دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا ایران از امریکا به سازمان بین‌المللی دریانوردی شکایت کرد ؟
0
ایران از آمریکا به سازمان بین‌المللی دریانوردی شکایت کرد. شکایت ایران یک روز پس از آن مطرح می‌شود که برایان هوک، مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، به بنادر و شرکت‌های بیمه هشدار داد

ایران از آمریکا به سازمان بین‌المللی دریانوردی شکایت کرد

مجله دلگرم: ایران از آمریکا به سازمان بین‌المللی دریانوردی شکایت برده که مانع بیمه شدن کشتی‌های ایران می‌شود. این خبر را حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در بریتانیا اعلام کرده است.

۱۷۲ کشور عضو این سازمان هستند و مقر آن در لندن است.

شکایت ایران یک روز پس از آن مطرح می‌شود که برایان هوک، مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، به بنادر و شرکت‌های بیمه هشدار داد برای در امان ماندن از جریمه‌ها و تحریم‌های آمریکا، «از کشتی‌های ایرانی دوری کنند.»

آقای هوک پیش‌بینی کرده که با دوری جستن شرکت‌های بین‌المللی از کشتی‌های ایرانی، ایران مجبور می‌شود که برای بیمه شدن کشتی‌هایش از خدمات شرکت‌های داخلی بهره ببرد. اقدامی که به گمان او باعث دردسر بیشتر برای شرکت‌هایی می‌شود که توان بازپرداخت خسارات بزرگ را ندارند.

سفیر ایران در لندن این اقدام را «نقض معاهدات بین‌المللی دریانوردی» خوانده و آن را عامل «به خطر انداختن ایمنی دریانوردی» دانسته است.

آقای بعیدی‌نژاد نوشته که به همین دلایل ایران خواستار «بررسی ویژه‌ این موضوع در شورای سازمان دریانوردی» شده است.

تحریم‌های ایران که بعد از اجرای برجام (توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی) برداشته شده بودند، دوباره با بیرون آمدن آمریکا از این توافق از سوی آمریکا به اجرا در می‌آیند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits