دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شکست تلخ تیم طلایی ایران مقابل فرانسه
1
شکست تلخ تیم طلایی ایران مقابل فرانسه - شکست تلخ تیم طلایی ایران مقابل فرانسه تیم ملی وال-شکست-طلایی-ایران-مقابل-فرانسه
تیم ملی والیبال
شکست تلخ تیم طلایی ایران مقابل فرانسه
تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی‌اش در مرحله سوم رقابت‌های قهرمانی جهان برابر فرانسه مغلوب شد.

به گزارش دلگرم به نقل از ایفنام ، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در مرحله سوم رقابت‌های قهرمانی جهان از ساعت 22:55 در سالن اسپودک شهر کاتوویس به مصاف فرانسه رفت که این دیدار با نتیجه 3 بر 2 ( 25 بر 20، 25 بر 23، 22 بر 25، 19 بر 25، 15 بر 9) به سود شاگردان تیلی خاتمه پیدا کرد.

شاگردان کواچ که با پیروزی در بازی شب گذشته برابر آلمان می‌توانستند راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند نتیجه را به حریف واگذار کردند تا برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر نیاز به پیروزی قاطع برابر خروس‌ها داشته باشند، اما در این مسابقه هم با واگذار کردن ست نخست عدم صعودشان قطعی شد.

فرانسه که در حال حاضر در رتبه 13 رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال حضور دارد، تا کنون 14 بار در مسابقات قهرمانی جهان به میدان رفته که بهترین رتبه‌اش سومی در سال 2002 و بد‌ترین آن هجدهمی در سال 1966 محسوب می‌شود. شاگردان تیلی با عملکرد فوق‌العاده خود موفق شدند به عنوان صدرنشین مرحله اول و دوم به اینجا برسند و در بازی گذشته خود هم با نتیجه 3 بر صفر برابر از سد آلمان گذشته بودند.

فرانسه یکی از ده تیمی است که در نخستین دوره مسابقات قهرمانی جهان در سال 1949 در چکسلواکی شرکت کرده بود. رقابت‌های امسال پانزدهمین حضور آن‌ها در معتبر‌ترین رقابت‌های والیبال جهان پس از بازی‌های المپیک محسوب می‌شود. بهترین رتبه‌ای که فرانسوی‌ها در این حضورهای خود به دست آورده‌اند، کسب مدال برنز در سال 2002 است که مسابقات در آرژانتین برگزار می‌شد؛ آنهم پس از ناکامی‌شان در کسب سهمیه شرکت در مسابقات در دو دوره 94 و 98. به غیر از این رتبه سومی، فرانسه چهار بار در سال‌های 49، 52، 86و 2006 نیز در رده ششم مسابقات قهرمانی جهان قرار گرفته است.

تیلی، سرمربی خروس‌ها از سال 2001 به مربیگری روی آورد و کار خود را با باشگاه AS کن شروع کرد و سپس هدایت تیم ملی جمهوری چک را بر عهده گرفت. تیلی به عنوان مربی هم به سه قهرمانی در لیگ فرانسه رسیده است و از سال 2012 به جای فیلپه بلین سرمربی تیم ملی کشور خود شد.

ایران و فرانسه پیش از این دو بار رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌ بودند؛ یکی از آنها در رقابت‌های انتخابی المپیک آتن بود که آن مسابقه با حساب 3 بر صفر به سود فرانسه به پایان رسید. دیگر رویارویی این دو تیم مربوط به دور مقدماتی همین مسابقات بود که آن بازی با نتیجه 3 بر یک به سود خروس‌ها رقم خورد.

تیم ملی والیبال ایران روز شنبه از ساعت 16:10 برای کسب عنوان پنجمی به مصاف روسیه خواهد رفت.


-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits