دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پرونده پرستاری بیماران الکترونیکی می شود
0
مجله دلگرم - معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: با الکترونیکی شدن خدمات این سازمان و تامین امکانات و زیرساخت ها در مراکز درمانی و بیمارستانی به این منظور، پرونده کاغذی بیماران در حوزه پرستاری...

مجله دلگرم - معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: با الکترونیکی شدن خدمات این سازمان و تامین امکانات و زیرساخت ها در مراکز درمانی و بیمارستانی به این منظور، پرونده کاغذی بیماران در حوزه پرستاری حذف و پرونده های الکترونیکی جایگزین آنها می شود.

مهدی درخشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از آنجا که اکنون هر پرستار دارای یک «کاردکس» پرستاری است، قرار است به واسطه الکترونیکی شدن خدمات، این کاردکس حذف و اطلاعات پزشکی بیماران در مراکز درمانی به صورت الکترونیکی در پرونده آنها ثبت شود.
«کاردکس» به کاربرگی اطلاق می شود که به عنوان پرونده کاغذی، برنامه مراقبت های پرستاری روزانه بیمار بستری در بخش، در آن ثبت می شود. این کاربرگ یک برگه منفرد برای هر بیمار است که در ابتدای پذیرش بیمار در بخش تشکیل و پس از هر ویزیت، به روزرسانی می شود و پرستاران بخش با مراجعه به آن، اطلاعات لازم در خصوص اجرای برنامه مراقبتی و دارویی بیمار را به طور خلاصه و در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت می کنند.
کاردکس از بخش های مختلفی نظیر اطلاعات ضروری بیمار، درخواست پزشک، رژیم دارویی بیمار، مهمترین مراقبت های پرستاری و رژیم غذایی تشکیل شده است.
درخشان ادامه داد: اکنون به صورت پایلوت در پنج تا هشت بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی، طرح الکترونیکی شدن کاردکس پرستاری در حال انجام است که امیدواریم در یک ماه آینده در تمام بیمارستان های این سازمان، خدمات الکترونیکی با استفاده از کاردکس پرستاران به بیماران ارائه شود.
وی تصریح کرد: البته برنامه دیگری برای حوزه پرستاری در بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی در دستورکار قرار دارد که طبق آن قرار است هر پرستار یک دستگاه تبلت برای ثبت اطلاعات مربوط به بیماران داشته باشد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: با وارد کردن اطلاعات مربوط به بیماران در تبلت پرستاران، پزشکان هم از این اطلاعات می توانند استفاده کنند که امیدواریم با الکترونیکی شدن این خدمات، بتوانیم در سریعترین زمان بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: از حدود دو سال پیش کار الکترونیکی شدن خدمات در مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی آغاز شده و اکنون در تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی ملکی این سازمان همه خدمات به صورت الکترونیکی است. این طرح در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی نیز به صورت آزمایشی در حال انجام است که امیدواریم در آینده ای نزدیک تمام این خدمات الکترونیکی شود تا مردم از خدمات مطلوب درمانی بهره مند شوند.
بر اساس آمار تاکنون 90 میلیون نسخه به صورت الکترونیکی صادر شده است.
سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد.
این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.
اجتمام*7268*1834




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits