دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
13 هزار زندانی جرایم غیرعمد دارند
0
تهران- ایرنا- بیش از 13 هزار زندانی غیرعمد در زندان‌های کشور هستند که 99 درصد این افراد به دلیل محکومیت مالی و فقط یک درصد بابت ناتوانی در تامین بدهی دیه در بند حضور دارند. به گزارش روز سه شنبه...

تهران- ایرنا- بیش از 13 هزار زندانی غیرعمد در زندان‌های کشور هستند که 99 درصد این افراد به دلیل محکومیت مالی و فقط یک درصد بابت ناتوانی در تامین بدهی دیه در بند حضور دارند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار قضایی ایرنا از ستاد دیه کشور، زندانیان چک با 9 هزار و 300 نفر بیشترین گروه محکومان غیرعمد را شامل می شوند و بدهکاران دیه ناشی از حوادث کارگاهی فقط با 90 زندانی کم جمعیت‌ترین طیف زندانیان غیرعمد هستند.
استان اصفهان با میزبانی از هزار و 660 محبوس نیازمند، بیشترین زندانی را به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد به خود اختصاص داده و استان‌های فارس با هزار و 346 محبوس، تهران با 880 محکوم و گیلان با 866 بدهکار مالی و دیه در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار دارند.
طبق این آمار نزدیک به یک چهارم زندانیان غیرعمد تنها در دو استان فرهنگی «اصفهان» و «فارس» نگهداری می‌شوند که نبود برخی از مولفه‌های منتهی به حبس، ازجمله همجواری برخی استان‌ها با همسایگان ناامن همچون عراق و پاکستان یا رواج قاچاق مواد مخدر در شهرهای همجوار با خاک افغانستان چندان توجیه منطقی ندارد.
در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، زندانیان دیات رانندگی با کاهش چشمگیری به 300 نفر رسیده اند که با پیگیری ستاد دیه و با توجه به آثار قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث، این گروه از بدهکاران نیز به زودی آزاد خواهند شد.
اجتمام*1003*1834




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits