دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ششمین مرکز مستقل ناشنوایان کشور در آمل افتتاح شد
1
ششمین مرکز مستقل ناشنوایان کشور در آمل افتتاح شد - به گزارش خبرنگار ایرنا، ساختمان حدود 240 مترمربعی-ششمین-مرکز-مستقل-ناشنوایان-کشور-افتتاح
ششمین مرکز مستقل ناشنوایان کشور در آمل افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساختمان حدود 240 مترمربعی کانوان ناشنوایان شهرستان آمل که در سه طبقه شامل واحدهای اداری، آموزشی وکارگاهی با هزینه دو میلیارد ریالی دو نیکوکار آملی به نام های ' حاج مصطفی فیروزی' و ورثه های مرحوم توکلی ساخته وتجهیز شد.

عضوهیئت مدیره کانون ناشنوایان شهرستان آمل درآیین افتتاح این ساختمان گفت: این کانون با زیرپوشش قرار دادن حدود 700 ناشنوا متاسفانه از داشتن مکان دایمی محروم بود ودر اماکن استیجاری اداره می شد.

سیدمحمد رضوی، با اشاره به اینکه توانمندیهای بالای افراد معلول به خصوص ناشنوایان در سال های اخیر در رشته های مختلف ورزشی وفرهنگی وهنری در سطح ملی وبین المللی جالب توجه بوده است، افزود: نیاز است مسئولان شهرستان نسبت به فراهم کردن زمینه اشتغال ناشنوایان براساس قانون مربوط به اشتغال معلولان در سطح دستگاه های اجرایی جدی تر باشند.

وی ابرازامیدواری کرد: با راه اندازی کانون مستقل ناشنوایان آمل بتوان شناسایی افراد ناشنوایی که تاکنون امکان حضور آنها در این مجموعه وجود نداشت را شاهد بود .

مدیرکل آموزش وپژوهش استانداری مازندران نیز در این مراسم اجرای قانون 3درصدی اشتغال معلولان جسمی وحرکتی در سطح دستگاه های اجرایی را توسط مدیران لازم اجرا والزام آور دانست.

' لطف اله آجودانی' گفت: انتظار است با توجه به شرایط جسمی معلولان وصراحتی که قانون برای دستگاه های اجرایی در بکارگیری و جذب این افراد تاکید کرد، به صورت متعهدانه به آن پایبند باشند.

وی افزود: از فرماندار شهرستان آمل می خواهم ونیز از طریق استانداری مازندران نیز برای الزام آورتر کردن قانون بکارگیری جذب معلولان در دستگاه های دولتی وخصوصی بخشنامه کنند.

مدیرکل آموزش وپژوهش استانداری مازندران با اشاره به اینکه انتظار بود در این گونه مراسم ها اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز حضور داشته باشند، تصریح کرد: مسوولان دربرابر ناشنوایان و نابینایان و کلیه معلولان تحت پوشش بهزیستی مسوول هستند و باید از آنان حمایت کنند.

آجودانی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون معضل اشتغال و گرانی تنها مختص ناشنوایان نیست، بلکه بسیاری از جوانان کشور با این معضل مواجه هستند.

مدیرکل آموزش وپژوهش استانداری مازندران، اقدام حمایتی نیکوکاران آملی در ساخت خانه بنیاد کودک و ساختمان مستقل کانون ناشنوایان در این شهرستان قدردانی کرد و یادآورشد: انتظار است تا سایر افرادی که در سطح شهرستان توان مالی خوبی دارند، در کارهای خیریه عمومی مشارکت وحضور جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار شهرستان آمل هم دراین مراسم حضور نیکوکاران این شهرستان در کارهای خیریه عمومی را تاثیرگذار دانست و گفت: اکنون در سطح شهرستان نیکوکاران بدون تشریفات اداری، شخصا اقدام به برطرف کردن مشکلات و نیازمندی های افراد کم توان مالی دارند که جای تقدیر وتشکر دارد.

'غلامحسین شفیع زاده ' افزود: شهرستان آمل در کارهای خیریه در سطح مازندران زبانزد است و این روحیه خیرخواهانه در جامعه ای که بسیاری از سرمایه داران کمتر تمایل به حضور دراین محافل و برنامه ها را دارند، باید حمایت وارج نهاده شود.ک/2

ک/7327/1899


-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits