دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا روزنامه «صدای اصلاحات» توقیف شد؟؟؟
0
آیا روزنامه «صدای اصلاحات» توقیف شد؟؟؟روزنامه «صدای اصلاحات» در روزنامه مورخ پنجشنبه 22 شهریور 1397 روزی که عزاداران محرم به نام حضرت رقیه (س) آنرا میشناسند و برای او عزاداری میکنند، در صفحه اصلی خود متنی را منتشر کرد که از دید خیلی از عزاداران و به...

روزنامه «صدای اصلاحات» روز پنجشنبه 22 شهریور 1397 روزی که عزاداران محرم به نام حضرت رقیه (س) آنرا میشناسند و برای او عزاداری میکنند، در صفحه اصلی خود متنی را منتشر کرد که از دید خیلی از عزاداران و به ویژه روحانیت توهین به حضرت رقیه (س) بوده است.

توقیف روزنامه صدای اصلاحات، توهین به حضرت رقیه
روزنامه «صدای اصلاحات» روز پنجشنبه 22 شهریور 1397

امروز خبر رسید که دادستان کل کشور طی نامه‌ای به دادستان ویژه روحانیت تهران خواستار توقیف روزنامه "صدای اصلاحات" و برخورد با عاملان این اقدام شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی

دادستان محترم ویژه روحانیت تهران

با سلام و تحیت

روزنامه صدای اصلاحات در شماره 623 مورخ پنجشنبه 22/6/97 و درست در روزی که همه عاشقان و عزاداران حسینی به نام حضرت رقیه (س) دختر گرانقدر حضرت سید الشهدا(ع) به سوگواری می پرداختند، با کمال تاسف عکس و عنوانی را در تیتر صفحه اول خود منعکس نموده که مصداق بارز هتک حرمت خاندان عصمت و طهارت می‌باشد.

بدین جهت مقرر می دارد ضمن تحت پیگرد قرار دادن مدیرمسئول روزنامه مذکور در اولین فرصت، تقاضای مجازات مناسب و توقیف نشریه هتاک را از دادگاه صالح بنمایید.

نظر به اینکه این اقدام موجب تالم خاطر و اعتراض امت اسلامی و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در این ایام حزن و اندوه شده است، ضروری است نتیجه اقدامات، اعلام عمومی شود.

محمد جعفر منتظری

آیا روزنامه توقیف شد ؟؟؟

سردبیر روزنامه «صدای اصلاحات» گفت: شب گذشته دادستانی به دفتر روحانیت دستور داد تا مدیر مسئول روزنامه را به دادسرا احضار کند و یکسری رسانه‌ها بر همین اساس فکر کردند که این روزنامه توقیف شده است.

«سیدهادی کسائی زاده» سردبیر روزنامه«صدای اصلاحات» درباره توقیف این روزنامه گفت: روزنامه صدای اصلاحات توقیف نشده است و روزنامه‌مان فردا منتشر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به خبری که در رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: دیشب ساعت ۲۲:۳۰ دادستانی به دفتر روحانیت دستور داد تا مدیر مسئول روزنامه را به دادسرا احضار کند و یکسری رسانه‌ها بر همین اساس فکر کردند که این روزنامه توقیف شده است و با تیتر توقیف شد خبرهایشان را منتشر کردند.

کسائی‌زاده ادامه داد: بر همین اساس فردا ساعت ۸ صبح مدیر مسئول روزنامه به دادسرای ویژه روحانیت احضار شده است و به عنوان مطلع و کسی که توضیحاتی را باید ارائه دهد در دادگاه حاضر شده و نتیجه‌اش را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

هفته گذشته گزارشی از ماجرای تغییر جنسیت دختری روستایی در روزنامه صدای اصلاحات چاپ شد که این مطلب واکنش‌های زیادی از سوی برخی چهره ها و حتی نهادهای مختلف داشت.

این مطلب درست در روز سوم ماه محرم که منسوب به حضرت رقیه (س) است، با تیتر «رقیه پس از ۲۲ سال مهدی شد» در صفحه یک روزنامه صدای اصلاحات به چاپ رسید و این شائبه را پیش آورد که این نشریه عمداً در روزی که مزین به نام دردانه سیدالشهدا (ع) است چنین تیتری را منتشر کرده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits