دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تکنولوژی جدید چمن مصنوعی
0
تکنولوژی جدید چمن مصنوعی - تکنولوژی جدید چمن مصنوعی تکنولوژی جدید چمن مصنوعی-تکنولوژی-جدید-مصنوعی
فوتبال
تکنولوژی جدید چمن مصنوعی
تکنولوژی جدید چمن مصنوعی برای زمین های فوتبال هزینه ای ۳۰۰ هزار یورویی دارد.

به گزارش دلگرم به نقل از ایفنام و به نقل از تسنیم ، کمپ تیم های ملی در حال حاضر وضعیت نسبتا مناسبی دارد و امکاناتی که در اختیار تیم های ملی قرار گرفته شاید کامل و پیشرفته نباشد، اما در مجموع شرایط خوبی فراهم آمده تا تیم های مختلف تمرینات خود را به صورت منظم دنبال کنند. کمپی که دارای دو زمین چمن طبیعی، زمین چمن مصنوعی بزرگ و کوچک، سالن فوتسال، سالن بدنسازی، هتل، امکانات پزشکی و ... است.

با این حال نمی توان از ایرادهای این کمپ هم به سادگی عبور کرد. سالن بدنسازی که جایگاه ویژه ای ندارد و قسمتی از سالن فوتسال را به سالن بدنسازی اختصاص داده اند، یا زمین چمنی که گاهی اوقات وضعیت نامناسبی پیدا می کند. بازدید کارلو تاوکیو از کمپ تیم های ملی نکته جالبی را در پی داشت و رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا از چمن مصنوعی کمپ ایراد گرفت و نوع تکنولوژی آن را زیر سؤال برد.

چمن مصنوعی حال حاضر تیم ملی که در سال 2008 توسط فیفا در کمپ تیم های ملی راه اندازی شد، از خرد کردن لاستیک تولید می شود. موضوعی که رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا به آن اشاره کرد و گفت برای راه اندازی یک زمین چمن مصنوعی باید 140 هزار تن لاستیک خرد کنند تا مواد اولیه برای تشکیل چمن مصنوعی فراهم شود.

تاوکیو همچنین به آلودگی های به وجود آمده بابت خرد کردن لاستیک اشاره کرد و درباره مضرات دیگر این نوع چمن گفت: زمانی که آفتاب به زمین چمن مصنوعی تشکیل شده از لاستیک می تابد، باعث به وجود آمدن هیدروکربن شده که این گاز برای افراد به خصوص ورزشکاران بسیار مضر است.

وی پیشنهاد کرد که فدراسیون فوتبال ایران از نوع جدید چمن های مصنوعی که با تکنولوژی روز دنیا در ایتالیا تولید می شود استفاده کند. چمنی که از پوست نارگیل، کائوچو و یک گیاه مخصوص تولید می شود و همچنین برای زیرسازی هم از خرده لاستیک استفاده نمی شود. این نوع چمن که در سال 2006 در ایتالیا تولید شده، با زیرسازی ماسه طبیعی مورد بهره برداری قرار گرفته تا حالتی طبیعی تر داشته باشد.

صحبت های تاوکیو درباره تکنولوژی جدید زمین چمن مصنوعی مورد توجه علی کفاشیان قرار گرفت و به همین دلیل راه اندازی چمن مصنوعی با پوست نارگیل، کائوچو و یک نوع گیاه مخصوص را برآورد هزینه کرد.

راه اندازی چمن مصنوعی از نوع ایتالیایی که ضررش برای ورزشکاران کمتر است و جنس طبیعی تری دارد، 300 هزار یورو (نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان) هزینه در بردارد. باید دید با توجه به برنامه های حال حاضر فدراسیون فوتبال و شرایط مالی آن، آیا کفاشیان راضی می شود به پیشنهاد تاوکیو عمل کند و از تکنولوژی جدید چمن مصنوعی در کمپ تیم های ملی بهره ببرد یا نه.


-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits