دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آتش سوزی کالیفرنیا 6 کشته و 7 مفقود برجا گذاشت
0
تهران - ایرنا - در آتش سوزی گسترده ایالت کالیفرنیای امریکا تاکنون 6 تن کشته و هفت تن نیز ناپدید شده اند. به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، این آتش سوزی یک هفته پیش آغاز شد و به تدریج گسترش یافت...

تهران - ایرنا - در آتش سوزی گسترده ایالت کالیفرنیای امریکا تاکنون 6 تن کشته و هفت تن نیز ناپدید شده اند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، این آتش سوزی یک هفته پیش آغاز شد و به تدریج گسترش یافت که بر اثر آن حدود 40 هزار نفر بی خانمان شدند.
آتش سوزی کالیفرنیا از میان 90 مورد آتش سوزی روی داده در سراسر آمریکا، مرگبارترین حادثه ارزیابی شده است.
در مجموع، آتش سوزی های روی داده در آمریکا در سال جاری، یک میلیون و 800 هزار هکتار از جنگل ها را از بین برده که این رقم، 21 درصد بیش از متوسط ویرانی های به جا مانده از آتش سوزی های 10 سال اخیر است.
براساس اعلام مرکز ملی هواشناسی دولت فدرال آمریکا، از شدت وزش باد سهمگین که به آتش سوزی های کالیفرنیا دامن زده، در حال حاضر کاسته شده است، اما پیش بینی می شود که دمای هوا بار دیگر افزایش یابد.
در همین حال، ماموران آتش نشان روز گذشته (یکشنبه) اعلام کردند که امکان بازگشت مردم به منازلشان را در اسرع وقت فراهم می کنند.
گزارش ها حاکی است که دستکم 874 ساختمان مسکونی در جریان آتش سوزی ویران شده و این در حالی است که حدود 260 نیروی گارد ملی و یکصد مامور پلیس برای جلوگیری از غارت اموال مردمی در مناطق تخلیه شده مستقر شده اند.
دفتر خدمات اورژانس کالیفرنیا اعلام کرد که آتش نشان های دیگر ایالات آمریکا در عملیات اطفای حریق در ایالت کالیفرنیا مشارکت کرده اند.
اروپام**9109*شبس*1613*




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits