دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حمایت ایران از گفت‌وگوهای سیاسی در لبنان
0
حمایت ایران از گفت‌وگوهای سیاسی در لبنان - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از گفت‌وگوهای سی-حمایت-ایران-وگوهای-سیاسی-لبنان

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از گفت‌وگوهای سیاسی در لبنان حمایت می‌کند زیرا این موضوع موجب آرامش در این کشور می‌شود.

حمایت ایران از گفت‌وگوهای سیاسی در لبنان
به گزارش مشرق، "علی لاریجانی" در دیدار با «تمام سلام»، نخست وزیر لبنان، ضمن عرض تسلیت در پی کشته شدن تعدادی از مردم لبنان در حادثه سقوط هواپیمای الجزایر، خطاب به تمام سلام گفت: خوشبختانه در دوره مسئولیت شما، آرامش در لبنان حکم‌فرماست، هرچند مشکلاتی وجود دارد، اما تدبیر شما در حفظ آرامش کشور تاثیر بسزائی داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراهم شدن زمینه گفت‌وگوی سیاسی در لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور یک گام مثبت است، افزود: ایران از این دست از اقدامات حمایت می‌کند و این گفت‌و‌گو‌ها موجب آرامش در لبنان می‌شود.

وی با اشاره به نقش موفق ارتش لبنان در مبارزه با گروه‌های تکفیری، گفت: ایران از آغاز می‌دانست که حمایت برخی کشورهای منطقه از گروه‌های تروریستی در آینده به معضل بزرگی تبدیل می‌شود.

وی ادمه داد: ایران علاقه‌مند توسعه روابط اقتصادی با لبنان است و جمهوری اسلامی ایران آماده ارائه کمک در زمینه‌هایی مانند برق، نفت و گاز به لبنان است.

براساس این گزارش، نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های کشورش برای مبارزه با تروریسم، گفت: قطعا مبارزه با تروریست‌ها به تلاش‌های گسترده‌ای نیاز دارد، زیرا گروه‌های تکفیری پایبند هیچ اصولی نیستند و تنها کشتن را می‌شناسند. از طرفی دیگر این گروه‌ها تا‌کنون چندین بار دست به ربایش مردم زده‌اند به‌طوری‌که اخیرا 26 نفر از نظامیان لبنانی را ربوده‌اند.

تمام سلام ادامه داد: در شرایط کنونی، رقابت در میان جبهه النصره و داعش در تندروی‌ها بسیار بالا است و ملت‌های منطقه تنها بهای تروریسم را می‌دهند.

وی همچنین گفت: ما پیگیر اخبار مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب هستیم.

نخست‌وزیر لبنان با بیان اینکه این کشور‌ از کمک‌های ایران استقبال می‌کند، افزود: در اینجا باید بگویم که ایران تنها متعلق به یک گروه از لبنان نیست، بلکه قدرت ایران برای این است که متعلق به تمام گروه‌هاست.

وی در ادامه خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: سلام گرم ما را به رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور و ملت ایران برسانید.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits