دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یک ادعا درباره پیشنهاد ایران به ۱+۵
0
یک ادعا درباره پیشنهاد ایران به ۱+۵ - به گزارش افکارنیوز، روزنامه سعودی الشرق الاوسط، ا-ادعا-پیشنهاد-ایران
یک ادعا درباره پیشنهاد ایران به ۱+۵

به گزارش افکارنیوز، روزنامه سعودی الشرق الاوسط، ایران در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای که در وین پایتخت اتریش برگزار و به مدت ۷ ماه دیگر تمدید شد به ۱+۵ پیشنهاد داده است که به مدت ۳ تا ۷ سال فعالیت‌های هسته های خود را متوقف کند.

بر اساس این گزارش، «تهران با این ادعا که در سال ۲۰۲۱ قرار دادش با روسیه برای تامین سوخت رآکتور بوشهر به پایان می‌رسد، پیشنهاد داده است که بعد از ۷ سال سوخت رسانی به رآکتور بوشهر از سوی ایران را از سر گرفته شود.»

الشرق الاسط همچین نوشت که کشورهای غربی پیشنهاد ایران را رد کرده و بر ضرورت تامین سوخت رآکتور بوشهر از سوی مسکو تاکید کرده‌اند.

همچنین این روزنامه عربستانی مدعی شده است که گره اصلی در این مذاکرت مخالفت ایران با توقف غنی سازی ۵ درصد بوده است.

کارشناسان معتقدند که عربستان سعودی در چند روز اخیر تلاش‌های زیادی برای به شکست کشاندن مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ انجام داده است که از جمله آن سفرهای سعود الفیصل وزیر خارجه این کشور به روسیه و سفر متعب بن عبدالله فرزند پادشاه عربستان و رئیس گارد ملی این کشور به آمریکا است.

آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ در وین پایتخت اتریش برگزار شد و در ۲۴ نوامبر به پایان رسید و دو طرف بار دیگر بر سر تمدید مذاکرات به مدت ۷ ماه دیگر تا ۱۰ تیرماه توافق کردند و قرار است که ماهیانه مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران آزاد شود.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits