دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ورزش ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا چند مدال دریافت کرد؟؟؟
0
ایران با کسب 62 مدال و رتبه ششم به کار خود پایان داد

به گزارش دلگرم- کاروان ورزشی ایران با کسب 62 مدال شامل 20 طلا، 20 نقره و 22 برنز در بازی های آسیایی جاکارتا به کار خود پایان داد. عملکردی که در نهایت باعث شد تا ایران با حضور در رده ششم این بازی ها به وطن بازگردد.

این اتفاق در حالی افتاد که مسئولان ورزشی ایران بسیار خوشبین بودند تا کاروان ایران حداکثر با حضور در رده چهارم جدول رده بندی به کار خود پایان دهد. رتبه ای که اتفاقا تا دو سه روز پایانی بازی ها نیز از آن ایران بود اما به مرور کاروان میزبان و کاروان ازبکستان موفق شدند از ورزشکاران کشورمان جلو بزنند و به این ترتیب ایران در نهایت به حضور روی رتبه ششم جدول رده بندی به کار خود پایان دهد.

ورزش ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا چند مدال دریافت کرد؟؟؟
کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا 2018

کاروان ورزشی ایران با کسب رتبه ششم مسابقات جاکارتا عملا پیشرفتی را در کارنامه خود در بازی های آسیایی نداشته است چرا که پیش از این نیز موفق شده به رده ای بهتر از این عنوان دست پیدا کند. ایرانی ها پیش از این در بازی های اینچئون موفق شده بودند در رده پنجم بازی ها قرار بگیرند. در بازی های آسیایی گوانگژو رده چهارم بازی ها از آن شده بود و بازی های آسیایی دوحه در سال 2006 رده ششم جدول عملکرد تیم ها را به ایران اختصاص داده بود.

اما اتفاق جالب در کسب تعداد مدال های طلای کاروان ورزشی ایران است. ملی پوشان کشورمان در رشته های مختلف در این دوره از بازی ها توانستند 20 مدال طلا به دست بیاورند. موضوعی که بیشترین اهمیت را برای کسب رتبه های بهتر دارد. این موضوع از آن نظر جالب است که در سه دوره اخیر ورزشکاران کشورمان موفق شدند تقریبا با همین عدد در کسب مدال طلا به کار خود پایان دهند. ایران در بازی های آسیایی اینچئون 21 مدال طلا و در بازی های آسیایی گوانگژو نیز 20 مدال طلا را به دست بیاورند. این حساب کاروان ورزشی ایران در کسب مدال طلا کار عجیبی نکردند و حتی در موقایسه با دور قبلی این بازی ها یک مدال طلا نیز کمتر دریافت کردند.

تنها موردی کاروان ورزشی ایران در این دوره از مسابقات توانست به ثبت برساند که نوعی پیشرفت به حساب بیاید تعداد کل مدال های دریافت شده است. ایران در حالی در بازی های این دوره موفق به کسب 62 مدال شد که پیش از این با تعداد کمتری به کار خود پایان داده بود. کاروان ایران در بازی های آسیایی اینچئون با 57 مدال و در بازی های آسیایی گوانگژو با 59 مدال به کار خود پایان داد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits