دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برجک‌های الکترونیکی جایگزین سربازان در مرز اجرای طرح پایش لحظه ای مرز در پایتخت
0
برجک‌های الکترونیکی جایگزین سربازان در مرز اجرای طرح پایش لحظه ای مرز در پایتخت - به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ذوالفقاری روز چه-برجک-الکترونیکی-جایگزین-سربازان-اجرای-پایش
برجک‌های الکترونیکی جایگزین سربازان در مرز اجرای طرح پایش لحظه ای مرز در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در حاشیه مرحله پایانی رزمایش اقتدار 3 در جمع خبرنگاران گفت: مانیتورینگ پایش لحظه ای مرز در حال انجام است و با کمک وزیر کشور به زودی تمام پایگاه های مرکزی از مرکز قابل رویت است.

وی ادامه داد: با اجرای نهایی این طرح تمام پاسگاه ها و خط مرز به صورت 24 ساعته در پایتخت و تمام نقاط قابل مشاهده است.

به گفته ذوالفقاری انتقال امن اطلاعات برای ما بسیار مهم بود که این کار نیز انجام شده است. هم اکنون بخش عمده مرزهای خراسان جنوبی و استان سیستان و بلوچستان و بخشی از مرز کرمانشاه و آذربایجان غربی به این سیستم متصل شده اند. تلاش می کنیم تا از دوربین های گمرک و پایانه ها نیز استفاده کنیم.

وی از احداث برجک های الکترونیکی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه باید هر روز از زیرساخت های جدید استفاده کنیم طرح برجک های الکترونیکی را در دستور کار قرار داده ایم تا به جای استفاده از نیرو از این برجک ها برای کنترل استفاده کرده و در صورت نیاز نیروهای پاسگاه های مرزی وارد عمل شوند.

فرمانده مرزبانی کشور با اعلام اینکه تست بالن های کنترل مرز به صورت موفقیت آمیز انجام شد تاکید کرد: این بالن ها بر روی ماشین در حال حرکت در حال نصب است و یکی دیگر از قابلیت های آن متحرک بودن است ضمن اینکه دوربین های آن قابلیت دید در شب را دارند.

وی در مورد قابلیت خودروهای ضد گلوله مرزبانی گفت: با توجه به اینکه ممکن بود در کمین اشرار، نیروها آسیب ببینند اقدام به امین سازی خودروهای مرزبانی کرده و تمام این خودروها ضدگلوله شدند. خودروهای جدید در مناطق پرخطر مورد استفاده قرار می گیرند.

ذوالفقاری با بیان اینکه هر بالن 200 میلیون تومان هزینه دارد تاکید کرد: این بالن ها در مناطق پست تا 400 متر و در مناطق ساحلی تا 900 متر ارتفاع می گیرند و قادرند با سرعت 20 کیلومتر در ساعت حرکت کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits