دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ابتکار خواستار آزادی دو زن ایرانی زندانی در اندونزی شد
0
تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه دو زن ایرانی در اندونزی زندانی هستند؛ افزود: در مذاکرات انجام شده با مقامات اندونزی درخواست کردم که این دو نفر آزاد شوند و به...

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه دو زن ایرانی در اندونزی زندانی هستند؛ افزود: در مذاکرات انجام شده با مقامات اندونزی درخواست کردم که این دو نفر آزاد شوند و به آغوش خانواده خود بازگردند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار در دیدار با مقامات و هیات اندونزیایی که به ایران سفر کرده اند، افزود: رایزنی با مقامات اندونزی در خصوص آزادی دو زن ایرانی از زندان های این کشور انجام شده است.
وی همچنین درباره امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری با موضوع توانمندسازی زنان، حمایت از کودکان و تاب آوری خانواده میان ایران و اندونزی گفت: این تفاهم نامه ابعاد مختلفی از جمله همکاری های پژوهشی و مطالعاتی را دربرمی گیرد.
ابتکار اظهار داشت: پیشنهادی در حوزه پژوهشی به اندونزی ارائه کرده ایم که بر اساس این پیشنهاد، تجربیات و دستاوردهایی که ایران و اندونزی در حوزه زنان دارند، به اشتراک گذاشته می شود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین از پیش بینی مجازات سنگین برای سوءاستفاده کنندگان جنسی از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خبر داد و گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در صحن علنی مجلس یک لایحه مبسوط است که به ابعاد مختلف آزار و اذیت کودکان و نوجوانان می پردازد. یکی از مخاطرات کودکان فضای مجازی است.
ابتکار با اشاره به جنبه پیشگیری از بعد قضایی نیز اظهار داشت: بر اساس این لایحه باید از سوی قوه قضاییه نیز ساختاری برای رسیدگی به این جرایم پیش بینی شود. همچنین به جرایم حوزه کودکان از منظر عمومی نگاه شده است. در این لایحه به طور خاص به جرایم حوزه کودکان چه از منظر جنسی و چه از منظرهای دیگر پرداخته شده و مجازات ‌های سنگینی درنظرگرفته شده است. امیدواریم که مجلس شورای اسلامی هر چه سریعتر این قانون را تصویب کند.
هیاتی از اندونزی از جمله یوحنا سوزانا یم بیسه وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی از چند روز گذشته به ایران سفر کرده که تاکنون با مسئولان و مقامات مختلفی در ایران دیدار داشته اند.
اجتمام*7268*1834




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits