دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ارتباط اختلال خواب زنان باردار با زایمان زودرس
1
تهران– ایرنا- محققان دانشگاه جنوب استرالیا با گردآوری و بررسی اطلاعات به دست آمده در مطالعات قبلی دریافتند خواب کافی زنان باردار موجب کاهش ریسک تولد پیش از موعد نوزاد می شود. به گزارش گروه اخبار...

تهران– ایرنا- محققان دانشگاه جنوب استرالیا با گردآوری و بررسی اطلاعات به دست آمده در مطالعات قبلی دریافتند خواب کافی زنان باردار موجب کاهش ریسک تولد پیش از موعد نوزاد می شود.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، اشخاص بزرگسال حدود یک سوم زندگی خود را در خواب به سر می برند و در نتیجه جنین قبل از تولد نیز حدود یک سوم از زندگی خود را در خواب است و این میزان تاثیر مهمی بر سلامت آن دارد.
پیش از این مشخص شده است که خوابیدن زنان باردار به پشت به دلیل کاهش میزان اکسیژن و مواد مغذی دریافت شده توسط جفت، برای جنین خطرناک است. اکنون محققان دریافتند در بین مادرانی که به آپنه خواب انسدادی (OSA)، کم خوابی و بدخوابی مبتلا هستند، خطر زایمان رودرس بیش از سایر مادران است.
آپنه خواب انسدادی یک اختلال جدی است که در آن تنفس شخص در زمان خواب به طور مکرر قطع و مجددا انجام می شود. به گفته محققان این نوع اختلال خواب بیشترین ارتباط را با زایمان زودرس دارد و در چهار مورد از پنج مطالعه بزرگ انجام شده در رابطه با زایمان زودرس، به ارتباط بین آپنه خواب انسدادی و زایمان زودرس پرداخته شده است.
محققان در این تحقیقات تلاش کردند اطلاعات مهمی را در ارتباط با حفظ سلامت جنین و کاهش میزان زایمان زودرس به دست آورند، با وجود این هیچ نوع رابطه علت و معلولی برای ارتباط بین اختلال خواب و زایمان زودرس ارائه نکرده اند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Sleep Medicine Reviews منتشر شده است.
علمی (6)**9259*2017




این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits