دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گروه تروریستی الاحوازیه چگونه شکل گرفت؟ + عکس
0
گروه تروریستی الاحوازیه چیست و چگونه شکل گرفت؟ زمان پیدایش گروه: اواسط سال ۱۳۷۵ علت پیدایش: مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان عقاید: مبارزه مسلحانه تا نابودی (غیرعرب ها) و آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایر خلیج فارس!)

گروه تروریستی الاحوازیه چیست و چگونه شکل گرفت؟

مجله دلگرم: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان انقلاب برای سرنگونی حکومت نوپای جمهوری اسلامی در نقاط مختلف ایران توسط عواملشان سیاست تجزیه طلبی پیشه کردند و در این میان، یکی از مناطق حساس و استراتژیک ایران ـ که عمده منافع نفتی ایران در آن منطقه وجود داشت ـ دستخوش خیانت و آشوب گروه‌های قدرت طلب وابسته به کشور‌های وهابی حوزه خلیج فارس شد.

گروه الاحوازیه، شکل گیری الاحوازیه، جبهه خلق عرب

الاحوازیه به روایت آمار

زمان پیدایش گروه: اواسط سال ۱۳۷۵
علت پیدایش: مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان
عقاید: مبارزه مسلحانه تا نابودی (غیرعرب ها) و آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایر خلیج فارس!)
اهداف: براندازی جمهوری اسلامی ایران از طریق قیام مسلحانه
وابستگی: بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود
رهبر معنوی: حبیب نبگان، ساکن دانمارک
رهبر نظامی: حبیب نبگان، ساکن دانمارک
حمایت معنوی: طاهر آل نعمه در کانادا، موسوی در حزب النهضه و ابوبشار، محمود احمد، رئیس جبهه دموکراتیک خلق عرب در انگلیس و کشور‌های هلند، دانمارک و سوئد و سازمان سیا
حمایت مادی و تسلیحاتی: بر اساس اسناد منتشره ویکی لیکس حبیب نبگان و احمد نیسی در سال ۱۳۸۴ بعد از فرار از کشور به اتفاق فردی به نام فرید مقیم کشور امارات متحده عربی با سفیر آمریکا در امارات ملاقات و ضمن توضیح در مورد چگونگی بمب گذاری‌های خود در اهواز از وی درخواست پناهندگی و ملاقات با اعضای سازمان سیا می‌نمایند.
مکان استقرار: دانمارک، سوئد و هلند
محدوده فعالیت: فعالیت نظامی در منطقه جنوب ایران و فعالیت مجازی با راه اندازی سایت احوازنا
وضعیت گروه: نیمه فعال

از عناصر این گروه می‌توان به «شیخ محمد الکاظم الخاقانی» اشاره کرد که در ماه مارس سال ۲۰۰۷ میلادی در جلسه‌ای که در مجلس اعیان انگلیس با همکاری انجمن “هنری جکسون” برگزار شد، شرکت و در آن جلسه ادعا کرد، برای طرح توسعه نیشکر در خوزستان بیش از دویست هزار هکتار از اراضی متعلق به مردم خریداری شده و در توسعه صنعت به کار رفته است. او مدعی می‌شود این از پروژ‌هایی است که برای نابودی زندگی مردم اهواز و نابودی برادران عرب زبان در نظر گرفته شده است.

گروهک الاحوازیه بعد از حمله عراق به ایران، به عوامل ستون پنجم عراق در مناطق مختلف خوزستان تبدیل شدند و با کشتار مردم مقاومت کننده در برابر تجاوز ارتش بعث نقش استراتژیکی را برای ارتش بعث بازی کرد.

در چهل سال گذشته در همه بحران‌هایی که در مناطق مختلف عرب نشین ایران به وقوع پیوست، ریشه‌های این گروه وجود داشته و نقش آفرینی کرده اند. حتی در انفجار و عملیات‌های تروریستی سال‌های اخیر در اهواز، نقش «گروه الاحوازیه» که همان «جبهه خلق عرب» است و نام خود را از جبهه خلق عرب به الاحوازیه تغییر داده کاملا آشکار است. بعد از حمله ناتو به عراق و حضور ارتش انگلیس در بصره، نقش این گروه در جنوب ایران پررنگ‌تر شد و سازماندهی آن‌ها توسط انگلیس کاملا مشهود است و مستندات بسیاری در این رابطه وجود دارد.

گروه تروریستی الاحوازیه

حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» نسخه‌ای انگلیسی برای برخی افراد تروریست به نام «خلق عرب مقیم اروپا»ست که در سال ۲۰۰۳ در این کشور اعلام موجودیت نموده و علم مبارزه با جمهوری اسلامی ایران را بلند کرد.

«منصور عبدویس» معروف به «منصور سیلاوی» که همه او را به مشکلات خانوادگی و عصبی مزاج بودنش می‌شناختند، مسئولیت این گروه را به عهده گرفت. برای اینکه دولت انگلیس از نزدیک فعالیت‌های حزب خودساخته را رصد کند، نماینده تام الاختیار خود به نام «دانیل برت» عضو حزب کارگر را با عنوان مسئول انجمن دوستی عرب‌های ایران و انگلیس در کنار حزب تضامن قرار می‌دهد.

گروه الاحوازیه، شکل گیری الاحوازیه، جبهه خلق عرب

گروه الاحوازیه با تمسک به قوم گرایی عربی اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس‌ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون باید فارس‌ها به اشغال اهواز پایان دهند.

«خالد عبدیان» که از عناصر شناخته شده تشکیلات دوستی اهواز و انگلیس است در ادعایی می‌گوید: دولت ایران اقدام به جداسازی عرب‌های خوزستان از خاک و آشیانه شان می‌کند و زمین‌های آن‌ها را به زور تصاحب کرده و آن‌ها را از شهر اهواز خارج می‌کند. این گروه برای ایجاد شکاف میان مردم و جمهوری اسلامی و تحریک مردم ادعا می‌کند که جمهوری اسلامی ایران نیز مانند رژیم شاهنشاهی ایران قصد دارد که اقوام عرب را در منطقه خوزستان جدا کند.

گروه الاحوازیه، شکل گیری الاحوازیه، جبهه خلق عرب

افراد این گروه بر این باورند که باید مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس‌ها (غیرعرب ها) و آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایرخلیج فارس!) بی رحمانه ادامه داشته باشد. آن‌ها جزایر سه گانه ابوموسی و تنب را نیز بخشی از خاک اعراب می‌دانند و علاوه بر آن در نقشه‌های خود عنوان خلیج عربی را به جای خلیج فارس برگزیده اند.

اکنون سی سال پس از پایان دفاع مقدس، گروه الاحوازیه با کمک مالی مستقیم دولت‌های عربی در منطقه در حال برنامه ریزی برای جدایی خوزستان از ایران هستند.



دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits