دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
امام جمعه دزفول: همایش باشکوه اربعین حسینی در کربلا پشت دشمنان اسلام را به لرزه درآورد
0
امام جمعه دزفول: همایش باشکوه اربعین حسینی در کربلا پشت دشمنان اسلام را به لرزه درآورد - به گزارش ایرنا حجت الاسلام 'سیدمحمدعلی قاضی دزفول-امام-جمعه-دزفول-همایش-باشکوه-اربعین
امام جمعه دزفول: همایش باشکوه اربعین حسینی در کربلا پشت دشمنان اسلام را به لرزه درآورد

به گزارش ایرنا حجت الاسلام 'سیدمحمدعلی قاضی دزفولی' درخطبه های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) افزود:عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین با راهپیمایی باشکوه خود ، عظمت اسلام و امام حسین (ع) را به جهانیان نشان دادند.

وی با اشاره به فضای معنوی اخلاقی و خالصانه حاکم بر زایران و مردم عراق در اربعین حسینی گفت:پول و مادیات در این آیین باشکوه معنا نداشت و همه به زایران امام حسین (ع) خدمت کرده و برای اعتلای نام اسلام تلاش کردند و هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

امام جمعه دزفول افزود:اسکان و تغذیه 20 میلیون زایر در عراق موجب تعجب و حیرت ناظران جهانی شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی این حرکت را پیامی کوبنده به استکبار جهانی دانست و گفت: این حرکت درس های بزرگی از قیام عاشورا و اخلاق حسینی به همگان داد.

وی همچنین از فراهم کردن زمینه تبادلات فرهنگی بین دزفول و کربلا خبر داد و افزود:با توافق صورت گرفته تبادلات فرهنگی بین دزفول و کربلا گسترش می بابد.

خطیب جمعه دزفول در ادامه با گرامیداشت هفته وقف گفت:وقف یکی از سنت های زیبای الهی است که فرهنگ حفظ ارزش های الهی را در جامعه نهادینه کرده و اگر در جامعه تبیین شود موجب بالندگی جامعه می شود.

امام جمعه دزفول 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) ،شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را تسلیت گفت و به نمازگزاران توصیه کرد با پایان یافتن ماه صفر و ورود به ماه ربیع مواظب باشند اظهار ارادت و عزاداری خالصانه ماه محرم را از دست ندهند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود:مردم مراقب باشند در شادی ها و مراسم جشن حدود الهی را رعایت کنند و اجازه ندهند اشک هایی که در عزاداری ها ریخته شده به هدر رود.

وی چهارم دیماه سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) را به پیروان ادیان الهی تبریک گفت.

خطیب جمعه دزفول همچنین از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در اجلاس نماز در دزفول تقدیر کرد و گفت:در این اجلاس راهکارهای خوبی برای ترویج نماز در جامعه ارائه شد.

وی از نیروی انتظامی و شورای تامین شهرستان دزفول به خاطر آزادی پزشک دزفولی از دست آدم ربایان تقدیر کرد و گفت:دستگاههای امنیتی نباید اجازه دهند عده ای امنیت جامعه را مخدوش کنند.

7278/648

انتهای پیام /*

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits