دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
چه کسی گفته یوگا ورزش نیست؟ - ورزشکاران حرفه‌ای می‌گویند افزودن یوگا به تمرینات-گفته-یوگا-ورزش
ورزشکاران حرفه‌ای می‌گویند افزودن یوگا به تمرینات ورزشی بهترین راه برای حفظ انعطاف بدن و تقویت عضلات است و در غیر اینصورت این فعالیت ورزش محسوب نمی‌شود، اما متخصصان نظر دیگری دارند.

به گزارش ایسنا، بنا بر یک مطالعه تحلیلی که نتایج آن در مجله اروپایی Preventive cardiology منتشر شده، یوگا که یک فعالیت هوازی محسوب می‌شود، می‌تواند بعنوان یک شیوه مناسب برای حفظ سلامت قلب و عروق بکار گرفته شود.

در این مطالعه از یوگا به عنوان یک فعالیت روحی با قدمت تاریخی بسیار یاد شده که ذهن و جسم را با هم تلفیق می‌کند و در زمره فعالیت‌هایی نظیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری قرار می‌گیرد که می‌تواند از افزایش وزن،‌ فشار خون و کلسترول بالا جلوگیری کند.

متخصصان و مولفان این مطالعه از نتایج آن بسیار شگفت زده شده‌اند، زیرا «یوگا» یک ورزش نسبتا در دسترس و قابل انجام برای سالمندان، افراد دچار دردهای مفصلی و عضلانی و افرادی است که ضعف و مشکلات قلبی دارند.

به نقل از هافینگتون پست، در یک بیانیه خبری درباره این مطالعه آمده است: «یوگا» این ظرفیت را دارد که بعنوان یک شیوه درمانی مقرون به صرفه و پیشگیرانه در اختیار طیف وسیع‌تری از جامعه قرار گیرد و بدین ترتیب کیفیت زندگی را بهبود بخشد.

متخصصان در پایان می‌گویند؛ یوگا یک فعالیت بدنی قابل مقایسه با ایروبیک بخصوص برای بهبود سلامت قلب و عروق محسوب می‌شود، اگرچه متخصصان هنوز علت دقیق فواید این ورزش را برای قلب و عروق نمی‌دانند. آنها همچنین هنوز کاملا مطمئن نیستند که چه اندازه انجام یوگا کافیست تا این فواید برای بدن رخ دهد یا اینکه تا چه اندازه خطرات و مزایای یوگا با سایر فعالیت‌های ورزشی و مراقبه قابل مقایسه است.

«میریام هیونینک» متخصص سلامت عمومی مرکز پزشکی «روتردام» می‌گوید: به اندازه کافی تحقیقات راجع به مزایای یوگا برای سلامت قلب انجام شده است و این ورزش بسیار مفید است.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits