دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
یک مقام رومانی: بخارست از توافق گروه 1+5 با ایران حمایت می کند - به گزارش ایرنا از سفارت ایران دربخارست،تئودور ملش-مقام-رومانی-بخارست-توافق-گروه-ایران

به گزارش ایرنا از سفارت ایران دربخارست،تئودور ملشکانو روز پنجشنبه در دیدار با حمیدمعیر بااشاره به گسترش همکاری با ایران در زمینه های مختلف بخصوص اقتصادی،احیای کمیسیون مشترک اقتصادی بین بخارست و تهران را در آینده نزدیک عامل مهم در پیشرفت روابط و همکاری های دو جانبه دانست.

ملشکانو همچنین برگزاری نمایشگاه اختصاصی کالاهای رومانیایی در ایران و همچنین سفرهای مقام های بلند پایه دو کشور جهت آشنا شدن با امکانات یکدیگر را از دیگر راه های مهم برای گسترش همکاری های دو جانبه ذکر کرد و توضیح داد: رومانی و ایران همیشه در طول تاریخ روابط خوبی دواشته اند.

مشاور نخست وزیر رومانی در بخشی دیگر از سخنانش بااشاره به حوادث کنونی در سوریه و تاکید براینکه رومانی سفارت خود در دمشق را تعطیل نکرده است،گفت:ایران در یافتن راه حل مساله موجود در سوریه نقش کلیدی دارد و این نقش باید توسط دیگر کشورها نیز به رسمیت شناخته شود.

وی افزود:راه حل مشکل سوریه سیاسی است و تعیین نوع حکومت آن به مردم این کشور مربوط می شود.

حمید معیر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست نیز در این نشست که بیش از دو ساعت به درازا کشید روابط تهران و بخارست را خوب دانست و بر گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف بخصوص همکاری های اقتصادی از طریق تبادل هیات های بلند پایه بین دو کشور تاکید کرد.

سفیر کشورمان دراین دیدار که 'کریستیان تودور' رییس اداره خاورمیانه و آفریقا وزارت امور خارجه رومانی حضور داشت از سرگیری فعالیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و رومانی که وقفه ای 12 ساله داشته است را گامی مهم برای توسعه روابط و همکاری های تجاری دوکشور توصیف کرد.

معیر باتاکید بر اینکه فعالیت هسته ای ایران قبل از انقلاب و با کمک اروپایی ها آغاز شد و ما بعد ازانقلاب فقط آن را ادامه دادیم گفت: سلاح هسته ای در دفاع ملی کشور ما جایی ندارد و برنامه هسته ای کشورمان صرفا برای استفاده های صلح آمیز مانند تولید برق و دارو و امثالهم است.

وی افزود: حتی فتوای منع استفاده از سلاح هسته ای نیز توسط مقام معظم رهبری صادر شده است.

سفیر کشورمان در رومانی ادامه داد: با وجود اینکه این موضوع یک بحران ساختگی است اما به نظر می رسد براثر تلاش های جمهوری اسلامی ایران به زودی شاهد نیل به توافق جامع بین گروه 1+5 با ایران خواهیم بود.

معیر در رابطه با بحران سوریه نیز اظهار داشت: متاسفانه بعد از 4 سال جنگ و خونریزی و آوارگی میلیون ها انسان بی گناه درسوریه و گسترش تروریسم در تمام منطقه خاورمیانه اخیر شاهد بودیم که فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا باشجاعت به اصلاح سیاست غلط گذشته در اتحادیه اروپا پرداخت و بر لزوم مشارکت ایران و روسیه درحل بحران سوریه تاکید کرده است.

اروپام**5**436**1547

انتهای پیام /*

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits