در تعطیلات نوروز امسال بدون دریافت مجوز قانونی اقدام به قطع بیش از دو هزار درخت سیب در این باغ کرد که واکنش مردم و مسوولان کرج را به دنبال داشت.

علمی ( 1 ) **9014**1440




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits