دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
واکنش وزارت نفت به درخواست بابک زنجانی برای افتتحاح حساب مشترک
0
وعده های پوچ بابک زنجانی تمامی ندارد!!

بک زنجانی و شرکایش که با تخلف بیش از 2 میلیارد دلاری از پرداخت بدهی نفتی خودداری می کنند، بارها با هدف وقت کشی و ایجاد فرصت، وعده پرداخت پول از طریق بانک های خارجی را مطرح کرده اند که پس از دادن شماره حساب و چند ماه پیگیری، دروغ بودن ادعایشان مشخص شده است.

به گزارش دلگرم و به نقل از ایرنا، زنجانی و شرکایش در سال های گذشته، بارها وعده پرداخت بدهی هنگفت خود را مطرح کرده اما این وعده ها هیچگاه محقق نشده است.
آنها با هدف ایجاد فرصت برای خود و وقت کشی، چندین بار اعلام کرده بودند در بانک های داخلی و خارجی، مبالغ ارزی کلانی را در اختیار دارند و حاضرند بابت بدهی خود آن مبالغ را در اختیار وزارت نفت قرار دهند.
آنها، هر بار نیز با معرفی یک بانک خارجی به وزارت نفت و مسئولان بانک مرکزی، خواهان وصول مطالبات شرکت ملی نفت ایران از آن محل شده اند که البته پس از بررسی بانک مرکزی، واهی بودن ادعای بابک زنجانی و خالی بودن حساب های معرفی شده آشکار شده است.

www.delgarm.com

بابک زنجانی بارها تحریم ها را برای طفره رفتن از پرداخت بدهی بهانه کرده بود اما با وجود رفع تحریم ها پس از اجرای برجام، هر از گاهی با طرح ادعاهایی مانند آمادگی شرکایش برای پرداخت بدهی، وقت کشی می کرد؛ اکنون نیز که زمزمه بازگشت تحریم ها مطرح شده، باز دوباره تحریم بانکی را بهانه می کند.
تازه ترین ادعای تیم بابک زنجانی در هفته جاری مطرح شد که براساس آن «رسول کوهپایه‌زاده» وکیل این مجرم نفتی مدعی شد: «شرکای خارجی موکلم به دوستان ما در شرکت ملی نفت ایران اعلام کردند که با توجه به شرایط کنونی، یا شما یک بانک معتبری که مورد قبول خودتان هست اعلام کنید که این شرایط را بپذیرد و حساب مشترک باز کنید که ما در همانجا حساب باز کنیم، یا این‌که در بانکی که ما اعلام می‌کنیم حضور یابیم و آن حساب باز و امکان انتقال وجه فراهم شود.»
به گفته وکیل بابک زنجانی، از این موضوع بیشتر از یک ماه می‌گذرد و شرکت ملی نفت ایران نه خودش توانسته بانک خارجی معرفی کند که بتواند قرارداد را اجرایی و عملیاتی کند و نه پاسخی به شرکای خارجی داده است.

واکنش وزارت نفت به تازه ترین دروغ بابک زنجانی
وزارت نفت در واکنش به ادعای وکیل بابک زنجانی اعلام کرد: یکی از اتهامات پرونده بابک زنجانی که از سال 1394 گشوده شده به فروش نفت مربوط می‌شود که با وجود وعده متعدد شرکای خارجی او مبنی بر پرداخت حدود 2 میلیارد یورو بدهی اش به شرکت ملی نفت ایران، هنوز هیچ پرداختی صورت نگرفته است.
نمایندگان شرکت ملی نفت ایران در سا‌ل‌های گذشته برای دریافت مطالبات این شرکت از آقای زنجانی بارها در جلسات مکرر حضور پیدا کرده و به سفرهای متعددی رفتند، اما آنها نه تنها هیچ گام مثبتی در این زمینه بر نداشتند، بلکه سعی در طولانی کردن روند مذاکرات و پرداخت بدهی داشته و دارند.
«شرکت ملی نفت ایران همچنین در آخرین اقدام، علاوه بر اینکه در بیستم تیرماه امسال شماره حساب‌های متعددی را برای دریافت مطالباتش به شرکای خارجی این مجرم نفتی اعلام کرد، به همراه هیاتی متشکل از دستگاه‌های ذیربط به بانک‌های خارجی که شرکای خارجی آقای زنجانی برای افتتاح حساب مشترک عنوان کرده بودند مراجعه، اما به محض هماهنگی‌های انجام شده، آنها بلافاصله اقدام به تغییر بانک کردند.»
همچنین شرایطی که شرکای خارجی این مجرم نفتی اعلام کردند مورد قبول بانک‌ها واقع نشد.

** اعدام در انتظار مجرم بزرگ نفتی
به علت بدهی بیش از 2 میلیارد یورو و خودداری از پرداخت پول، دادگاه وی را به اعدام محکوم کرده اما با امید همکاری وی در بازپرداخت این مبلغ، تاکنون از اجرای حکم اعدام خودداری شده است.
با وجود مهلت های بسیاری که برای وی در نظر گرفته شده، بابک زنجانی و شرکایش، با بهانه تراشی و دادن وعده های پوچ مبنی بر آمادگی برای پرداخت بدهی، تنها اقدام به وقت کشی کرده اند.
خودداری این متهم در پرداخت مطالبات سبب شده است، اموال وی به مزایده گذاشته تا بخشی از بدهی وی تسویه شود؛ هر چند گفته می شود اموال وی فقط تا 600 میلیون یورو از بدهی او را پوشش می دهد.
همچنین دی ماه پارسال یکی از شرکای مهم وی به نام «ع.ز» در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی بازداشت و به مقام های قضایی کشور تحویل شد.
این متهم، پیشتر در مالزی شناسایی شد اما توانست به آمریکای مرکزی متواری و مخفی شود.
دادستان کل کشور 27 تیرماه در برنامه در دوره مشترک تعالی استادان و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه در مشهد درباره پرونده بابک زنجانی اعلام کرد «دنبال برگشت بیت المال هستیم؛ اما بدانید حکم او اعدام است و قطعا اعدام می شود.»



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits