دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکاتی که زائران هنگام ورود به فرودگاه مدینه باید بدانند
0
ایرنا – مدینه منوره – شاید یکی از سخت ترین مراحل یک مسافرت خارجی، چرخه تشریفات فرودگاه مقصد باشد، اما هنگام موسم حج ابراهیمی در عربستان، این تشریفات به دلیل تعداد مسافران ورودی، بسیار سخت تر است و...

ایرنا – مدینه منوره – شاید یکی از سخت ترین مراحل یک مسافرت خارجی، چرخه تشریفات فرودگاه مقصد باشد، اما هنگام موسم حج ابراهیمی در عربستان، این تشریفات به دلیل تعداد مسافران ورودی، بسیار سخت تر است و از همین رو لازم است، با اطلاعات بیشتر و کافی وارد فرودگاه های کشور عربستان شویم.

این درحالی است که همه هماهنگی ها از سوی دستگاه های ذیربط بویژه سازمان حج و زیارت برای تسهیل در تشریفات ورود به خاک عربستان صورت گرفته است.
نکته اولی که زائر باید بداند اینکه ، در بدو ورود به فرودگاه مدینه، بطور مستقیم به سمت گیت های (دروازه های) گذرنامه هدایت می شود. بنابراین می بایست مدارک مورد نیاز جهت تحویل به پلیس گذرنامه در دستش باشد.
این مدارک شامل ، گذرنامه، ویزای ورود و کارت موسوم به بطاقه است. در کارت بطاقه زائر می بایست مشخصات خود را در آن درج کند که ضرورت دارد آنها که به عربی تسلط ندارند، از افراد مطمئن کمک بگیرند و اطلاعات درست را در کارت درج کنند.
نکته مهم این است که زائران باید دقت زیادی در حفظ و نگهداری گذرنامه ها و مدارکشان داشته باشند، چرا که برخی ها گذرنامه هایشان را در هواپیما جا می گذارند که این امر هم برای فرد و هم کاروان دردسر آفرین می شود.
مرحله دوم ، پلیس گذرنامه است که بعد از دریافت مدارک، از فرد انگشت نگاری می کند و سپس مهر ورود را داخل گذرنامه ثبت می کند، زائران حواسشان باشد که مهر ورود و تاریخ بطور کامل در پاسپورت درج شده باشد.
پلیس سپس تیکه ای از کارت بطاقه را جدا می کند و همراه برگه ویزا و پاسپورت آن را به مسافر ورودی تحویل می دهد.
در مرحله بعد ، زائران به سالن انتظار هدایت می شوند تا چمدان هایشان برسد؛ اما نکته مهم آنجاست که چمدان ها و ساک های بزرگ را کارگران شاغل در فرودگاه مدینه از روی نوار نقاله دریافت کرده و از آنجا تا بازرسی حمل می کنند و افراد نباید مقابل نوار نقاله های جابجایی چمدان ها تجمع کنند.
بعد از بازرسی ، ساک ها و چمدان های بزرگ توسط کارگران تا محل دپوی بار در سالن گمرک حمل می شود و زائران تنها ساک های دستی خود را همراه دارند و از آنجا به سمت محل استقرار اتوبوس ها حرکت می کنند.
این مرحله، یعنی از ابتدای ورود زائر به سالن فرودگاه مدینه تا خروجی سالن گمرک، با بررسی های انجام شده کارکنان و خادمان سازمان حج و زیارت، چیزی حدود 90 دقیقه طول می کشد.
این زمان به گفته کارشناسان حج و زیارت زمانی کاملا عادی و طبیعی است و زوار و مسافران خانه خدا لازم است صبر و حوصله داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا از مدینه ، گزارش های دریافتی از فرودگاه این شهر حاکی است که روند ورود حجاج ایرانی به این شهر که از 23 تیرماه گذشته با پرواز اولین گروه از عوامل ستادی حج و زیارت و از 27 تیرماه با پرواز اولین کاروان زائران شروع شده، کاملا روان انجام می شود. عملیات ورود به مدینه تا 10 مرداد ماه ادامه خواهد یافت.
براساس گزارش دست اندرکاران ستاد حج و زیارت ، متوسط تاخیرها در پروازهای مدینه تا روز یکشنبه چیزی حدود 15 دقیقه بود، این درحالی است که به دنبال تاخیر در یکی از پروازها در روز دوشنبه، این رقم به نیم ساعت افزایش یافت.
تاکنون بیش از 24 هزار نفر از زائران ایرانی وارد کشور عربستان شده اند که نزدیک به 24 هزار نفر از آنان از طریق فرودگاه مدینه و 2 هزار تن نیز از فرودگاه جده وارد این کشور شده اند.
قرار است در مناسک حج امسال 86 هزار ایرانی شرکت کنند.
اجتمام**1770**




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits