دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اعلام آمادگی آمریکا برای کمک به مناطق زلزله زده
2
در این بیانیه آمده است : ما عمیقا از تلفات جانی و تخریب ناشی از این فاجعه متاثر هستیم و برای کمک به مردم ایران در این لحظه دشوار اعلام آمادگی می کنیم.آمریکا برای کمک به مناطق زلزله زده در استان...

در این بیانیه آمده است : ما عمیقا از تلفات جانی و تخریب ناشی از این فاجعه متاثر هستیم و برای کمک به مردم ایران در این لحظه دشوار اعلام آمادگی می کنیم.
آمریکا برای کمک به مناطق زلزله زده در استان بوشهر ایران اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی آمریکا برای کمک به مناطق زلزله زده

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز " کاتلین هایدن " سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته با صدور بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با مردم ایران آمادگی کشورش را برای کمک به مناطق زلزله زده اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است :" ما عمیقا از تلفات جانی و تخریب ناشی از این فاجعه متاثر هستیم و برای کمک به مردم ایران در این لحظه دشوار اعلام آمادگی می کنیم."

این نخستین بار پس از فاجعه زلزله بم است که کاخ سفید با صدور بیانیه ای نسبت به وقوع زلزله در ایران واکنش نشان می دهد.

در جریان زلزله بم هم آمریکا اقدام به ارسال کمک کرد و ایران کمک های آمریکا را پذیرفت، اما مقامات کشورمان در زلزله سال گذشته آذربایجان و نیز پس از زلزله اخیر بوشهر اعلام کردند که نیازی به دریافت کمک های خارجی ندارند.

گفتنی است زلزله استان بوشهر در رسانه های غربی به دلیل همجواری آن با نیروگاه هسته ای بوشهر انعکاس گسترده ای یافته است و از نظر برخی ناظران یکی از دلایل این انعکاس مهم بودن مساله هسته ای ایران برای غرب از سویی و از سوی دیگر بزرگنمایی رسانه ای در موضوع امنیت محیطی فعالیت های هسته ای در ایران است.

بنا به اعلام مقامات مسئول کشورمان نیروگاه هسته ای بوشهر هیچ آسیبی از زلزله بوشهر ندیده است و به گونه ای طراحی شده است که در برابرزلزله های بزرگ تر از 8 ریشتر هم مقاوم باشد.

منبع:عصر ایران



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits