دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
ایران در آستانه یک تحول بزرگ قرار دارد - به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوت-ایران-آستانه-تحول-بزرگ-قرار

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد چهارشنبه شب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به اینکه ایران نماد مردم سالاری است، گفت: شایسته سالاری در پرتو مردم سالاری محقق می شود و مسئولین باید در این زمینه عزم جدی داشته باشند.

وی با اشاره بر لزوم تقویت شایسته سالاری در کشور، افزود: باید امور به افراد شایسته سپرده شود چرا که مقام معظم رهبری نیز بارها بر این اصل تاکید کرده اند.

این مسئول شایسته سالاری را زمینه ساز گسترش عدالت دانست و اذعان داشت: باید تلاش بیشتری در زمینه شایسته سالاری، بسط عدالت و کاهش شکاف طبقاتی در کشور صورت گیرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه افزایش بصیرت و دانش مسیر را برای ورود شایستگان هموار می کند، افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی نمونه ای بارز از شایسته سالاری به شمار می رود.

وی علیم، امین و قابل اعتماد بودن را از جمله شاخصه های شایستگی دانست و افزود: باید در این زمینه سختگیرانه عمل شود.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در حوزه اقتصادی براساس علم و دانش عمل نشده است، بیان داشت: در دوره ای که فشار تحریم ها درآمد کشور را کاهش داد هزینه اداره کشور را افزایش دادیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به کاهش قیمت نفت ابراز داشت: این امر سبب شد که دولت در زمینه نفت عقلانی تر عمل کند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطقی نیست 650 میلیون مترمکعب گاز را استحصال کرده و با هزینه های زیاد به سطح کشور منتقل کنیم در صورتیکه می توان با صرفه جویی و صادرات بخشی از این انرژی گرانبها 100 میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی کنیم.

وی بودجه سال جاری را 800 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از این میزان 250 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر لزوم اجرایی شدن سیاست های راهبردی رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، افزود: باید خطاهای استراتژیکی که داشته ایم را اصلاح کنیم.

این مسئول ایران را در آستانه یک تحول بزرگ دانست و افزود: به شدت به آینده امیدوار هستیم و با تلاش مسئولین می توان آینده ای روشن برای کشور رقم زد.

وی مدیریت مبتنی بر علم و اخلاق را دلیل حمایت نمایندگان مجلس استان کرمان از استاندار دانست و تاکید کرد: در استان کرمان نیز باید شایسته سالاری صورت گیرد و مدیریت ها به دست افراد شایسته سپرده شود.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits