دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همایش نماز در شهرستان شوش برگزار شد
0
همایش نماز در شهرستان شوش برگزار شد - به گزارش روز یکشنبه ایرنا فرماندار شوش در این هما-همایش-نماز-شهرستان-برگزار
همایش نماز در شهرستان شوش برگزار شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا فرماندار شوش در این همایش ضمن قدردانی از ادارات این شهرستان بابت مشارکت در برگزاری همایش نماز گفت:نماز یکی از محورهای مهم مردم این شهرستان در مدارس ، دانشگاه ، ادارات و شرکت ها می باشد.

وی نماز را عامل اصلی پیشرفت در تمام امور زندگی دانست و گفت:باید در محیط سازمان و ادارات نسبت به این فریضه مهم الهی برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:در نظام اسلامی برگزاری این گونه همایش ها از اهم موضوعات است.

سید راضی نوری گفت:در سالی که اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده ،مهمترین مسئله در فرهنگ اقامه نماز است.

وی از متولیان فرهنگی به ویژه دانشگاهها ، آموزش و پرورش ، سازمان تبلیغات واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تبلیغ بیشتری در رابطه با اقامه نماز داشته باشند.

مدیر گروه پژوهش مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم نیز با تبیین جایگاه نماز در زندگی انسان گفت: 90 درصد مجرمان و زندانیان افراد بی نماز هستند.

حجت الاسلام محمدکاظمی با اشاره به اثر بخشی نماز در ابعاد مختلف زندگی گفت:نماز تمامی زمینه های وجودی انسان را در برگرفته است.

وی با اشاره به سخنان امام علی (ع) در مورد نماز گفت:امام حسین (ع)در روز عاشورا اهتمام ویژه ای به اقامه نماز اول وقت داشت.

امام جمعه شوش نیز بر ترویج فرهنگ نماز در میان نوجوانان و جوانان و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با فلسفه، آثار و احکام نماز تاکید کرد.

حجت الاسلام 'سید محمد امام ' افزود:همه باید برای فرهنگ سازی نماز در جامعه تلاش کنند زیرا توسعه و ترویج ارزش های اسلامی،از جمله مقوله نماز، نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

'سیدموسی بلادیان' رییس ستاد اقامه نماز خوزستان نیز هدف از برگزاری همایش های نماز در این استان را مقدمه اجلاس سراسری نماز دانست و اظهار کرد:این همایش ها با هدف مشارکت شهرهای مختلف خوزستان در برگزاری اجلاس سراسری نماز برگزار می شود.

وی افزود:ایجاد تحول در جامعه و احیای زیر ساخت های فرهنگی جامعه در این راستا و نیز تامین امکانات لازم برای اقامه نماز جماعت از دیگر اهداف برگزاری این همایش هاست.

بلادیان ، از برگزارکنندگان همایش نماز در شهرستان شوش به ویژه فرماندارشهرستان شوش تشکر کرد.

در پایان این همایش از فعالان فرهنگی و برگزار کنندگان نماز جماعت در مساجد و ادارات شهرستان شوش تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه همایش نماز، نمایشگاه قرآن ، حجاب و نماز در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) شهر شاوور برپا شد.

بیست و سومین اجلاس سراسری نماز 10و11 دی ماه امسال در اهواز برگزار می شود.

7280/648


-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits